[Relacja] ORP Bałtyk 1:200
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
- Szydercza Gała
- Posty: 2310
- Rejestracja: pt mar 05 2004, 14:48
- Lokalizacja: ZIELONA WYSPA PEŁNA OWIEC
- x 161
Typowy efekt stosowania jakichs wynalazków. Żeby to miało jakikolwiek sens to powiniwneś to swoje podposzycie wyszpachlować i wyprowadzić, a gdybyś już to zrobił to jaki byłby sens oklejania tego papierem??? Klej zassie Ci poszycie nawet w minimalne zagłębienia, a na fotkach widać ich mnóstwo, więc krowie żebra jakie powstałyby przy nie stosowaniu wynalazków juz przebiłeś.
Walcz dalej zobaczymy co z tego wyciśniesz
Walcz dalej zobaczymy co z tego wyciśniesz
NUR FüR MASON!!!!!
ZŁO SQUAD
WSPÓŁZAWODNICTWO RACJONALIZATORSKIE- DŹWIGNIĄ POSTĘPU TECHNICZNEGO!
NIE OTWIERAM MINIATUREK !!!
ZŁO SQUAD
WSPÓŁZAWODNICTWO RACJONALIZATORSKIE- DŹWIGNIĄ POSTĘPU TECHNICZNEGO!
NIE OTWIERAM MINIATUREK !!!
To i ja sobie poteoretzyuję.
Po co smarujesz klejem całą powierzchnię oklejki? Dawaj klej tak jakbyś kleił wyłącznie do wręg - tylko na krawędziach elementów. To całe podposzycie ma wg mnie tylko taki sens, że jak wbijesz palucha w dno to się trwale nie odkształci.
Tak w ogóle to te podposzycia wydają mi się przereklamowane i przekombinowane - kupa dobrej nikomu nie potrzebnej roboty.
Poza tym na pewno niezgodne z instrukcją sklejania - więc nie możesz reklamować wycinanki
pzdr Grzegorz
Po co smarujesz klejem całą powierzchnię oklejki? Dawaj klej tak jakbyś kleił wyłącznie do wręg - tylko na krawędziach elementów. To całe podposzycie ma wg mnie tylko taki sens, że jak wbijesz palucha w dno to się trwale nie odkształci.
Tak w ogóle to te podposzycia wydają mi się przereklamowane i przekombinowane - kupa dobrej nikomu nie potrzebnej roboty.
Poza tym na pewno niezgodne z instrukcją sklejania - więc nie możesz reklamować wycinanki
pzdr Grzegorz
- Szydercza Gała
- Posty: 2310
- Rejestracja: pt mar 05 2004, 14:48
- Lokalizacja: ZIELONA WYSPA PEŁNA OWIEC
- x 161
Pozwolę sobie na sówko.
Zgadzam się z gk - ale częściowo - niepotrzebnie smarujesz klejem całą oklejkę. Uważam jednak, że podposzycie jest dobrym rozwiązaniem przy budowie kadłuba okrętu.
W budowie poszycia okrętów, a idąc dalej, w budowie każdego poszycia - na ile udało mi się to przećwiczyć - kluczowe znaczenie mają tzw. podklejki, czyli paski łączące poszczególne oklejki.
Ich najważniejszą rolą jest utrzymywanie sąsiednich, stykających się oklejek na równej, jednakowej płaszczyźnie, bez "zapadania", uskoków, czy tzw. klawiszowania.
Owe paski łączące stosuję do wszystkich łączeń elementów, które sklejane są właśnie na styk, a dotyczy to przede wszystkim wszelkiego rodzaju poszyć (dna okrętów, burt, czy oklejek poszyć samolotów).
Jeżeli opracowanie (tj. wymiary zewnętrzne wręg), nie przewiduje miejsca na ww. paski łączące , staram się ściąć o tą grubość (czyli o grubość paska, około 0,2 mm), zewnętrzne obrysy wręg, lub je po porostu zeszlifować. Innym rozwiązaniem jest zastosowanie na paski łączące - kalki technicznej. Jest sztywna i przy tym cienka, przez co nie powinna mieć wpływu na zwiększenie wymiarów po obwodzie.
Podsumowując:
1) zastosuj paski łączące oklejki poszycia dna,
2) smaruj klejem tylko łączenia oklejek na paskach łączących.
Wyżej opisane rozwiązania sprawdziły się w kilku zrealizowanych przeze mnie projektach.
Zgadzam się z gk - ale częściowo - niepotrzebnie smarujesz klejem całą oklejkę. Uważam jednak, że podposzycie jest dobrym rozwiązaniem przy budowie kadłuba okrętu.
W budowie poszycia okrętów, a idąc dalej, w budowie każdego poszycia - na ile udało mi się to przećwiczyć - kluczowe znaczenie mają tzw. podklejki, czyli paski łączące poszczególne oklejki.
Ich najważniejszą rolą jest utrzymywanie sąsiednich, stykających się oklejek na równej, jednakowej płaszczyźnie, bez "zapadania", uskoków, czy tzw. klawiszowania.
Owe paski łączące stosuję do wszystkich łączeń elementów, które sklejane są właśnie na styk, a dotyczy to przede wszystkim wszelkiego rodzaju poszyć (dna okrętów, burt, czy oklejek poszyć samolotów).
Jeżeli opracowanie (tj. wymiary zewnętrzne wręg), nie przewiduje miejsca na ww. paski łączące , staram się ściąć o tą grubość (czyli o grubość paska, około 0,2 mm), zewnętrzne obrysy wręg, lub je po porostu zeszlifować. Innym rozwiązaniem jest zastosowanie na paski łączące - kalki technicznej. Jest sztywna i przy tym cienka, przez co nie powinna mieć wpływu na zwiększenie wymiarów po obwodzie.
Podsumowując:
1) zastosuj paski łączące oklejki poszycia dna,
2) smaruj klejem tylko łączenia oklejek na paskach łączących.
Wyżej opisane rozwiązania sprawdziły się w kilku zrealizowanych przeze mnie projektach.
- Szydercza Gała
- Posty: 2310
- Rejestracja: pt mar 05 2004, 14:48
- Lokalizacja: ZIELONA WYSPA PEŁNA OWIEC
- x 161