[R] Śmigłowiec rozpoznawczy PKZ-2
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
[R] Śmigłowiec rozpoznawczy PKZ-2
Witam.
Kolejny śmigłowiec na tapecie. A dokładnie jakowyś prototyp. Według opisu w zeszycie powstał pod koniec Pierwszej Wojny Światowej. Z założenia miał się unosić w powietrze na odpowiednią wysokość tak aby obserwator znajdujący się w "koszu" mógł zaobserwować co tam wróg porabia. Na odpowiedniej wysokości miały go utrzymywać liny "cumownicze", które to służyły również do ściągania maszyny na ziemię. Zrobiono loty testowe z gondolą (bez obserwatora) i bez gondoli. Rzucało nim ponoć strasznie... A jak się silniki przegrzały to spadł i się zepsuł...
Swoją drogą to trzeba by być kompletnym wariatem żeby wsiąść do czegoś takiego i pozwolić się wywindować w górę.
Napęd przeciwbieżnych łopat stanowiły trzy silniki rotacyjne najpierw o mocy 100 KM potem wymienione na 120 KM.
Śmieszna rzecz się stała. Odwrotnie zmontowałem główną "bańkę". Grubsza strona powinna być do góry. Nie przyglądałem się rysunkom, a jak się spostrzegłem to było za późno. Musi zostać tak jak jest...
Kolejny śmigłowiec na tapecie. A dokładnie jakowyś prototyp. Według opisu w zeszycie powstał pod koniec Pierwszej Wojny Światowej. Z założenia miał się unosić w powietrze na odpowiednią wysokość tak aby obserwator znajdujący się w "koszu" mógł zaobserwować co tam wróg porabia. Na odpowiedniej wysokości miały go utrzymywać liny "cumownicze", które to służyły również do ściągania maszyny na ziemię. Zrobiono loty testowe z gondolą (bez obserwatora) i bez gondoli. Rzucało nim ponoć strasznie... A jak się silniki przegrzały to spadł i się zepsuł...
Swoją drogą to trzeba by być kompletnym wariatem żeby wsiąść do czegoś takiego i pozwolić się wywindować w górę.
Napęd przeciwbieżnych łopat stanowiły trzy silniki rotacyjne najpierw o mocy 100 KM potem wymienione na 120 KM.
Śmieszna rzecz się stała. Odwrotnie zmontowałem główną "bańkę". Grubsza strona powinna być do góry. Nie przyglądałem się rysunkom, a jak się spostrzegłem to było za późno. Musi zostać tak jak jest...
Witam.
Jak zwykle minęło trochę czasu i jak zwykle, (na szczęście ) coś przybyło.
Miałem duże problemy z wirnikami.
Wydaje mi się że części łopat zostały źle narysowane.
Profil części sugeruje że wał powinien przechodzić tak:
...a według rysunków i sposobu doklejenia piasty wirnika powinno być tak:
.
Nijak mi to nie pasowało.
Rozciąłem części na pół i posklejałem w odpowiedni sposób. Coś mi nie wyszło przy cięciu bo okazało się że jedna z łopat przy obu wirnikach jest krótsza. :/
Po tym zabiegu udało się skleić wirniki w całość ale i tak nie wyszło jak powinno. Mianowicie kąt natarcia łopat jest zbyt duży w porównaniu z oryginałem.
Pomimo wszelkich starań nie udało mi się ułożyć łopat pod mniejszym kątem.
Po założeniu wirników przykleiłem kosz dla wariata i zamocowałem linki naciągowe ( zgodnie z rysunkami i tym co zobaczyłem na zdjęciach ).
Galeria końcowa w następnym poście. Postaram się zdobyć lepszy aparat do zdjęć...
Jak zwykle minęło trochę czasu i jak zwykle, (na szczęście ) coś przybyło.
Miałem duże problemy z wirnikami.
Wydaje mi się że części łopat zostały źle narysowane.
Profil części sugeruje że wał powinien przechodzić tak:
...a według rysunków i sposobu doklejenia piasty wirnika powinno być tak:
.
Nijak mi to nie pasowało.
Rozciąłem części na pół i posklejałem w odpowiedni sposób. Coś mi nie wyszło przy cięciu bo okazało się że jedna z łopat przy obu wirnikach jest krótsza. :/
Po tym zabiegu udało się skleić wirniki w całość ale i tak nie wyszło jak powinno. Mianowicie kąt natarcia łopat jest zbyt duży w porównaniu z oryginałem.
Pomimo wszelkich starań nie udało mi się ułożyć łopat pod mniejszym kątem.
Po założeniu wirników przykleiłem kosz dla wariata i zamocowałem linki naciągowe ( zgodnie z rysunkami i tym co zobaczyłem na zdjęciach ).
Galeria końcowa w następnym poście. Postaram się zdobyć lepszy aparat do zdjęć...
Fajne "dziwadło" Ci wyszło. Ciekawy model i taka troszkę nietypowa robota przy sklejaniu go pewnie była - niby model kartonowy a kartonu jak na lekarstwo
Gratuluję i pozdrawiam serdecznie.
Gratuluję i pozdrawiam serdecznie.
Moje relacje:
www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=(XXXXX)
UKOŃCZONE:
Przyczepa PN 1,5 (8691); Schienenwolf (15903); H.L. Hunley (12780); Katapulta (12916); T-24 (13216); TKW (14149); Kapliczka (14675); Ł-34
W BUDOWIE:
P. Kolei Wilanowskiej; BM-13 "Katiusza"
www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=(XXXXX)
UKOŃCZONE:
Przyczepa PN 1,5 (8691); Schienenwolf (15903); H.L. Hunley (12780); Katapulta (12916); T-24 (13216); TKW (14149); Kapliczka (14675); Ł-34
W BUDOWIE:
P. Kolei Wilanowskiej; BM-13 "Katiusza"