Mi-24D Hind (Kartonowy Arsenał 3-4/2013) by ZŁO SQUAD -KONIEC-

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
laszlik
Posty: 2068
Rejestracja: pn cze 07 2004, 1:42
Lokalizacja: WAW
x 112

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: laszlik »

Hehe... Nie, nie. Mówiąc już całkiem poważnie, jestem pewien że nie jest to żaden przypadkowy obiekt. Takich żółtych przewodów/rurek jest jeszcze kilka i są one puszczone przy burtach w okolicach okien ładowni. Wykonam je później.
Aż takim laikiem nie jestem, żeby takie błedy popełniać. Nie znam jednak konstrukcji Mi-24 na tyle, żeby wiedzieć, co tymi rurkami sobie plynęło. Dzięki za zainteresowanie.
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?

ZŁO SQUAD
Awatar użytkownika
Marcintosh
Posty: 1091
Rejestracja: pn mar 03 2003, 13:19
Lokalizacja: Dorset, UK
x 8

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Marcintosh »

laszlik pisze:
konradoo pisze:W wojsku na żółto malowane są przewody zasilające, ale czy tak jest w smigłowcach ???
Przewody zasilające czym?
W ruskich czolgach kolorem zoltym oznaczony jest uklad paliwowy.
Awatar użytkownika
konradoo
Posty: 178
Rejestracja: pt lip 10 2009, 14:26
Lokalizacja: Szczecin
x 2

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: konradoo »

Czyli układ zasilania silnika....inaczej znany paliwowym. We wszystkich pojazdach mechanicznych tak się nazywa tj: samochodach, maszynach inżynieryjnych, czołgach, pojazdach piechoty itp.
Awatar użytkownika
Marcintosh
Posty: 1091
Rejestracja: pn mar 03 2003, 13:19
Lokalizacja: Dorset, UK
x 8

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Marcintosh »

Pogrzebalem troche i wyjdzie na to ze to bedzie podlaczenie do dodatkowego zbiornika paliwa, ktory moze byc zainstalowany w kabinie.
Main fuel tank in fuselage to rear of cabin, with bag tanks behind main gearbox. Internal fuel capacity 1,500kg; can be supplemented by 1,000kg auxiliary tank in cabin (Mi-24D); provision for carrying (instead of auxiliary tank) up to four external tanks, each 500 litres, on two inner pylons under each wing.
Znalazlem tylko fote Mi17 ale to bedzie to...
http://www.skytamers.com/marketplace/eq ... hp?eqid=58
Awatar użytkownika
Schiller1
Posty: 4
Rejestracja: pn gru 29 2008, 15:06
Lokalizacja: Szczecin

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Schiller1 »

Marcintosh - tak to są przewody paliwowe ze zbiorników znajdujących się w podłodze.

Tutaj widać dokładnie ten przewód i wgłębienie w podłodze, jednak przewód nie wchodzi do przedziału mechanika, a zakręca i znika w suficie przedziału desantowego.

Obrazek

Trochę rozjaśnić może też ten rysunek:

http://aviadejavu.ru/Images6/MM/MM-23/0515-04-2-8.jpg

Ta wersja Mi-24 dodatkowy zbiornik paliwa w postaci beczek przewoziła w przedziale desantowym, dlatego też prawdopodobnie przewód paliwowy był odsłonięty, co umożliwiało podłączenie beczek do instalacji paliwowej śmigłowca. Wiem że tak robiono, ale nie jestem pewien czy faktycznie w taki sposób...
NACHTFLUG
Awatar użytkownika
laszlik
Posty: 2068
Rejestracja: pn cze 07 2004, 1:42
Lokalizacja: WAW
x 112

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: laszlik »

No dobra, to wyjaśnione.
Nie mogłem znaleźć takiego zdjęcia jak Schiller pokazał, dlatego przewód nie zakręca w głąb sufitu. Puściłem jego górę intuicyjnie. Ale to bardzo miękki drucik w cieniutkiej izolacji. Można go jeszcze łatwo przyciąć i "dokształcić" u góry.
Dzięki.
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?

ZŁO SQUAD
Awatar użytkownika
Schiller1
Posty: 4
Rejestracja: pn gru 29 2008, 15:06
Lokalizacja: Szczecin

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Schiller1 »

Laszlik mam około 500 zdjęć tej maszyny. Chyba wszystko mam na zdjęciach.
Jeśli będziesz czegoś potrzebować to pisz śmiało. Wstawię foty.
NACHTFLUG
rowin
Posty: 624
Rejestracja: wt kwie 13 2004, 16:33
Lokalizacja: Lublin/Waw
x 85

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: rowin »

Schiller, jeżeli Laszlo nie ma nic przeciwko wstawiłbyś jeszcze jakieś fotki przedziału desantowego. Charakterystyczne okablowanie, mechanizmy otwierania okien, sufit, czyli takie jakich mało w necie. Myślę, że będzie to ciekawa rzecz dla potomnych!
Awatar użytkownika
laszlik
Posty: 2068
Rejestracja: pn cze 07 2004, 1:42
Lokalizacja: WAW
x 112

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: laszlik »

Szkoda, że dopiero teraz się okazało, że ktoś ma nieco więcej, niż jest w sieci.
Proponuję założenie wątku w dziale lotniczym ("Skrzydła, śmigła i rakiety") i umieszczenie zdjęć tam.
Będzie to klarowniejsze dla wszystkich a i relacja pozostanie relacją.
Taką mam propozycję.
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?

ZŁO SQUAD
Awatar użytkownika
konradoo
Posty: 178
Rejestracja: pt lip 10 2009, 14:26
Lokalizacja: Szczecin
x 2

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: konradoo »

Zdjęć Mi 24 D jest w brud, wnętrze desantu rozebrane do wręg do tego jest dużo zdjęć tej samej maszyny którą przedstawił SCHILLER. To wersja D z Inowrocławia, w modelu ze Stegny nie ma wielu elementów ale przy odrobinie wysiłku można go ładnie odpicować. :D
ODPOWIEDZ