Aerograf

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

Awatar użytkownika
Heinrich Kosmala
Posty: 2202
Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
Lokalizacja: Landau/Niemcy
x 167

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Heinrich Kosmala »

Proponuję napełnić pojemnik wodą i wypróbować (sprawdzenie drożności, ciśnienia powietrza, ustawienia iglicy dyszy itd.) – jeżeli nawet woda nie wydobywa się z dyszy, to mamy do czynienia z siłami nieczystymi. Najczęściej (u mnie, laika) przyczyną „niedrożności“ była za gęsta farba. Jeżeli „leci“ (bez napełnienia pojemnika farbą) powietrze a potem sama woda, to musi działać...
Pozdrawiam
Henryk

moje modele
mr.jaro
Posty: 575
Rejestracja: wt lip 10 2007, 8:40
Lokalizacja: Hannover
x 13

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: mr.jaro »

Pisal, ze juz to robil.

Psia kosc, jak ja tych podwojnych postow nie znosze. Jaka jest ich przyczyna?
Ostatnio zmieniony sob sty 24 2015, 11:10 przez mr.jaro, łącznie zmieniany 2 razy.
Jarek M
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!
mr.jaro
Posty: 575
Rejestracja: wt lip 10 2007, 8:40
Lokalizacja: Hannover
x 13

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: mr.jaro »

...
Ostatnio zmieniony sob sty 24 2015, 11:25 przez mr.jaro, łącznie zmieniany 2 razy.
Jarek M
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!
mr.jaro
Posty: 575
Rejestracja: wt lip 10 2007, 8:40
Lokalizacja: Hannover
x 13

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: mr.jaro »

Skasowalem podwojny post...
Silnik forum jest do kitu, jesli samoczynnie mnozy posty. Czy kto z szanownej moderacji moze sie tym zajac?
Jarek M
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!
Awatar użytkownika
tomekwidenka
Posty: 28
Rejestracja: pn sty 30 2012, 19:31
Lokalizacja: Lubomia/Opole

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tomekwidenka »

Sprawa z aerografem się wyjaśniła:

aerograf owy był napędzany dętką - po sprawdzeniu ciśnienia było takie jak pisałem w pierwszym poście

okazało się że ciśnieniomierz był zepsuty i pokazywał z dużym stopniu zawyżone dane

mój problem polegał na zbyt niskim ciśnieniu

Przyznaję się do błędu.......

Aerograf jest w 100% sprawny
mr.jaro
Posty: 575
Rejestracja: wt lip 10 2007, 8:40
Lokalizacja: Hannover
x 13

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: mr.jaro »

Pytajac wczesniej o zasilanie podejrzewalem cos w tym rodzaju...
Na dluzsza mete zapomnij zasilanie detka i wszelkiego rodzaju gotowymi butlami. W pierwszym wypadku nie bedziesz w stanie uzyskac stalego cisniena przez dluzszy czas, co odbije sie na wynikach malowania, natomiast drugie rozwiazanie jest najkosztowniejsze ze wszystkich.
Jarek M
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!
Awatar użytkownika
tomekwidenka
Posty: 28
Rejestracja: pn sty 30 2012, 19:31
Lokalizacja: Lubomia/Opole

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tomekwidenka »

Z okazji tego że dętka nie zdała egzaminu oraz to że nie chcę wydawać dużej ilości pieniędzy na kompresor przytaszczyłem z samochodu koło zapasowe:
Obrazek

Po napompowaniu do 2,5 atmosfery można malować aerografem przez około 5 minut.
Obrazek

Aktualnie jestem zadowolony z efektów - muszę jeszcze nauczyć się mieszania i rozcieńczania farb żeby otrzymać odpowiednią konsystencję.

Obrazek

Dziękuję wszystkim za pomoc.
mr.jaro
Posty: 575
Rejestracja: wt lip 10 2007, 8:40
Lokalizacja: Hannover
x 13

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: mr.jaro »

Jesli zamierzasz zatrzymac sie przy modelarstwie troche dluzej, warto pomyslec o zbudowaniu kompresora z agregatu do lodowki. Nie dosc, ze takie rozwiazanie jest tanie i niezwykle trwale, to jeszcze pod wzgledem technicznym, poza malo istotnymi drobiazgami, w niczym nie ustepuje kosztownym urzadzeniom profesjonalnym.
Jarek M
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!
Awatar użytkownika
Piotr80
Posty: 1163
Rejestracja: pn maja 04 2009, 18:43
Lokalizacja: Gdynia
x 228

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Piotr80 »

A propos kompresorków to przez kilka lat używałem ot takiego chińczyka:
Obrazek
Nieźle sobie radził ale tylko przez ok 20 minut, potem pluł wodą bo niestety fizyka jest nieunikniona :( Próbowałem zminimalizować efekt plucia kupując wężyk do aerografu z odwadniaczem, było nieco lepiej ale znowu po kilkudziesieciu minutach od czasu do czasu strzelał wodą i oczywiście w najmniej odpowiednim momencie ;)
Kolega Grzegorz75 zaproponował kupno kompresora olejowego - ma dodatkową butlę, nabija się raz i można dmuchać całą noc - właściwie uważam to za najlepsze wyjście jeżeli ma się sporo miejsca. Ale ja niestety nie mam go za wiele więc kupiłem coś pomiędzy:
Obrazek
Kompilacja starego chińczyka z butlą 3l. Zajmuje mało miejsca i można pracować właściwie w sposób ciągły i bez plucia. Koszt ok 300 zł.
Polecam.
Pozdr
Piotr
Diament powstaje w wysokiej temperaturze
i wysokim ciśnieniu ;)
-------------------------------------------------
ORP Piorun (422) 1:50 R/C ORP Groźny (351) 1:50 R/C Kuter KP-174 1:50 R/C
ORP Sokół (294) 1:100 Kuter rakietowy projektu 183R "Komar" 1:100
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Błędem jest używanie jakiegokolwiek kompresorka bez zbiornika wyrównawczego. Jego rolę doskonale spełni np. stara gaśnica samochodowa, a nawet butelka PET. Ja użytkuje kompresor lodówkowy razem z właśnie gaśnicą. Jest wykonana z tworzywa, głowica z aluminium. Raz na rok, tak dla porządku wymontowuję ją i czyszczę. Jest tam zawsze troszeczkę kondensatu, dzięki przewodom wyprowadzonym z góry woda nigdy do aerografu się nie przedostaje.
ODPOWIEDZ