Wracam do układu stawideł i innych elementów w budce z tego względu że orurowanie często koliduje z różnymi elementami wystroju budki, aby uniknąć przecinania się tego wszystkiego zrobiłem nastawnicę parowozu.
Jak sama nazwa wskazuje za pomocą nastawnika można regulować zarówno kierunek ruchu parowozu do przodu lub do tyłu oraz siłę napędową co przekłada się na prędkość.
Położenie neutralne powoduje ustawienie wodzika suwaka tak że suwak nie porusza się i para nie jest podawana do tłoka. Ważnym czynnikiem w ruchu parowozu ma również ustawienie przepustnicy regulując ciśnienie pary podawanej do tłoka.
Poniżej sama nastawnica z jej częściami składowymi wspornikiem, śrubą, wkładkami pasowniczymi, nakrętka prowadnicy stawidła, kołem zapadkowym oraz mechanizmem blokującym koło.
![Obrazek](http://i1131.photobucket.com/albums/m541/draccus666/Ty51-1_3D/th_nast_4_zpsvqdmxnhi.jpg)