Tyle, że ten kolor na górnych powierzchniach to nie był ten, o którym myślisz.
Ten samolot jest pomalowany w kamuflaż tzw. trójbarwny składający się z kolorów ANA601, ANA607, ANA608 z których to ten drugi, czyli ANA607- Non Specular Sea Blue, jest kolorem którym malowano powierzchnie górne. "Non Specular" w nazwie sugeruje, że nie był on błyszczący.
http://www.hobbiesguinea.es/en/vallejo- ... olors.html
Później, kiedy malowano samoloty USN jednobarwnie, używano koloru ANA623/FS15042- Glossy Sea Blue. Faktycznie te mogły się już błyszczeć.
Zgodność odcienia wycinankowego z faktycznym kolorem ANA607/FS35042 to już inna sprawa.
Według niektórych źródeł schemat trójbarwny był w rzeczywistości czterobarwny i do tych trzech kolorów które podałem wcześniej dochodził ANA 606/FS25042-Semi Gloss Sea Blue i był on nakładany na górne powierzchnie skrzydeł, podczas gdy ANA607/FS35042 był nakładany na górną połowę kadłuba.
A i tak "Semi Gloss" to jeszcze nie całkiem połysk.
http://www.ipmsstockholm.org/colorchart ... rts_us.htm
Poniżej w linku zdjęcie tego samolotu z wiosny 1945, czyli z okresu tego samego co model przedstawiony w wycinance.
http://www.asisbiz.com/usn/CV-9-USS-Ess ... 45-01.html
Widzisz tam jakieś refleksy świetlne?
Przepraszam autora za Off Top, ale rękawica rzucona musiała podniesioną zostać :P
Niem mam już nic do dodania.