Pozwólcie, że podzielę się swoimi uwagami co do kolejności budowy kabiny.
Sporo czasu się nagłowiłem w jakiej kolejności złożyć ją do kupy. Posiłkując się zdjęciami z budowy surówki dokleiłem folię z ramką szybową do podsufitki. Tester/autor wycinanki dokleił najpierw samą uformowaną folię do podsufitki, a potem dopiero zewnętrzną ramkę. Myślę, że ta kolejność nie ma większego znaczenia. Problemem montażowy będzie stanowić ramka wewnętrzna wydrukowana na zwykłym papierze jest bardzo wiotka, poza tym górną jej część należy ściąć o grubość podsufitki(o zgrozo, w ferworze walki zapomniałem wyretuszować obie ramki od strony niezadrukowanej ). Oczywiście można obie ramki przykleić przed doklejeniem do folii ale pod wpływem naprężeń może ona się rozerwać.
Następnie dokleiłem tylną zewnętrzną ścianę, po czym górny fragment ściany wewnętrznej.
Myślę, że budowę podłogi należy zacząć od pokrywy silnika uzupełnionej, o pomocnicze wręgi (sądziłem, że można z nich zrezygnować ale nie polecam). Muszą one pozostać aż do momentu zakończenia wszystkich prac przy kabinie.
Do boków pokrywy doklejamy prawą i lewą stronę podłogi, a następnie dolny fragment tylnej ściany. Przednia półka podszybowa ma tendencje do zawijania ku górze(tak było u mnie), a jest ważnym elementem całej konstrukcji. Dlatego też chcąc ją usztywnić i utrzymać w poziomie od spodu dokleiłem kawałek drutu. Po wklejeniu wszystkich foteli, kierownicy, pedałów i jakiś drobiazgów, należy dobrze uformować i dokleić wewnętrzne ściany burt. Osadzając gotowa kabinę na tak przygotowaną podłogę wewnętrzne ściany powinny bez problemów zachodzić około 1,5 mm na ramki bocznych okien(od wewnątrz).
![Obrazek](http://i1163.photobucket.com/albums/q544/pawelelka/skoda%20706%20rth%20akv8/DSC_0044_zpsigqwczy8.jpg)
![Obrazek](http://i1163.photobucket.com/albums/q544/pawelelka/skoda%20706%20rth%20akv8/P1014901_zpsw4zbci3u.jpg)
![Obrazek](http://i1163.photobucket.com/albums/q544/pawelelka/skoda%20706%20rth%20akv8/DSC_0041_zpsfqng4cp4.jpg)
![Obrazek](http://i1163.photobucket.com/albums/q544/pawelelka/skoda%20706%20rth%20akv8/DSC_0043_zpsjcnb27uj.jpg)
Ważnym etapem jest właściwe uformowanie ścian zewnętrznych kabiny, a szczególnie uformowanie listków(o czym niestety się przekonałem).
I tak: :
- Proponuję nie wycinać z arkusza całej ściany “na gotowo” przed jej uformowaniem, a miejsce, w które przyjdzie atrapa silnika czy nadkola można wyciąć po zmontowaniu kabiny.
- Wnęki świateł lepiej wyciąć od razu i ze względu na brak linii krawędziowych, włosowych(zostały wchłonięte przez kolor) otwory wykonać większe a nacięcia głębsze. Niestety zbyt późno to spostrzegłem i wyszło mi to nieciekawie.
![Obrazek](http://i1163.photobucket.com/albums/q544/pawelelka/skoda%20706%20rth%20akv8/DSC_0037_zps7pzcrr20.jpg)
![Obrazek](http://i1163.photobucket.com/albums/q544/pawelelka/skoda%20706%20rth%20akv8/P1014898_zpsf66urhma.jpg)
![Obrazek](http://i1163.photobucket.com/albums/q544/pawelelka/skoda%20706%20rth%20akv8/P1014897_zps1zlx10ci.jpg)
Lampa błyskowa jest bezlitosna...
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
- do właściwego uformowania listków proponuję wykonać pomocniczą wręgę. Jej zadaniem będzie utrzymanie w jednej linii wywiniętych listków(dolna linia ramki szybowej), ponadto nada ona kształt dolnej krawędzi przedniej szyby. Kształt tej wręgi jest wyrysowany linią półki podszybowej oraz liniami ścian wewnętrznych wyrysowanymi na prawej i lewej części podłogi.
Ja skleiłem listki "na czuja". Przy doklejaniu burt do szyby okazało się, że z jednej strony uzyskany profil wyszedł wręcz wzorowo, natomiast druga strona nie chciała mi się złożyć. Musiałem rozcinać, kombinować i w efekcie wyszło jak widać.
![Obrazek](http://i1163.photobucket.com/albums/q544/pawelelka/skoda%20706%20rth%20akv8/P1014888_zpsbndsdw6i.jpg)
![Obrazek](http://i1163.photobucket.com/albums/q544/pawelelka/skoda%20706%20rth%20akv8/P1014890_zpsnhqqq6zv.jpg)
![Obrazek](http://i1163.photobucket.com/albums/q544/pawelelka/skoda%20706%20rth%20akv8/P1014896_zpsaw1ypelp.jpg)
![Obrazek](http://i1163.photobucket.com/albums/q544/pawelelka/skoda%20706%20rth%20akv8/P1014892_zpsn7bgexyi.jpg)
No cóż....będzie drugie podejście i mam nadzieje, że będzie ono bardziej owocne.
Mimo porażki ściany kabiny złożyłem do kupy, by mieć budę jako wzór do testowania.
Autor wycinanki/tester wykonał tyle kabin, że widział już na co, i w którym momencie zwrócić uwagę. Nie mam w zwyczaju kupować dwóch wycinanek by zbudować jeden model ale w drodze wyjątku i sentymentu do tego pojazdu zaopatrzyłem się w drugi egzemplarz.
W międzyczasie zauważyłem, że osadzenie silnika "na gotowo", przed zbudowaniem kabiny i jej przymierzeniem do ramy może sprawić niemiłą niespodziankę. Otóż silnik w moim modelu wypada nieco za wysoko. Pokrywa silnika w kabinie opiera się o jedną z rur i o chłodnicę. Będzie trzeba znowu kombinować...
![Confused1 :-?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Wybaczcie, że przynudzam, bo wyszedł mi z tego spory elaborat. Mam nadzieję, że moje dotychczasowe spostrzeżenia komuś się przydadzą.
Tymczasem pozdrawiam i z wyprzedzeniem życzę Wszystkim Wesołych Świąt!
Paweł