Czas na ciąg dalszy z postępów pracy przy ikarusie.
Trochę czasu zajęło mi uzupełnienie wnętrza drugiej sekcji. Niestety wiele musiałem zrobić po swojemu. Coś przerobić, coś dorobić...Dla tych co chcieliby wykonać model w standardzie, tak by wnętrze także oddawało klimat tego pojazdu, to jest to niemożliwe. Autor zastosował sporo uproszczeń a niektóre elementy w ogóle pominął.
![Obrazek](https://s26.postimg.cc/7j92ymxk5/DSC27.jpg)
![Obrazek](https://s26.postimg.cc/5rg43sysl/DSC31.jpg)
![Obrazek](https://s26.postimg.cc/65hg3ids5/DSC32.jpg)
Zaprojektowane siedzenia nie mają wiele wspólnego z rzeczywistością. Trzeba je pogubić o dodatkowe dwie warstwy brystolu na każdą ze stron oprócz dodanych“laserów”. Ponadto trzeba by siedziska przemalować, zmienić zastosowane nogi i dodać poręcze.
![Obrazek](https://s26.postimg.cc/d9z9c3amd/DSC28.jpg)
![Obrazek](https://s26.postimg.cc/6i8u9ooc5/DSC29.jpg)
Autor w ogóle nie zaprojektował poręczy na pomostach. Brakuje schematów 1:1 poręczy podsufitowych i pionowych oraz miejsc ich osadzenia. Zaproponowane grubości drutów też są “przesadzone.”
Do poręczy pomostowych i pionowych zastosowałem drut 2,5 kwadrat, do podsufitowych, na tylnej ścianie i odchodzących pionowych do burt drut 1,5 kwadrat, a do poręczy przy siedziskach jakiś ok 0,5.
![Obrazek](https://s26.postimg.cc/6tqamak5x/DSC30.jpg)
![Obrazek](https://s26.postimg.cc/xu43ahax1/P1015011.jpg)
![Obrazek](https://s26.postimg.cc/ulzlxw6s5/P1015012.jpg)
Konstrukcja dachu, jaką przewidział projektant wg mnie w ogóle nie była przemyślana i sądzę, że nie dała by dostatecznej sztywności dla całego “pudła”. Podsufitka składała się z dwóch segmentów połączonych paskiem i tak samo z dwu segmentów składa się zewnętrzna cześć dachu, którą także ma połączyć pasek.
![Obrazek](https://s26.postimg.cc/t87z2b4v9/P1015014.jpg)
Wyprofilowany dach ma się opierać o wręgę przy samym przegubie. Po przeciwnej stronie, łączenie dachu z pasem nad tylnym oknem nie jest zaprojektowane i trudno by dach zachował profil i sztywność.
![Obrazek](https://s26.postimg.cc/l2px4516t/P1015013.jpg)
![Obrazek](https://s26.postimg.cc/d9z9c7kxx/P1015017.jpg)
Podsufitkę podkleiłem na brystol, odciąłem z dwóch stron paski ok. 1,6 mm(zachodzące na burty), wyprofilowałem krawędzie tak by delikatnym łukiem nachodziły na burty. Na tak przygotowaną powierzchnię dokleiłem osiowo pas z tektury piwnej 1mm węższy o ok 1,6cm od podsufitki. Całość wypada niżej niż w projekcie i nie zachodzi na wręgę i co najważniejsze zachowuje sztywność. Na tym etapie wkleiłem poręcze podsufitowe po lewej stronie.
![Obrazek](https://s26.postimg.cc/btwxlhc79/P1015015.jpg)
![Obrazek](https://s26.postimg.cc/66rdwluxx/P1015016.jpg)
![Obrazek](https://s26.postimg.cc/d9z9c8ft1/P1015018.jpg)
Myślę, że dzięki temu zabiegowi osadzenie zewnętrznej części dachu będzie dużo łatwiejsze.
Kolejność montażu poręczy, dachu i drzwi trzeba sobie określić samodzielnie...
Dodatkowo “rzucił mi się w oczy” brak w laserkach bieżnika dla wszystkich kół. Jest 8 kół a wyciętych laserowo są 4 bieżniki pełne(z boczną kostką) i 4 niepełne. Druk ma ten sam błąd.
I to było by na razie tyle. Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane.
Tymczasem pozdrawiam!
Paweł