[R]Parowóz BR52 Kriegslokomotive od podstaw (1:25)
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
[R]Parowóz BR52 Kriegslokomotive od podstaw (1:25)
Witam
Co się odwlecze to nie uciecze. W końcu nadszedł czas abym pociął ten parowóz. Projekt powstał już jakiś czas temu i czekał na swoja kolej
Parowóz wraz z tendrem został opracowany na podstawie oryginalnych planów konstrukcyjnych i mam nadzieje że zostanie jak najwierniej przeze mnie
odwzorowany w modelu kartonowym wzbogaconym o elementy wycinane laserowo oraz jakieś elementy drukowane w 3D.
Jeszcze nie wiem jakie ale to się okaże w praniu.
Bedze to długa relacja dla cierpliwych
Budowę zaczynam od tendra jako ze do niego mam lasery. Jest to tender w niemieckim oznaczeniu K4T32 na P.K.P. nosił oznaczenie 32D43
Dane techniczne parowozu
Znormalizowana seria DRG 52 o rozstawie normalnotorowym europejskim 1435 mm
Producent różni
LOFAG, Wiedeń, Henschel, Kassel (Henschel Flugzeugwerke AG), Schwartzkopff, Berlin, Krauss-Maffei, Borsig, Borsig-Rheinmetall AG Düsseldorf w Siemianowicach,, Borsig Lokomotivwerke Hennigsdorf, Borsig Werke Breslau-Hundsfeld Wrocław, Schichau-Werke Elbląg, Maschinenbau und Bahnbedarfs AG (MBA) Orenstein & Koppel, Babelsberg Poznań H. Cegielski Poznań, Oberschlesische Lokfabrik Krenau, Chrzanów Fablok: Maschinenfabrik Esslingen Jung, Jungenthal, Kirchen, Škoda Works, Pilzno, Grafenstaden Strasbourg
Lata budowy 1942 - 1945 w liczbie 7794 sztuk
Układ osi 1'E
Wymiary
Masa pustego parowozu z tendrem: 98,05 t bez tendra: 77,25 t
Masa służbowa 143,6 t
Długość 13 600 mm
Długość z tendrem 22 975 mm
Wysokość 4 440 mm
Średnica kół napędnych 1 400 mm
Średnica kół tocznych 850 mm
Kilka renderów na początek
Na początek wręgi wzmocnione wstawkami coś jak podposzycie w okrętach. Co do tektury piwnej to na nie polecam lepsza szara. Musiałem wymienić na szarą bo wstawki się wyginały wskutek naprężeń. Wzmocnione dodatkowo klejem CA i zagruntowane oraz oszlifowane.
Zacząłem też wycinać drobne pierdółki jak szafki i usztywnienia skrzyni węglowej. Na okleinę przyjdzie czas niech jeszcze szkielet poleży co by wyeliminować zapadanie się wstawek.
Co się odwlecze to nie uciecze. W końcu nadszedł czas abym pociął ten parowóz. Projekt powstał już jakiś czas temu i czekał na swoja kolej
Parowóz wraz z tendrem został opracowany na podstawie oryginalnych planów konstrukcyjnych i mam nadzieje że zostanie jak najwierniej przeze mnie
odwzorowany w modelu kartonowym wzbogaconym o elementy wycinane laserowo oraz jakieś elementy drukowane w 3D.
Jeszcze nie wiem jakie ale to się okaże w praniu.
Bedze to długa relacja dla cierpliwych
Budowę zaczynam od tendra jako ze do niego mam lasery. Jest to tender w niemieckim oznaczeniu K4T32 na P.K.P. nosił oznaczenie 32D43
Dane techniczne parowozu
Znormalizowana seria DRG 52 o rozstawie normalnotorowym europejskim 1435 mm
Producent różni
LOFAG, Wiedeń, Henschel, Kassel (Henschel Flugzeugwerke AG), Schwartzkopff, Berlin, Krauss-Maffei, Borsig, Borsig-Rheinmetall AG Düsseldorf w Siemianowicach,, Borsig Lokomotivwerke Hennigsdorf, Borsig Werke Breslau-Hundsfeld Wrocław, Schichau-Werke Elbląg, Maschinenbau und Bahnbedarfs AG (MBA) Orenstein & Koppel, Babelsberg Poznań H. Cegielski Poznań, Oberschlesische Lokfabrik Krenau, Chrzanów Fablok: Maschinenfabrik Esslingen Jung, Jungenthal, Kirchen, Škoda Works, Pilzno, Grafenstaden Strasbourg
Lata budowy 1942 - 1945 w liczbie 7794 sztuk
Układ osi 1'E
Wymiary
Masa pustego parowozu z tendrem: 98,05 t bez tendra: 77,25 t
Masa służbowa 143,6 t
Długość 13 600 mm
Długość z tendrem 22 975 mm
Wysokość 4 440 mm
Średnica kół napędnych 1 400 mm
Średnica kół tocznych 850 mm
Kilka renderów na początek
Na początek wręgi wzmocnione wstawkami coś jak podposzycie w okrętach. Co do tektury piwnej to na nie polecam lepsza szara. Musiałem wymienić na szarą bo wstawki się wyginały wskutek naprężeń. Wzmocnione dodatkowo klejem CA i zagruntowane oraz oszlifowane.
Zacząłem też wycinać drobne pierdółki jak szafki i usztywnienia skrzyni węglowej. Na okleinę przyjdzie czas niech jeszcze szkielet poleży co by wyeliminować zapadanie się wstawek.
Re: [R]Parowóz BR52 Kriegslokomotive od podstaw (1:25)
Wiedziałem że trafię w twój gust
Re: [R]Parowóz BR52 Kriegslokomotive od podstaw (1:25)
Fajny temat. Patrzac na Twoje pozostale modele kolejowe to widac, ze bedzie to model dobrze spasowany, wystarczajaco zdetalizowany i przede wszystkim z dobra instrukcja. Ja mam tylko pytanko. Czy jest mozliwosc zebys "doprojektowal" elementy dzieki ktorym bedzie z tego mozna zrobic Ty2? Albo moze masz w planach Ty2 z tego zrobic i wydac jako inny model? Wiem, ze wydany jest w innym wydawnictwie, ale.modele tego autora pozostawiaja wiele do zyczenia.
FW-190 D-9 FW-190 A-4 Spitfire mk.Vb Spitfire mk.Vc Spitfire mk.XVIe PZL P.11c JU-88D-1 B-239 P-40E Jak-1b P-47D-11 Spitfire LF.IX Spitfire mk.Ia Hawker Hurricane
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
Re: [R]Parowóz BR52 Kriegslokomotive od podstaw (1:25)
Siema Rowin model jest typowo w wersji niemieckiej. Do Ty2 trzeba podejść indywidualnie co do egzemplarza. Bo jak wiadomo każdy miał tam inne modyfikacje. Konwersja na Ty2 raczej nie wymaga wielkich przeróbek reflektory, dołożyć lemiesze,wężownica z filtrem i kilka jeszcze drobiazgów Można to zrobić po swojemu lepsza zabawa niż na gotowo
Re: [R]Parowóz BR52 Kriegslokomotive od podstaw (1:25)
Witam
Zacząłem oklejać powoli szkielet tendra. Wygląda na to że czcionka za duża więc idzie do poprawki. Będę też musiał inaczej podzielić części do oklejania powierzchni walca skrzyni wodnej.
Wykonałem też skrzynkę na narzędzia znajdująca się z tyłu tendra. Na dzień dzisiejszy bez drzwiczek i stopni oraz reflektorów które to zostaną wykonane w późniejszym czasie.
Dodatkowo wykonałem wpust wody
oraz odmulacz z ujściem węża zasilającego
Zacząłem oklejać powoli szkielet tendra. Wygląda na to że czcionka za duża więc idzie do poprawki. Będę też musiał inaczej podzielić części do oklejania powierzchni walca skrzyni wodnej.
Wykonałem też skrzynkę na narzędzia znajdująca się z tyłu tendra. Na dzień dzisiejszy bez drzwiczek i stopni oraz reflektorów które to zostaną wykonane w późniejszym czasie.
Dodatkowo wykonałem wpust wody
oraz odmulacz z ujściem węża zasilającego
Re: [R]Parowóz BR52 Kriegslokomotive od podstaw (1:25)
Witam
Coś tam zrobiłem niewiele co prawda. Dołożyłem zaokrąglone części wanny tendra, skrzynie węglową, na razie bez drzwiczek bo planuję otwarte w pewnym stopniu. teraz zabieram się za wycięcie ramy ostoi wraz ze skrzynią sprzęgłową oraz czołownicą z układem cięgłowym haka z tyłu tendra. Całość pryśnięta primerem jak podeschnie szlif drobnym papierem ściernym i lecim dalej
Coś tam zrobiłem niewiele co prawda. Dołożyłem zaokrąglone części wanny tendra, skrzynie węglową, na razie bez drzwiczek bo planuję otwarte w pewnym stopniu. teraz zabieram się za wycięcie ramy ostoi wraz ze skrzynią sprzęgłową oraz czołownicą z układem cięgłowym haka z tyłu tendra. Całość pryśnięta primerem jak podeschnie szlif drobnym papierem ściernym i lecim dalej
Re: [R]Parowóz BR52 Kriegslokomotive od podstaw (1:25)
Bardzo lubię oglądać takie relacje. Rozumiem, że model najpierw powstaje w programie? (Rhino?) Potem przenoszony jest na papier i mamy "namacalny" efekt tej pracy?
Re: [R]Parowóz BR52 Kriegslokomotive od podstaw (1:25)
Tak to wygląda w skrócie od projektu w Rhino po gotowy model kartonowy