Model bazuje na http://zarkovmodels.com/en/?pid=743&p=15
Nieuport 16C1 powstał w wyniku dodania mocniejszego silnika Le Rhône o mocy 81 kW do płatowca Nieuporta 11. To połączenie nie było do końca udane, bo kosztem lepszych osiągów pogorszyły się własności pilotażowe legendarnego samolotu. Mocniejszy silnik wymagał nowego płatowca i tak powstał Nieuport 17, ale to już inna historia...
Model będzie w barwach II Polskiego Oddziału Awiacyjnego w Jassach podporządkowanego dowództwu II Korpusu Polskiego gen. Józefa Hallera.
Nieuport 16C1 o numerze 4365 (produkcji francuskiej) został przejęty w grudniu 1917 i służył w polskiej jednostce do kwietnia 1918r.
![Obrazek](https://images86.fotosik.pl/838/13e3369069e662e4.jpg)
![Obrazek](https://images86.fotosik.pl/838/f6db69db4e484b86.jpg)
Odlałem z żywicy koła, silnik i śmigło oraz kopyto do wytłoczenia osłony silnika
![Obrazek](https://images85.fotosik.pl/839/62bf5fe5f9430d15.jpg)