O wycinaniu , klejeniu i ... takich tam innych
Moderatorzy: kartonwork, Rafal N.
- Wujek Andrzej
- Posty: 1900
- Rejestracja: czw paź 16 2003, 11:41
- Lokalizacja: Tychy
- x 2
... dlatego w zamyśle miałem przedstawienie jedynie czegoś / stosowanego już jak zauważyłem - przez modelarzy / co troszkę bardziej przypomina prawdziwe bulaje . Zdając sobie sprawę z tego o czym pisze Jeta / takim kompletnym ignorantem w tym nie jestem / pokazałem jedynie kilka wariantów klejenia pierścieni , wyrażnie pozostawiając wybór rodzaju " szybki " tym którzy jeszcze tego nie widzieli . Parę innych spraw do wyboru także zresztą . Wszystko , zależy od modelarza i modelu . Jeśli z podpowiedzi skorzysta ... będę się tylko cieszył . Niuanse i indywidualne podejście pozostawiam Wam .
Każdemu z osobna ... hej
Każdemu z osobna ... hej
Dobrze, zrozumiałem. Już się więcej nie wtrącę, no, może z wyjątkiem "ochów" i "achów".
Jeżeli ktoś będzie potrzebował "płytkich" szybek z lakieru i jest ciekaw, to mogą wyglądać one tak (niestety, skanerem nie da się zrobić "zdjęcia" pod kątem - tak, żeby w całej szybce odbijało się światło):
P.S. Dzięki za info, Jeta. Liczyłem na coś takiego z Twojej strony. ;)
P.S.2. Można ten post wykasować, jeżeli tu przeszkadza, nie obrażę się.
Jeżeli ktoś będzie potrzebował "płytkich" szybek z lakieru i jest ciekaw, to mogą wyglądać one tak (niestety, skanerem nie da się zrobić "zdjęcia" pod kątem - tak, żeby w całej szybce odbijało się światło):
P.S. Dzięki za info, Jeta. Liczyłem na coś takiego z Twojej strony. ;)
P.S.2. Można ten post wykasować, jeżeli tu przeszkadza, nie obrażę się.
Tia miałem nic nie mówić....aby obejrzeć co sobie tu porobicie i o czym będziecie debatować. Dyskusja zaczyna przypominać coś na kształ drążenia dziury w całym. Jeta doskonale napisał o bulajach. W różnych okrętach różnie one wyglądały więc wciskanie czegoś na siłę jest niezasadne.
Co do przedstawionych metod każda ma swoje zastosowanie zależy kto jak chce zostać wierny modelowi który robi. Defakto dla większości modelarzy (nie mylić z zawodowymi "zboczeńcami"), którzy podziwiają model i tak nie myślą o takich drobiazgach jak to gdzie jest szyba lecz koncentrują sie no ogólnej robocie. Dlatego samo zrobienie bulai to już jest jakiś dodatek a szyba no cóż dobrze jak jest a jak jej nie będzie to tez nie będzie źle.....
szermanku pokazuj dalej.....
Co do przedstawionych metod każda ma swoje zastosowanie zależy kto jak chce zostać wierny modelowi który robi. Defakto dla większości modelarzy (nie mylić z zawodowymi "zboczeńcami"), którzy podziwiają model i tak nie myślą o takich drobiazgach jak to gdzie jest szyba lecz koncentrują sie no ogólnej robocie. Dlatego samo zrobienie bulai to już jest jakiś dodatek a szyba no cóż dobrze jak jest a jak jej nie będzie to tez nie będzie źle.....
szermanku pokazuj dalej.....
- Wujek Andrzej
- Posty: 1900
- Rejestracja: czw paź 16 2003, 11:41
- Lokalizacja: Tychy
- x 2
O wycinaniu , klejeniu i ... takich tam innych
Ponieważ moi poprzednicy wyczerpali temat , pozostaje mi dodać tylko iż ciekawy efekt szybek otrzymałem także wykorzystując zwykłą przezroczystą taśmę samoprzylepną / w miejscach bulajów sklejoną podwójnie - klejem do środka /.
Interesująco wygląda również spłaszczenie miedzianych pierścieni już wklejonych w otwór w kartonie / prawy górny na zdjęciu / przy pomocy płaskich kleszczy .
Zniknęły szpary pomiędzy pierścieniem a kartonem / można porównać z sąsiednim bulajem tej samej średnicy /,
średnica zewnętrzna pierścieni tych większych to 2 mm a mniejszych 1 mm / groszówka czasami niewiele mówiąca jest / ... hej
Interesująco wygląda również spłaszczenie miedzianych pierścieni już wklejonych w otwór w kartonie / prawy górny na zdjęciu / przy pomocy płaskich kleszczy .
Zniknęły szpary pomiędzy pierścieniem a kartonem / można porównać z sąsiednim bulajem tej samej średnicy /,
średnica zewnętrzna pierścieni tych większych to 2 mm a mniejszych 1 mm / groszówka czasami niewiele mówiąca jest / ... hej
Szkoda, że ten wątek się trochę "rozmył" i nie jest kontynuowany przez Wujka A.
Ale chyba najodpowiedniejszy, żeby zadać takie pytanie:
Czy przy wykonywaniu części modelu ze sklejanych płaszczyznami elementów należy zwracać uwagę na strukturę kartonu?
Bo wyczytałem, że:
- stronę prawą (arkusza) należy zawsze sklejać z prawą
- w sklejanych elementach układ włókien powinien być prostopadły
Ale chyba najodpowiedniejszy, żeby zadać takie pytanie:
Czy przy wykonywaniu części modelu ze sklejanych płaszczyznami elementów należy zwracać uwagę na strukturę kartonu?
Bo wyczytałem, że:
- stronę prawą (arkusza) należy zawsze sklejać z prawą
- w sklejanych elementach układ włókien powinien być prostopadły
co do klejenia prawej z prawą strona to nie mam pojęcia, na pewno jedna ze stron papieru jest bardziej gładka...
natomiat klejenie kartek z prostopadłym ułożeniem włókien powoduje znaczne usztywnienie elementów i ich odpornośc na wyginanie. Ja często w ten sposób podklejam szkielet kadłuba. Zamiast 2mm od razu to 2 razy po 1mm z włóknami na krzyż.
natomiat klejenie kartek z prostopadłym ułożeniem włókien powoduje znaczne usztywnienie elementów i ich odpornośc na wyginanie. Ja często w ten sposób podklejam szkielet kadłuba. Zamiast 2mm od razu to 2 razy po 1mm z włóknami na krzyż.
pzdr
Kemot
Kemot
- Wujek Andrzej
- Posty: 1900
- Rejestracja: czw paź 16 2003, 11:41
- Lokalizacja: Tychy
- x 2
Wujek z przykrością stwierdził , biorąc pod uwagę "żółwie tempo" prac w otwartych przez niego relacjach , że gdyby jednocześnie jeszcze tu chciał się udzielać to ani jeden model ukończenia ... by się nie doczekał .
Za co przeprasza .
A to oczym Rado wyczytałeś i piszesz to właściwie tylko w najgorszych gatunkach kartonów może być istotne . Lub kilkudziesięcioletnich .
Obecna ich jakość pozwala się tym raczej nie przejmować za bardzo ...
Wujek . hej .
Za co przeprasza .
A to oczym Rado wyczytałeś i piszesz to właściwie tylko w najgorszych gatunkach kartonów może być istotne . Lub kilkudziesięcioletnich .
Obecna ich jakość pozwala się tym raczej nie przejmować za bardzo ...
Wujek . hej .
- Marcintosh
- Posty: 1091
- Rejestracja: pn mar 03 2003, 13:19
- Lokalizacja: Dorset, UK
- x 8