*[Relacja/Statek] Trawler M/T Regulus (Fly Model 116)
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
Muszę jednak trochę pomarudzić. Ponieważ cały model wykonany jest ekstra to jeden z detali żurawików jakoś nie pasuje mi do całości. Otóż boczne konstrukcje kratowe podtrzymujące górne zblocze wyglądają zbyt delikatnie i bardzo płasko, tak jakby były wycięte z płaskiego arkusza blachy. Statyka nie zna takich rozwiązań. Nie buduje się kratownic z płaskowników ponieważ płaskowniki mają znikomą wytrzymałość na zginanie. Jestem przekonany że również na Regulusie te kratownice były wykonane z kształtowników typu L lub U. W związku z tym w modelu też powinny być grubsze. Jeżeli dysponujesz Bundy jakimiś planami tej jednostki to zwróć uwagę na ten szczegół. Chętnie bym obejrzał oryginalne rozwiązanie.
Masz rację Jeta, mi się to od początku nie podobało ale tak to jest zaprojektowane przez autora opracowania p. Braziuka. Poza tym nie dysponuje żadną dokumentacją, ani zdjęciową ani rysunkową Regulusa i w związku z tym nie mam porównania. Ale jeszcze nawet na tym etapie można by wykonać odpowiednie wzmocnienia - nie wiem tylko czy tak jak sugerujesz zastosować ceownik, teownik czy konstrukcję opartą na (nie wiem jak to się nazywa) kawałku blachy z wyciętymi kołami, może jakieś sugestie ?
No i tym sposobem doszedłem do momentu, w którym obie szalupy ratunkowe tkwią na swoich miejscach - teraz już niewiele zostało
Ostatnio zmieniony sob gru 17 2005, 11:16 przez Tomasz D., łącznie zmieniany 2 razy.
Masz jakieś dane kiedy okręt został zwodowany ?? Troche dziwna mi nazwa "regulus" w czasie zimnej wojny tym kryptonimem oznaczano pierwsze pociski balistyczne wystrzeliwane przez łodzie podwodne, były to właściwie latające bomby ale mniejsza z tym. Troche wojskowa nazwa jak na cywilną jednostke.
PS. Gratulejszyn, piękna robota
PS. Gratulejszyn, piękna robota
Nazwa " Regulus " w tym przypadku pochodzi od najjasniejszej gwiazdy w gwiazdozbiorze Lwa. Statki nalezace do gdynskiego Dalmoru otrzymywaly tradycyjnie nazwy planet , gwiazd i konstelacji . Byly w tym tez i zabawne potkniecia : dwa trawlery nazwano nazwa tej samej planety tzn. " Jowisz " i " Jupiter " . Uznanej za malo powazna " Pannie " dano lacinska nazwe " Virgo " ( B-15 ). Podobnie pozniej przy typie B-414 ze " Strzaly " zrobiono lacinska " Sagitte " a z " Kilu " przy B-22 " Carine ". Gdynski Dalmor posiadal 6 jednostek typu B-414 a byly to : " Regulus "( Gdy-337 ) , " Pollux " ( Gdy-336 ) , " Indus " ( Gdy-338 ) , " Sagitta " ( Gdy-339 ) , " Arcturus " ( Gdy-340 ) oraz " Antares " ( Gdy-341 ) . Jeden statek z tego typu posiadala Odra Swinoujscie - " Wlocznik " ( Swi-225 ) . Wszystkie te jednostki trafily do polskiej floty dzieki wycofaniu umowy eksportowej . Zbudowano je w Gdansku w latach 1975-77
Ostatnio zmieniony pt wrz 02 2005, 22:50 przez Okonek, łącznie zmieniany 2 razy.
Jako że w pewnym momencie zabrakło mi koncepcji na wykonanie rozpornic do modelu w związku z tym uruchomiłem kilka kontaktów i dotarłem do książki Józefa Świniarskiego p.t. Technologia połowu organizmów morskich i w tej to właśnie książce znalazłem cos takiego
i teraz trwają właśnie prace nad wykonaniem w/w rozpornic, których to brak jest w opracowaniu p. Braziuka
i teraz trwają właśnie prace nad wykonaniem w/w rozpornic, których to brak jest w opracowaniu p. Braziuka
Ostatnio zmieniony sob gru 17 2005, 11:23 przez Tomasz D., łącznie zmieniany 1 raz.