Dyskusja o Jelczach
Moderatorzy: kartonwork, kierownik
koło na skrzyni tez zauwazylem, ale myślałem że siłowniki wam starczą jako sensacja
Jest jeszcze więcej różnic:
- inny podział burt skryni
- inna konstrukcja wzmocnień pod skrzynią
- błotnik przed tylnymi kołami
- iny kształt przedniej ściany skrzyni (tego daszku zachodzącego na kabinę
Może ktoś wie czy to inna seria? Ma ktoś więcej informacji na ten temat?
Większego formata zdjęcia niet. Gdzieś mam fotkę tego jelcza z boku niebawem zamieszczę.
p.s. studiuję teraz fotki no i model, gdyz niedługo zamierzam do was- "budowniczych Jelczów" dołączyc
Jest jeszcze więcej różnic:
- inny podział burt skryni
- inna konstrukcja wzmocnień pod skrzynią
- błotnik przed tylnymi kołami
- iny kształt przedniej ściany skrzyni (tego daszku zachodzącego na kabinę
Może ktoś wie czy to inna seria? Ma ktoś więcej informacji na ten temat?
Większego formata zdjęcia niet. Gdzieś mam fotkę tego jelcza z boku niebawem zamieszczę.
p.s. studiuję teraz fotki no i model, gdyz niedługo zamierzam do was- "budowniczych Jelczów" dołączyc
"Jelcz" z Orlika jest opracowany na podstawie "Planów Modelarskich". Znam osobiście człowieka, który go tam rysował. Pracował kiedyś w OBR Jelcza i zajmował się projektowaniem prototypów i przy okazji budował... ich papierowe modele (może tu zagląda?). Dlatego auto z "Planów" niekoniecznie musi odpowiadać temu, które trafiło do seryjnej produkcji. To właśnie ten pan był też autorem "Jelcza" z MM (z naczepą kontenerową). Tak naprawdę to nie było nigdy "Jelcza" produkowanego w tej wersji, tzn. z dużym zwisem przednim (jak W640) i przedłużoną kabiną. Jako ciekawostkę podam, że były też projekty "Jelcza" z kabiną z wysuniętym silnikiem, coś podobnego jak buduje "Scania", doklejając niejako to kabiny wagonowej maskę silnika z przodu. Szkoda, że nic nie wyszło z tych projektów.
Ostatnio zmieniony wt lip 27 2004, 16:29 przez rado, łącznie zmieniany 1 raz.
To co na zdjęciu zamieszczonym przez kolegę Okonka to auto (Jelcz 422) wyprodukowane znacznie później niż powstał model w MM (koniec lat 70-tych), różni się od niego przede wszystkim: kształtem przedniej części kabiny (zmniejszony i wydłużony "występ" pod przednią szybą, wloty powietrza) oraz błotnika w tylnej części. Upieram się, że tamten samochód to był jednak tylko prototyp. W małej serii wyprodukowano Jelcza S420 (zdjęcie poniżej), z kabiną identyczną jak W640 (inne są tylko światła w zderzaku) ale dwuosiowego. Pozdrawiam dociekliwych!
Ostatnio zmieniony czw lip 22 2004, 8:26 przez rado, łącznie zmieniany 2 razy.