Dyskusja o Jelczach

technika, historia, dokumentacja, linki itp

Moderatorzy: kartonwork, kierownik

Awatar użytkownika
JAH
Posty: 216
Rejestracja: pn mar 10 2003, 10:01
Lokalizacja: Lubliniec

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JAH »

rado pisze:No i czas na niespodziankę! Oto odpowiedź Jelczańskich Zakładów Samochodwych na zgniłozachodnie Volvo F12. :)
Czy widzicie jaki trik tu zastosowano? To nie jest żadna domorosła konstrukcja, to jest auto oficjalnie pokazane przez zakład. Co o tym sądzicie?
Łahahahaha hahah aha łahaha łaahałahah ta kabina wygląda jak wielkie łyse czoło hahahaha brzydki niebrzydki ale zawze byłby z niego rarytas taka limited editon to co ja lubię najbardziej
"Nie śmierć rozdziela ludzi, lecz brak miłości"
Gutor
Posty: 280
Rejestracja: sob lis 22 2003, 0:08
Lokalizacja: Mysłowice

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Gutor »

Dzisiaj miałem zaszczyt oglądać ten model w wersji 2D, po czym grzecznie odłożyłem go na półkę :lol: , musi poczekać, narazie wybrałem co innego. Coraz bardziej przekonuje się do pojazdów :D
rado
Posty: 149
Rejestracja: czw lip 15 2004, 11:55
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: rado »

Duźgu pisze:Sorka Rado że się czepiam, ale w 86 to chyba jeszcze t120 nie robiono. Wtedy to jeszcze występowało jako pr110
I słusznie, że się czepiasz! :D I zapewne masz też rację, o autobusach wiem trochę mniej niż o ciężarówkach. Nie dam też głowy za to, że to był dokładnie rok 1986. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Tempest
Posty: 3235
Rejestracja: sob maja 10 2003, 0:15
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
x 101

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tempest »

Nie dam też głowy za to, że to był dokładnie rok 1986
Kolega z roku miał zajęcia z mechaniki płynów czy czegoś tam z NAD-magistrem K******* (ochrona danych osobowych). Gość był bardzo menconcy. Zrezygnował chyba jeszcze w czasie kiedy studiowałem z pracy na uczelini i pracował potem podobno w zakładach produkujących Jelcze. Może maczał palce w tym projekcie :?: .

I jeszcze krótkie wspomnienie pewnego egzaminu prowadzonego przez NAD-magistara K******:

Panie M********** pan taaakich rzeczy nie wiesz i pan chcesz się dostać do LOT-u :?:

Panie (przedrostek NAD został przez kolegę pominięty bo chyba zapamiętał coś z wykładów z taktyki na zajęciach wojskowych ) magistrze, zanim ja się dostanę do LOT-u to wzór na siłę nośną zmienią.

Do LOTU w końcu się dostał i lata na małych benkach ale wymagało to dużej dozy samozaparcia aby doczekać czasów, kiedu LOT rozwinie skrzydła (jeśli można to tak nazwać) i znajdzie się w nim praca nie tylko dla pilotów broniących wcześniej naszego nieba.

izwinitie pażałsta za cokolwiek OT ale właśnie wróciłem z urlopu (jeśli 4 dni w tym 8 godzin jazdy można tak nazwać) i organizm jest jeszcze cokolwiek rozregulowany.
Pozdrawiam
Tempest

Szukajcie a znajdziecie...
rado
Posty: 149
Rejestracja: czw lip 15 2004, 11:55
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: rado »

Z okołojelczowych ciekawostek to jeszcze informacja, że kabiny z Jelcza (różnych typów) kupował (i kupuje???) węgierski Csepel i montował na swoich podwoziach.
Pierwsza fotka z moich zbiorów, to jest zdjęcie gdzieś z połowy lat 70-tych, Csepel z węgierską naczepą do przewozu mleka (? - patrz poniżej). Ponieważ zaraz mnie tu dopadnie jakiś znawca węgierskiego więc wyjaśniam szybko, że informacja o tym, że była to naczepa do mleka pochodzi z oryginalnego podpisu pod tym zdjęciem (pochodzi z "Motoru"). Jednak ten trudny wyraz (jak każdy w tym języku) na naczepie oznacza "Ostrożnie z ogniem" Mleko musiało zatem pochodzić od wściekłych krów. :D
A pozostałe wyguglałem (wspaniałe słowo!) w necie.
A swoją drogą to zastanawiające jest mocne przywiązanie bratanków-Węgrów do kół w systemie Trilex. Ikarusy też miały je dość długo, we współczesnych zmieniono je na "normalne" felgi. W związku z ww. przywiązaniem koła na Trilex'ach miały też jelczańskie autobusy M11/L11.
Ostatnio zmieniony ndz lip 25 2004, 14:10 przez rado, łącznie zmieniany 4 razy.
rado
Posty: 149
Rejestracja: czw lip 15 2004, 11:55
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: rado »

Bardziej współczesny Csepel:
rado
Posty: 149
Rejestracja: czw lip 15 2004, 11:55
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: rado »

I jeszcze taki, z nowszą kabiną:
rado
Posty: 149
Rejestracja: czw lip 15 2004, 11:55
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: rado »

kierownik pisze:Może otworzysz temat o Jelczach w dziale "To co jeździ a nie lata"?
Wysłałem Ci po privie liścik w tej sprawie ale bez odzewu. :(
Awatar użytkownika
gulus
Posty: 1245
Rejestracja: sob maja 24 2003, 22:22
Lokalizacja: Ełk, mazury

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gulus »

Kierownika w weekendy nie ma.

gulus
Obrazek
Awatar użytkownika
Kemot
Posty: 505
Rejestracja: pn mar 17 2003, 11:37
Lokalizacja: Kielce
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kemot »

koledzy, zaglądam w ten watek z myslą ze zobacze postępy w budowie modelu... a tu tylko fotki, ktore moge poogladac sobie na google.pl. Wyluzujcie prosze i nie zasmiecajcie relacji zjęciami przeroznych ciezarowek spod znaku JELCZ
pzdr
Kemot
ODPOWIEDZ