EU07 z Zetki

technika, historia, dokumentacja, linki itp

Moderatorzy: kartonwork, kierownik

Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

EL100 przypłynęły morzem, na tej licencji budowano nasze. Reszta to kwestia rozwoju tych konstrukcji. Po wojnie było u nas trochę loków z byłej NRD - też o angielskim rodowodzie... Z pewnościa ślady tych rodowodów znajdziemy w każdej konstrukcji. Stąd piszę o korzeniach.
Skądinąd korzenie całej kolei są w Anglii ;-)
rado
Posty: 149
Rejestracja: czw lip 15 2004, 11:55
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: rado »

Czekam na ew. zdjęcia. Kierowniku spytano o ET21, to chyba własna polska konstrukcja? Budowano też lokomotywy towarowe w układzie zdublowanym, nieprawdaż? Oznaczane numerem i literami A i B.
uboottd
Posty: 267
Rejestracja: pn lut 16 2004, 0:57
x 3

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: uboottd »

Faktycznie, sa jeszcze dwuczlonowe, ale: ET40 to 2xEU05, ET41 to 2xEU07 i zostaje tylko ruska ET42...
Pancho
Posty: 16
Rejestracja: sob kwie 19 2003, 13:27
Lokalizacja: Bytom

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pancho »

ET21 opracowano na podstawie radzieckiej WŁ22M
Trojan

Re:

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Trojan »

Witam!
Sorry że się wtrącam ale nie wszystkie elektrowozy były na licencji angielskiej, otóż ET42 jest odpowiednikiem radzieckiego VL10.
ODPOWIEDZ