wracajac do mojego dzieła...
czy w miejscu gdzie jest kabina zastosować częściowy przekrój...czy też dac go w całści, a jeżeli tak...to czy jest później możliwosc usunięcia samej kabiny...(na zasadzie przenikania sie brył i skasowania "niepotrzebnej" części)
i jak to ewentualnie zrobić ?
Nie chcę tworzyć nowego wątku, a moje pytanie jest trochę "z boku" tematu - ale zaryzykuję. Czy w Rhino jest funkcja wyrównywania ustawienia obiektów względem siebie w poszczególnych płaszczyznach - takie Corelowskie wyrównaj do środka, do lewej, do prawej itd. Ja, ponieważ takiej funkcji nie znalazłem, korzystam z przyciągania do punktów charakterystycznych. Buduje pomocnicze krzywe - np obrysy - boczny, górny - z węzłami w miejscach w których później umieszczam np wręgi. Czasami przydała by się jednak funkcja automatycznego wyrównania - ale nie mogę jej w Rhino znależć
Muszę zrobić pierwszy segment do mojej siódemki, bo ten z modelu jest niesymetryczny. Nigdy nie robiłem nic w Rhino i jestem kompletnie zielony.
Po kursie Qrczaka (dzięki) Udało mi się rozwinąć bryłę.
Pojawiły się jednak problemy.
1. Jak importować plany, aby były one w skali?
Po naciśnięciu "Place" pojawia się punkt, który można dowolnie ciągać wzdłuż i w szerz. Czy tak ma być?
2. Jak ustawić osie X i Y, aby było one w osi symetrii planów?
3. Jak ustawić odległość między wręgami ( na załączniku zaznaczony czerwoną X)?
4. Jak zapisać rozwinięcie, żeby potem móc otworzyć to w Adobe Photoshop?
1. Nie wiem. A to drugie to tak. Tak powinno być
2.---
3.---
4.Niestety do Photoshopa nie możesz. Ale jeśli już to: Robisz to tak: File -> Export selected -> (Zaznaczasz to co chcesz mieć w np: Illustratorze lub Corelu) Enter i dalej to już łatwo
1. Obraz importowany do Rhino to prostokat, dlatego klikasz na jego naprzeciwleglych rogach, najpierw pierwszym pozniej drugim...
2. Obrazek mozna dowolnie przesuwac/skalowac itp za pomoca funkcji zawartych w zakladce View/Background Bitamap...
3. Importujesz plan (wregi i rzut boczny - na jednym obrazku) wykreslasz przekroje i rozsuwasz je na taka odleglosc jaka wynika z planu...
4. Export do formatu *.ai i otwierasz w Photoshopie...
Pozdrawiam Drewal
PS Pawle w razie niejasnosci z checia pomoge najlepiej gg:1823553
Witam wszystkich forumowiczów jest to mój pierwszy post na tym forum, choć odwiedzam go systematycznie od pewnego czasu. Bawię się trochę tym programem i chciałbym podzielić się z Wami mim doświadczeniem. 1) Zostało wyjaśnione przez kolegę Drewala 2) Jeśli chodzi o skalowanie to rzecz jest trochę bardziej zawiła, ponieważ rysunki, jakimi dysponujemy nie zawsze, odpowiadają skali. Rhino można skalować tylko w poziomie na każdej z rzutni
Toolbar: Background Bitmap
Menu: View > Background Bitmap > Align
Command: AlignBackgroundBitmap
Ja skaluje plany w innym programie np. Corel i przygotowuje sobie rzuty zapisując najlepiej w formacie JPEG. Następnie importuje i skaluje poleceniem jw. 3) Ustawianie wręg realizuje inaczej, ale co kraj to obyczaj. Otwieram panel Osnap zaznaczam Projekt i rysuję wręgi, najlepiej każdą z osobna na innej warstwie. Następnie na rzutni Right rysuję linie pionowe w miejscach gdzie mają znajdować się wręgi i wydaje polecenia dla każdej z wręg
Toolbar: Curve Tools
Menu: Curve > From 2 Views
Command: Crv2View
Wręgi, które były rysowane poprzednio przenoszę do warstwy ( Layers) „archiwum” może się kiedyś przydadzą. To było by na razie tyle, kierowane jest to do osób, które dopiero zaczynają przygodę z tym fajnym programem.
Pozdrawiam
Nie wydaje mi sie ze mozna takie cos rozwinac. Taka figura jest typu "doublecurved" a ich sie nie da rozwinac. Najlepiej podzielic ja na czesci i potem rozwinac kawalek po kawalku. Jesli potrzebujesz rusunku to daj znac.
Poza Rhino to jeszcze
1. Pepakura z tym sobie powinna poradzic.
2. W siatkach tez chyba jest funkcja z ktorej pomoca mozna rozwijac cos takiego.
3. Kiedys widzialem takze kule rozwinieta w amapi ale co do tego nie jestem pewien.