Kolej - co i jak?

technika, historia, dokumentacja, linki itp

Moderatorzy: kartonwork, kierownik

ODPOWIEDZ
wawek
Posty: 7
Rejestracja: sob paź 09 2004, 14:52
Lokalizacja: trójmiasto

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wawek »

Tak się zastanawiam czy lokomotywy elektryczne też się podpina pod taki oprnik w celu sprawdzenia czy tylko spalinówki ?
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Opornik wodny dotyczy próby, dotarcia i regulacji agregatu z napędem spalinowym. Silniki trakcyjne sa odłączane. Chodzi o jak największe "zmordowanie" silnika a tylko opornik wodny jest w stanie obciążenie symulować na postoju.
W elektrowozach sposoby na to są inne i prostsze (ale głowy nie dam!)
Camel

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Camel »

witam
bardzo mnie cieszy ze pojawila sie kwestia kolei i modelarstwa kolejowego, zagadki swietne, a najlepsze ze nie sa w stylu audio-tele, mozna sie przy okazji wiele dowiedziec, serdecznie pozdrawiam i licze na kolejne (zagadki oczywiscie)
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

No, nie myślałem o tym wątku jako o teleturnieju ;-) Zagadki jest trudno zadawać bo nie wiem, co jest zagadką dla innych. Raczej liczę (i inni "kolejarze"mam nadzieję też) na pytania. Ale dzisiaj jeszcze wyjątkowo zadam zagadkę: do czego służy ta piekielna machina???
wawek
Posty: 7
Rejestracja: sob paź 09 2004, 14:52
Lokalizacja: trójmiasto

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wawek »

Myślę że do obsypywania/podsypywania torów tłuczniem.
Awatar użytkownika
stazi
Posty: 132
Rejestracja: śr lip 14 2004, 22:40
Lokalizacja: Iława

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: stazi »

:idea:

do pielenia torów?? ;-)

może coś robi z kruszywem, które leży między szynami i podkładami kolejowymi

pozdro
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Mówiłem że proste. To oczyszczarka do tłucznia. Wybiera kruszywo, czyści i sypie z powrotem.
Camel

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Camel »

a tak apropos LuxTorpedy: w Paryżu jest jedna (o jednej wiem) linia metra, które oprócz normalnych kół ma jeszcze koła ogumione i przy torach specjalne bierznie dla nich. jesli ma ktos zdjęcia tego cuda to bardzo proszę o podzielenie się nimi
Camel

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Camel »

:oops: bieżnia :oops:
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Dobra, będzie zagadka. Jak wiadomo w skład agregatu lokomotywy spalinowej wchodzą m.in. silnik spalinowy i prądnica główna.
Pomiędzy nimi nie ma żadnego sprzęgła - wał silnika jest skręcony z wałem prądnicy. Silnik pracuje, prądnica się kręci - a lokomotywa stoi, bo do silników trakcyjnych nie dociera prąd. W uproszczeniu dodam, że na kablach łączących prądnicę z silnikami nie ma wyłączników. Pytanie brzmi:

Jak to się dzieje, że prądnica się kręci - a prądu nie ma?
ODPOWIEDZ