Kolej - co i jak?

technika, historia, dokumentacja, linki itp

Moderatorzy: kartonwork, kierownik

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Tak to prawda. Widziałem toto w akcji w roku 1979. Ale tutaj nie chodziło o odśnieżanie - raczej o rozmrożenie odśnieżonych rozjazdów. Nie wiem czy urządzenie stosowano na szerszą skalę czy widziałem tylko użycie eksperymentalne.
Mateusz Rogowski
Posty: 37
Rejestracja: ndz lut 20 2005, 13:22
Lokalizacja: gDYNIA

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mateusz Rogowski »

Tych silników nie używano ale na PKP są pługi termiczne.
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Możesz wyjaśnic bliżej pojęcie "pługi termiczne" ?
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Oto ostoja parowozu. Elementy o które pytał Marcinus w relacji Dragona będą przyklejane jako pogrubienie tych wycięć (od środka) gdzie są cyferki "5".
rado
Posty: 149
Rejestracja: czw lip 15 2004, 11:55
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: rado »

kierowniku, a może napisałbyś parę słów o budowie i sposobie działania silnika i całego tego skomplikowanego układu przeniesienia napędu na koła w parowozie?
Mickul

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mickul »

Panie kierowniku, ja mam pytanie (wiem, że to nie forum kolejowe), ale czy ten koziołek na zdjęciu (pierwsza strona) właśnie przechodzi naprawę?
Obrazek
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Jeśli chodzi o koziołka z pierwszej strony tego tematu to właśnie kończyła się jego naprawa. Po oporniku został pomalowany i sobie pokicał na bocznicę :lol:
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

W czasie kiedy my sobie smacznie śpimy na oporniku meczy sie następna lokomotywa. Cały dzień, całą noc, następny dzień i noc. Tutaj pod obciążeniem około 60%. W kontenerze obok widać światełka aparatury kontrolno-pomiarowej, para unosi się nad opornikiem. Dokoła lokomotywy umieszczone są reflektory - co jakis czas trzeba otworzyć drzwi przedziału maszynowego i sprawdzić czy wszystko jest o.k.
Piotr

Koleje

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Piotr »

Chciałbym więcej modeli 1/35 na szynach, oprócz DRagona kiedyś dokupię BR52 i będę miał 1,3o m toru z wagonami i smoluchem.
Czy nikt nie kuma ,że jest to luka rynkowa? Mam kilka pomysłow w tej materii.
PS- Poszukajcie Hasla Tomasz Stangel albo Słonecznik stacja kolejowa i oblukajcie makietkę p.Tomka. Zaje.....a Mam Jego stację trafo 1/35 z gipsu - malowania cegielka po cegiełce, ale mniód.
Piotr
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Dzisiaj jedna ciekawostka. Otóż obecnie najnowocześniejszym jeżdżącym parowozem na świecie jest zmodernizowany w SLM Winterthur BR52-8055. Zbudowany we Francji w czasie okupacji. Teraz przeznaczono go do obsługi Orient-Ekspressu. Zauważcie, że to nic innego (pierwotnie) jak nasz Ty2 ! Ale jak zmieniony!

Tutaj też moje pytanie: podobno w Australii zbudowano parowóz jeszcze nowocześniejszy. Ktoś ma linka do fotek???


Obrazek
ODPOWIEDZ