*[Relacja/Okręt] IJN Yamato ( Kartonowy Arsenał 3-4/99 )
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
Niestety nie ma róży bez kolców. Jest kilka błędów.
W projekcie występują dwie części nr 30 i są takie same !!!!! Natomiast rysunek pokazuje, że jedna powinna się znajdować po lewej stronie okrętu a druga po prawej. Co nawet nie wtajemniczonemu modelarzowi mówi, że detale te powinny mieć odbicie lustrzane. Ale one uparcie są takie same !!! No cóż należy taki detal samemu zrobić. Dobrze że na dwóch arkuszach spodnia część została zadrukowana w kolorze okrętu (tu kolor szary) należy poszukać kawałek przestrzeni pomiędzy detalami i wyciąć detal tak aby stanowił owe odbicie lustrzane.
Po za tym jeszcze raz podkreślam, niestety opracowanie posiada nie wystarczającą liczbę rysunków montażowych i tego elementu nie ma rozrysowanego. Jeżeli ktoś będzie korzystał z mojej relacji zamieszczam rysunki, które rozwieją wątpliwości jak wykonać tył okrętu.
W projekcie występują dwie części nr 30 i są takie same !!!!! Natomiast rysunek pokazuje, że jedna powinna się znajdować po lewej stronie okrętu a druga po prawej. Co nawet nie wtajemniczonemu modelarzowi mówi, że detale te powinny mieć odbicie lustrzane. Ale one uparcie są takie same !!! No cóż należy taki detal samemu zrobić. Dobrze że na dwóch arkuszach spodnia część została zadrukowana w kolorze okrętu (tu kolor szary) należy poszukać kawałek przestrzeni pomiędzy detalami i wyciąć detal tak aby stanowił owe odbicie lustrzane.
Po za tym jeszcze raz podkreślam, niestety opracowanie posiada nie wystarczającą liczbę rysunków montażowych i tego elementu nie ma rozrysowanego. Jeżeli ktoś będzie korzystał z mojej relacji zamieszczam rysunki, które rozwieją wątpliwości jak wykonać tył okrętu.
Ostatnio zmieniony wt gru 23 2003, 0:47 przez Vivit, łącznie zmieniany 1 raz.
Link stron do Yamato 3D:
http://w2322.nsk.ne.jp/qm.masaki/y1.html
problem w tym że należy zainstalować znaki japońskie aby strona wyglądała jakoś normalnie
http://w2322.nsk.ne.jp/qm.masaki/y1.html
problem w tym że należy zainstalować znaki japońskie aby strona wyglądała jakoś normalnie
Ostatnio zmieniony czw wrz 01 2005, 20:39 przez Vivit, łącznie zmieniany 1 raz.
No sezon grzybowy w pełni więc i czasu mało na klejenie modeli ale coś tam się podłubało w przerwie. Dobiega końca poszycie okrętu i model zaczyna nabierać wyglądu.
Ostatnio zmieniony wt gru 23 2003, 0:48 przez Vivit, łącznie zmieniany 1 raz.
Niestety błędy oznaczeń zaczynają się pojawiać znacznie częściej. W drugiej fazie nadbudowy(oznaczenie 55) są pewne nieścisłości na jednym detalu napisano, że tu powinno się przykleić wręgę 54c (problem w tym, że takiej części nie ma) za to prostuje to podłużnica gdzie błąd ten zweryfikowano i podano, że tu ma być 55c. Biorąc pod uwagę kilka innych błędów opracowanie tego modelu zaczyna tracić w moich oczach. Troszeczke za dużo błędów jak na super opracowanie, choć muszę przyznać, że są to błędy w większości oznaczeniowe, a nie konstrukcyjne.
Chciałbym jeszcze nadmienić, że instrukcja montażowa pozostawia wiele do życzenia. Muszę to podkreślić jeszcze raz stanowczo !!! Za mało rysunków montażowych, nad konstrukcją niektórych elementów trzeba solidnie się zastanowić, bo z załączonych schematów niewiele można wywnioskować.
Chciałbym jeszcze nadmienić, że instrukcja montażowa pozostawia wiele do życzenia. Muszę to podkreślić jeszcze raz stanowczo !!! Za mało rysunków montażowych, nad konstrukcją niektórych elementów trzeba solidnie się zastanowić, bo z załączonych schematów niewiele można wywnioskować.
No i niestety tago się obawiałem. Ciąg dalszy błędów.
Zamieszczono dwie części 54e** a na rysunku uwidoczniono tylko jedną. Pomyslałem że bez powodu jej by nie zamieszczano więc znowu analiza gdzie powinna być ?
Rysunki to istny koszmar...nic z nich nie można wywnioskować
Panie Haliński....musze to napisać
Instrukacja jest do d..y. Niestety.
Dobrze, że części okrętu są idealnie spasowane więc posługując się linijką można mierzyć okleiny i z tego wnioskować jak powinien wyglądać szkielet.
W wypadku w/w części autor rozdzielił przód głównego korpusu tylko zapomniał to uwzględnić na rysunku montażowym.
Tak więc części 54e** należy skleić do siebie spodami bo inaczej okleina tego nie obejmie.
Zamieszczono dwie części 54e** a na rysunku uwidoczniono tylko jedną. Pomyslałem że bez powodu jej by nie zamieszczano więc znowu analiza gdzie powinna być ?
Rysunki to istny koszmar...nic z nich nie można wywnioskować
Panie Haliński....musze to napisać
Instrukacja jest do d..y. Niestety.
Dobrze, że części okrętu są idealnie spasowane więc posługując się linijką można mierzyć okleiny i z tego wnioskować jak powinien wyglądać szkielet.
W wypadku w/w części autor rozdzielił przód głównego korpusu tylko zapomniał to uwzględnić na rysunku montażowym.
Tak więc części 54e** należy skleić do siebie spodami bo inaczej okleina tego nie obejmie.
No to czas pokazać co nie co.
Po przeanalizowaniu i poprawieniu, a właściwie dopasowaniu elementów można podziwiać całe piękno i kunszt roboty autora.
Przy okazji dzięki za zagubioną część.
Muszę zdecydowanie podkreślić, że jest to najlepszy model z jakim przyszło mi się parać. Wszystko dopasowane jakby od tego było. A to może oznaczać tylko jedno !!!!
Robota aż się pali w rękach i oczy są nacieszone.
Po przeanalizowaniu i poprawieniu, a właściwie dopasowaniu elementów można podziwiać całe piękno i kunszt roboty autora.
Przy okazji dzięki za zagubioną część.
Muszę zdecydowanie podkreślić, że jest to najlepszy model z jakim przyszło mi się parać. Wszystko dopasowane jakby od tego było. A to może oznaczać tylko jedno !!!!
Robota aż się pali w rękach i oczy są nacieszone.
Ostatnio zmieniony wt gru 23 2003, 0:51 przez Vivit, łącznie zmieniany 1 raz.