PT-91 TWARDY (Erawa) vs T-72M1Z
Moderatorzy: kartonwork, Tempest, Edmund_Nita
Grzegorz, ja tylko zastanawiałem się, czy to "przytkanie" było pozytywne, czy negatywne. Swoją drogą, to wolałbym, żeby tedi dzielił się swoją wiedzą, nie tylko prywatnie, ale też na forum. Kto wie, czy kiedyś nie skuszę sią na przeróbkę T-72 na Twardego, chyba że doczekam czasów, że zostanie ten model wydany (skala 1/72).
gulus
gulus
No tak... prawdę mówiąc zatroskałem się nieco .. do tej pory sądziłem że spotykamy się tu dla swej przyjemności (kolegów również),.. pogapić się na zdjęcia , podpatrzyć od lepszych,.. poczytać ..czasami się pośmiać ...itp. itd. ... Okazuje się ze jestem w błędzie ...ale tylko niewielkim ...
Kolega Tedi zarzuca nam posiadanie wielu błędnych informacji... cóż prawdą jest że żaden z nas nie jest inżynierem zbrojeniówki ale za to napewno większość z nas jest pasjonatami tego co robimy...
Śmiem napisać, że kolega również nie zabardzo wie co pisze.. (bez urazy przypomnę dla nie wiedzących że kolekcjonuje ok. 20lat i to w większości to co na wschodzie...)
Ale do rzeczy:
1. nie ma kół nośnych 8-śmio śrubowych w t-72 i jemu pochodnych w masowym (stałym) zastosowaniu natomiast są ŻEBRA w ilości 8 i 6 sztuk... te zebra to piasta koła nośnego...natomiast śrub jest 6-ść...
2. w LWP i wojsku już wyzwolonym koła nośne 8-śmio żebrowe występują tylko w „LOARZE” i WZT-3 (masowo...) ( Miałem możliwość obejrzenia sobie tego organoleptycznie w Wicku Morskim, Żaganiu i znanym koledze Tediemu Ośrodku Badawczo Rozwojowym i M.....)
3. T-72 produkowany w Polsce miał tylko 6-cio żebrowe koła nośne natomiast zdarzają się wersje pochodzenia remontowego (nie produkowanego w Polsce) pozyskane na drodze zakupów remontowych jeszcze w za czasów śp. NRD. Koła nośne 8-śmio żebrowe produkowali w NRD w Czechosłowacji i rozprowadzali dalej...itp. itd....Armia Radziecka i Rosyjska nawet w T-90 uzywa tylko 6-ścio żebrowych kół nośnych.... znamienne...
4. o malowaniu przez uprzejmość dla samego siebie (jestem w Żaganiu raz w miesiącu nie wspomnę....)
No to teraz nieco fotek... ( fotki pozmniejszałem dla usprawnienia transferów)
Bez obrazy kolego Tedi myślę że tutaj pomagamy ..a nie wypominamy... teraz powinieneś zakleić te forum fotografiami.... :-)
Kolega Tedi zarzuca nam posiadanie wielu błędnych informacji... cóż prawdą jest że żaden z nas nie jest inżynierem zbrojeniówki ale za to napewno większość z nas jest pasjonatami tego co robimy...
Śmiem napisać, że kolega również nie zabardzo wie co pisze.. (bez urazy przypomnę dla nie wiedzących że kolekcjonuje ok. 20lat i to w większości to co na wschodzie...)
Ale do rzeczy:
1. nie ma kół nośnych 8-śmio śrubowych w t-72 i jemu pochodnych w masowym (stałym) zastosowaniu natomiast są ŻEBRA w ilości 8 i 6 sztuk... te zebra to piasta koła nośnego...natomiast śrub jest 6-ść...
2. w LWP i wojsku już wyzwolonym koła nośne 8-śmio żebrowe występują tylko w „LOARZE” i WZT-3 (masowo...) ( Miałem możliwość obejrzenia sobie tego organoleptycznie w Wicku Morskim, Żaganiu i znanym koledze Tediemu Ośrodku Badawczo Rozwojowym i M.....)
3. T-72 produkowany w Polsce miał tylko 6-cio żebrowe koła nośne natomiast zdarzają się wersje pochodzenia remontowego (nie produkowanego w Polsce) pozyskane na drodze zakupów remontowych jeszcze w za czasów śp. NRD. Koła nośne 8-śmio żebrowe produkowali w NRD w Czechosłowacji i rozprowadzali dalej...itp. itd....Armia Radziecka i Rosyjska nawet w T-90 uzywa tylko 6-ścio żebrowych kół nośnych.... znamienne...
4. o malowaniu przez uprzejmość dla samego siebie (jestem w Żaganiu raz w miesiącu nie wspomnę....)
No to teraz nieco fotek... ( fotki pozmniejszałem dla usprawnienia transferów)
Bez obrazy kolego Tedi myślę że tutaj pomagamy ..a nie wypominamy... teraz powinieneś zakleić te forum fotografiami.... :-)
Wracając do kół, zgadza się są to żebra tylko pomiędzy nimi są pasowane
śruby łączące dwie połówki koła.
Co do zdjęć to owszem postaram się ich tu trochę wpakować.
Co do uwagi kolegi ,to nie miałem zamiaru tu nikogo krytykować,ani wytykać błędów ,chciałem poprostu pomóc.
Zajmuję się modelarstwem szkutniczym i z tąd moja obecność na forum.
śruby łączące dwie połówki koła.
Co do zdjęć to owszem postaram się ich tu trochę wpakować.
Co do uwagi kolegi ,to nie miałem zamiaru tu nikogo krytykować,ani wytykać błędów ,chciałem poprostu pomóc.
Zajmuję się modelarstwem szkutniczym i z tąd moja obecność na forum.
Śmiem wątpić. Widziałem sporo zdjęć polskich T-72 z lat osiemdziesiątych i dziewiećdziesiątych i żaden z nich nie miał kół z sześcioma żebrami - wszystkie miały koła ośmiożebrowe i jestem w stanie poprzeć to materiałem fotograficznym. Koła sześciożebrowe w czołgach polskiej produkcji widziałem na razie tylko w PT-91 oferowanym dla Malezji. Jeśli Kolega ma jakieś zdjęcie polskiego T-72 z sześciożebrowymi kołami, to bardzo poproszę o pokazanie na forum.3. T-72 produkowany w Polsce miał tylko 6-cio żebrowe koła nośne natomiast zdarzają się wersje pochodzenia remontowego (nie produkowanego w Polsce) pozyskane na drodze zakupów remontowych jeszcze w za czasów śp. NRD. Koła nośne 8-śmio żebrowe produkowali w NRD w Czechosłowacji i rozprowadzali dalej...itp. itd....Armia Radziecka i Rosyjska nawet w T-90 uzywa tylko 6-ścio żebrowych kół nośnych.... znamienne...
No to wywiązała się ciekawa dyskusja.. choć wątek dotyczy w zasadzie PT-91... to jednak odpowiem.....
Hm.... człowieka poznaje się po tym jak dyskutuje .. w zasadzie mógłbym tutaj spierać się co do swojej wypowiedzi ale,.... tu zrobię ukłon w kierunku Karola... faktycznie w swej zapalczywości (... pozytywnej...) pominąłem lata użytkowania T-72 i tutaj popełniłem błąd generalizując opis kół nośnych.. zawężając je do T-72.. chodziło mi w zasadzie tylko o Twardego... Karol słusznie zwrócił mi uwagę na popełniony błąd ...
Wczesne polskie T-72 Posiadały również koła 8-śmio żebrowe.. i nie ma tu sensu przytaczania prze zemnie zdjęć....
Koła nośne jako nowe rozwiązanie z nowego materiału i z 6-ścioma żebrami zaczęto wprowadzać w wozach wyprodukowanych po 1986r. (za Morozow, Zaloga)
Smutne jest tylko to że na zagranicznych stronach polskie uzbrojenie jest lepiej opisywane niż w kraju jego wytworzenia.
Niech Okonek z Marcintoshem kleją dalej.....
Hm.... człowieka poznaje się po tym jak dyskutuje .. w zasadzie mógłbym tutaj spierać się co do swojej wypowiedzi ale,.... tu zrobię ukłon w kierunku Karola... faktycznie w swej zapalczywości (... pozytywnej...) pominąłem lata użytkowania T-72 i tutaj popełniłem błąd generalizując opis kół nośnych.. zawężając je do T-72.. chodziło mi w zasadzie tylko o Twardego... Karol słusznie zwrócił mi uwagę na popełniony błąd ...
Wczesne polskie T-72 Posiadały również koła 8-śmio żebrowe.. i nie ma tu sensu przytaczania prze zemnie zdjęć....
Koła nośne jako nowe rozwiązanie z nowego materiału i z 6-ścioma żebrami zaczęto wprowadzać w wozach wyprodukowanych po 1986r. (za Morozow, Zaloga)
Smutne jest tylko to że na zagranicznych stronach polskie uzbrojenie jest lepiej opisywane niż w kraju jego wytworzenia.
Niech Okonek z Marcintoshem kleją dalej.....