USS Wasp CV7 - budowa od podstaw

technika, historia, dokumentacja, linki itp

Moderator: kartonwork

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
CeCha
Posty: 42
Rejestracja: wt paź 19 2004, 12:21
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: CeCha »

Wydaje mi się, że te kratownice były przymocowane do windy od spodu w narożach, i poruszały się razem z nią - coś takiego, jak Twoja konstrukcja windy, tylko że podpory w samych rogach - chyba o coś takiego chodziło Bundy'emu.

Aha, a z ciekawostek: na lotniskowcach Akagi i Kaga były stosowane windy piętrowe (nie wiem czy wszystkie, ale na pewno windy rufowe). Na windę wpychano samoloty z dwóch hangarów jednocześnie - górnego i dolnego. Wtedy było tak, jak piszesz - samolotem z dolnego hangaru trzeba było manewrować między słupami, które oddzielały górną płytę windy od dolnej.
Pozdrawiam
Cezary
Awatar użytkownika
Tomasz D.
Admin
Posty: 2430
Rejestracja: wt lip 01 2003, 9:56
Lokalizacja: Nowogard
x 143

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tomasz D. »

origami pisze: W przypadku windy rufowej nie ma sprawy, bo i tak z trzech stron otoczona jest ścianami, ale środkowa?
Bundy, dzięki za informację.
Nie wiem czy tak włśnie nie było iż to zdjęcie pokazywało rufową windę - to po prostu była fotka i tak to tam widziałem, nic poza tym.
Awatar użytkownika
Sleepwalker
Posty: 185
Rejestracja: śr maja 19 2004, 18:25
Lokalizacja: Singapore

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sleepwalker »

Takie informacje moga byc (chyba) albo w ksiazce Friedmanna o rozwoju konstrukcji lotniskowcow amerykanskich, albo w Anatomy of the Ship o USS Intrepid. Obie widzialem kiedys w Pelcie na Swietokrzyskiej.
And somewhere/There's someone who cares/With a heart of gold/To have and to hold
Awatar użytkownika
origami
Posty: 282
Rejestracja: pt mar 05 2004, 12:38
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: origami »

Przypadkiem dotarłem do źródła, w którym była wzmianka o różnych rodzajach wind stosowanych przez U.S. Navy na okrętach w tym lotniskowcach. Moją uwagę zróciły dwa rysunki. Widać na nich mechanizm podobny do tego, o którym tu dyskutujemy. I w tym kierunku chyba będę zmierzał. Poprzedni projekt windy uznaję za niebyły.
Zajrzę jeszcze do Pelty, bo zdaje mi się, że aktualnie jest tam coś o USS Intrepid, natomiast książka Friedmanna jest narazie niedostępna. Ostatnią sprzedali przed Bożym Narodzeniem.
Pozdrawiam
_____________________

W stoczni:USS Wasp CV7 (1:200) - projekt własny
Awatar użytkownika
Sleepwalker
Posty: 185
Rejestracja: śr maja 19 2004, 18:25
Lokalizacja: Singapore

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sleepwalker »

Przegladajac fotki (np; tutaj http://www.delange.org/CabotR/CabotR.htm) jest (w miare) jasne ze taki mechanizm byl przy skrajnych podnosnikach (na koncach hangaru). Jak jednak bylo w przypadku srodkowego podnosnika? Pylony z prowadnicami powinny byc jakos widoczne w hangarze, a nie widac ich za bardzo.
Jeszcze jedna kwestia - czy otwor szybu podnosnika na poziomie hangaru nie byl aby zaslaniany plyta podnoszona od dolu? Mialoby to rece i nogi bowiem umozliwialoby przetaczanie samolotow po hangarze przy podnosnikach na poziome hangaru (np. podczas operacji lotniczych).
And somewhere/There's someone who cares/With a heart of gold/To have and to hold
Awatar użytkownika
origami
Posty: 282
Rejestracja: pt mar 05 2004, 12:38
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: origami »

Raczej wątpię, aby było coś takiego co zasłania szyb windy na poziomie hangaru. Wtedy, dla konsekwencji, powinno być analogiczne rozwiązanie na poziomie pokładu lotniczego, tam również by się przydało.
W przypadku windy środkowej u mnie problem rozwiązany będzie przez fakt, że będzie ona opuszczona na poziom hangaru, będzie natomiast widać prowadnice - trochę jak na zdjęciu poniżej:
Pozdrawiam
_____________________

W stoczni:USS Wasp CV7 (1:200) - projekt własny
Awatar użytkownika
CeCha
Posty: 42
Rejestracja: wt paź 19 2004, 12:21
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: CeCha »

Może to się na coś przyda... USS Ticonderoga (CVA-14), 1969 Cruise Book, ze strony www.navsource.org :
Pozdrawiam
Cezary
Awatar użytkownika
origami
Posty: 282
Rejestracja: pt mar 05 2004, 12:38
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: origami »

Przyda się na pewno. Jednak nadal nie jest to winda środkowa.
Ale i tak jest już całkiem nieźle. Dzięki naszej dyskusji w ciągu kilku ostatnich dni i tak wiele się dowiedziałem.
Pozdrawiam
_____________________

W stoczni:USS Wasp CV7 (1:200) - projekt własny
Awatar użytkownika
Sleepwalker
Posty: 185
Rejestracja: śr maja 19 2004, 18:25
Lokalizacja: Singapore

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sleepwalker »

Tak obserwuje te zmagania i coraz bardziej mam ochote zmalowac cos podobnego. Na dzis bedzie to ktorys z lotniskowcow klasy Essex. Tyle ze bez porzadnej literatury (jak np. Warship Perspectives o Essexach...) nie podchodze do tego.
And somewhere/There's someone who cares/With a heart of gold/To have and to hold
Awatar użytkownika
Sleepwalker
Posty: 185
Rejestracja: śr maja 19 2004, 18:25
Lokalizacja: Singapore

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sleepwalker »

Tak obserwuje te zmagania i coraz bardziej mam ochote zmalowac cos podobnego. Na dzis bedzie to ktorys z lotniskowcow klasy Essex. Tyle ze bez porzadnej literatury (jak np. Warship Perspectives o Essexach...) nie podchodze do tego.
And somewhere/There's someone who cares/With a heart of gold/To have and to hold
ODPOWIEDZ