Współczesne pociągi bojowe
Moderatorzy: kartonwork, kierownik
Współczesne pociągi bojowe
Dzięki uprzejmości Kierownika ... WSPÓŁCZESNE POCIĄGI BOJOWE (SPECJALNE, MILITARNY TRANSPORT KOLEJOWY...)
A to jest mój związek z koleją, wiąże się to z wieloletnim kolekcjonowaniem i zbieraniem materiałów o wschodnim uzbrojeniu lądowym......
Współczesne pociągi pancerne Rosji.....
Temat draże od wielu lat (widziałem taki z bliska w Harkowskich zakładach remontowych na bocznicy... wagony artyleryjskie uzbrojone w zdemontowane wieże od T-72 i T-10M ..), jednak jest to ze względów wiadomych tylko Rosji objęte do tej pory tajemnicą i bardzo nie wiele materiałów przecieka do prasy fachowej....
Kilka zdjęć...
Podstawa pod ZU 23x2
W rosji oczywiście są nawet wydzielone jednostki zaszeregowane jako Wojska Kolejowe........ bojowe i inzynieryjne ....
A to jest mój związek z koleją, wiąże się to z wieloletnim kolekcjonowaniem i zbieraniem materiałów o wschodnim uzbrojeniu lądowym......
Współczesne pociągi pancerne Rosji.....
Temat draże od wielu lat (widziałem taki z bliska w Harkowskich zakładach remontowych na bocznicy... wagony artyleryjskie uzbrojone w zdemontowane wieże od T-72 i T-10M ..), jednak jest to ze względów wiadomych tylko Rosji objęte do tej pory tajemnicą i bardzo nie wiele materiałów przecieka do prasy fachowej....
Kilka zdjęć...
Podstawa pod ZU 23x2
W rosji oczywiście są nawet wydzielone jednostki zaszeregowane jako Wojska Kolejowe........ bojowe i inzynieryjne ....
Ostatnio zmieniony czw maja 12 2005, 10:13 przez grzegorz, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie ... Polska na całe szczęście takich ambicji nie posiada..... udokumentowane są pociągi pancerne Rosji i Chin....przy czym Rosja ma nawet kolejową wersję nośnika rakiet TOPOL......
Spotyka się również pociągi specjalne innych krajów... opancerzone ale nie uzbrojone.....
To jest element historii zbrojeń gdzie zazębia się kolej i armia... na pewno nie wszyscy wiedzą że lokomotywa M-62 popularny Gagarin powstała właśnie na podstawie wytycznych określonych przez armię.....
Mam nadzieję że Kierownik mnie nie opierdzieli... ( dane z fabryki lokomotyw)... M-62 powstała jako „ciągnik” składów wojskowych i przeznaczonych dla wojska... dopiero przy odwilży w czasie zimnej wojny znaczną ich część przesunięto do usług cywilnych... (oczywiście to drastyczny skrót z mojej strony ale chodzi mi o ideę....)
Spotyka się również pociągi specjalne innych krajów... opancerzone ale nie uzbrojone.....
To jest element historii zbrojeń gdzie zazębia się kolej i armia... na pewno nie wszyscy wiedzą że lokomotywa M-62 popularny Gagarin powstała właśnie na podstawie wytycznych określonych przez armię.....
Mam nadzieję że Kierownik mnie nie opierdzieli... ( dane z fabryki lokomotyw)... M-62 powstała jako „ciągnik” składów wojskowych i przeznaczonych dla wojska... dopiero przy odwilży w czasie zimnej wojny znaczną ich część przesunięto do usług cywilnych... (oczywiście to drastyczny skrót z mojej strony ale chodzi mi o ideę....)
Dotarłem kiedyś do artykułu w rosyjskiej gazecie opisującego w okresie sekretarza Gorbaczowa politykę Rosji wobec państw satelitów... (oczywiście trąci to nieco spiskową teoria dziejów ale ma sens...) i tak ... w zasadzie dlatego tak chętnie obdarowywano Gagarinem bądź jego licencją ze względu na planowany konflikt zbrojny z NATO... byłoby to ogromne ułatwienie logistyczne dla armii Radzieckiej bo ich maszyniści po prostu poprze siadaliby się na zarekwirowane lokomotywy M-62 na terenach państw ościennych ... jak wiemy lokomotywy te posiadały wszystkie państwa układu warszawskiego......z torowiskami jak wiedza pasjonaci kolei także sobie nieźle radzili wymieniając wózki i rozbudowując cała sieć stacji przeładunkowych.....
Ps. Zamieszczę dzisiaj zdjęcia składu "atomowego" z rakietą balistyczną (i lokomotywą M-62 w wariańcie militarnym)......
Ps. Zamieszczę dzisiaj zdjęcia składu "atomowego" z rakietą balistyczną (i lokomotywą M-62 w wariańcie militarnym)......
Zestaw pięciowagonowy nośnik rakiety + 1 lub 2 wagony obsługi i ochrony składu, wagony dwu-wózkowe 2x4 osie, lokomotywa 2xM-62 lub wariantowo 2M-62 (spotyka się także na trasie Bajkalsko -Amurskiej Magistrali 3M-62...)...zawsze tylko spalinowe...
Lokomotywy "zatrudnione " w armii mają z przodu pudła herb Wojsk Kolejowych...
Skład w hali w trakcie przeglądu rakiety... (tylko w pionie jest możliwy przegląd...)
Wagony "towarowe"......
Podniesiony silos rakiety w hali przegladów i konserwacji......
"Bunkier" ... jako schron dla składu ale tylko przed i po przegladach....W trakcie pełnienia słuzby składy są w nieustannym ruchu przerywanym tylko przegladami i konserwacją (dotkryna obronna...)
System rakiety to RS-22 "dokładnie" taki sam jak w samojezdnym,kołowym 12x12 nosniku MAZ+RS-12 TOPOL
Lokomotywy "zatrudnione " w armii mają z przodu pudła herb Wojsk Kolejowych...
Skład w hali w trakcie przeglądu rakiety... (tylko w pionie jest możliwy przegląd...)
Wagony "towarowe"......
Podniesiony silos rakiety w hali przegladów i konserwacji......
"Bunkier" ... jako schron dla składu ale tylko przed i po przegladach....W trakcie pełnienia słuzby składy są w nieustannym ruchu przerywanym tylko przegladami i konserwacją (dotkryna obronna...)
System rakiety to RS-22 "dokładnie" taki sam jak w samojezdnym,kołowym 12x12 nosniku MAZ+RS-12 TOPOL
Wydzieliłem osobny temat - tylko Twój. Bardzo ciekawy. Co do pytania o dwusuw - istotnie, rzeczy najprostsze są najbardziej pożądane w przypadku wojny (choćby przysłowiowa kufajka, rękawica jednopalcowa, pepesza itd)
na pewno zatem wybór takiego silnika miał aspekt militarny w świetle tego co mówi Grzegorz.
Paliwo - tutaj jednak powiem , że silnik gagara w przeciwieństwie do czołgowego nie jest zbyt tolerancyjny.
Podróżując w roku 1979 przez Kazachstan widziałem też ciekawą rzecz - setki parowozów odstawionych na bocznicach w zapas długotrwały (poznać to po np. zaczopowanych kominach). Na moje pytanie :po co? usłyszałem, że "nigdy nie wiadomo!"
na pewno zatem wybór takiego silnika miał aspekt militarny w świetle tego co mówi Grzegorz.
Paliwo - tutaj jednak powiem , że silnik gagara w przeciwieństwie do czołgowego nie jest zbyt tolerancyjny.
Podróżując w roku 1979 przez Kazachstan widziałem też ciekawą rzecz - setki parowozów odstawionych na bocznicach w zapas długotrwały (poznać to po np. zaczopowanych kominach). Na moje pytanie :po co? usłyszałem, że "nigdy nie wiadomo!"
Dziękuję... no ten tego... zaskoczyłeś mnie Kierowniku (to tyjesteś guru w kolejnictwie.... :-) )
Nigdy nie wiadomo.... Hm... Kierowniku ..to całkowita racja.. Rosyjska armia trzyma zapasy T-55, T-62 ,.. w okolicach Harkowa (no teraz to nie podległa Ukraina)są hektary zakonserwowanych T-64, ale najlepsze pozostawiłem na koniec... dotarłem aż za Ural... a tam na byłych lotniskach..stoją równiutko T-10M.. nigdy nie eksportowany........ci co interesują się wschodnia bronia pancerną napewno widzieli... ci co nie widzieli zobaczą bo zamieszczę fotkę......
Nigdy nie wiadomo.... Hm... Kierowniku ..to całkowita racja.. Rosyjska armia trzyma zapasy T-55, T-62 ,.. w okolicach Harkowa (no teraz to nie podległa Ukraina)są hektary zakonserwowanych T-64, ale najlepsze pozostawiłem na koniec... dotarłem aż za Ural... a tam na byłych lotniskach..stoją równiutko T-10M.. nigdy nie eksportowany........ci co interesują się wschodnia bronia pancerną napewno widzieli... ci co nie widzieli zobaczą bo zamieszczę fotkę......