Współczesne pociągi bojowe
Moderatorzy: kartonwork, kierownik
Obiecany T-10...
i wagon artyleryjski wykorzystujący zdemontowane wieże z tych czołgów
Czołgi T-10 wykorzystywane były tylko a Azjatyckiej części ZSRR, natomiast stacjonowały na pewno w NRD... widywane były na ćwiczeniach Przyjaźń ileś tam (hihihi) z namalowanymi białymi pasami inwazyjnymi.....
Co ciekawe dzisiaj głównym czołgiem wykorzystywanym przez Wojska Kolejowe jest T-62 i w mniejszym stopniu T-55......
i wagon artyleryjski wykorzystujący zdemontowane wieże z tych czołgów
Czołgi T-10 wykorzystywane były tylko a Azjatyckiej części ZSRR, natomiast stacjonowały na pewno w NRD... widywane były na ćwiczeniach Przyjaźń ileś tam (hihihi) z namalowanymi białymi pasami inwazyjnymi.....
Co ciekawe dzisiaj głównym czołgiem wykorzystywanym przez Wojska Kolejowe jest T-62 i w mniejszym stopniu T-55......
Ostatnio zmieniony ndz maja 15 2005, 11:20 przez grzegorz, łącznie zmieniany 1 raz.
Pytajcie a uzyskacie odpowiedź... proście a być może będę mógł spełnić te prośby....hihihi
Niespodzianka dla modelarzy... rysunki 4-osiowego wózka z wagonu „towarowego” składu z rakietą RS-22 ..... (ten sam wariant wózków zastosowano również w cysternie 8-śmio osiowej do przewozu paliw napędowych płynnych...)
Niespodzianka dla modelarzy... rysunki 4-osiowego wózka z wagonu „towarowego” składu z rakietą RS-22 ..... (ten sam wariant wózków zastosowano również w cysternie 8-śmio osiowej do przewozu paliw napędowych płynnych...)
Ostatnio zmieniony ndz maja 15 2005, 11:23 przez grzegorz, łącznie zmieniany 1 raz.
Dobry wieczór Gulus.... :-) Prawdę mówiąc gdy w roku 1997 łażąc po bocznicy kolejowej w Harkowie wlazłem na pobocze toru na na którym stał pociąg pancerny odstawiony do remontu (dopytałem się potem kolejarzy że przyjechał z azjatyckiej części Rosji....) to mało brakowało a wylądowałbym na komisariacie....hihihi no ale upiekło mi się ..pomógł język i struganie maniaka kolejnictwa......
Teraz to czasami udaje mi się wyciągnąć cos z materiałów nawet z fabryk... chociaż niestety, ale nad pociągami dalej jest rozciągnięta kurtyna tajemnicy.... Jak ja cierpiałem że nie miałem aparatu cyfrowego...eh.......... :-)
Kiedyś w księgarni technicznej gdzieś w Holandii ... oniemiałem to co u nas było tajne... tam leżało na ladach gotowe do kupienia jako książki broszury...itp.... :-)
Teraz to czasami udaje mi się wyciągnąć cos z materiałów nawet z fabryk... chociaż niestety, ale nad pociągami dalej jest rozciągnięta kurtyna tajemnicy.... Jak ja cierpiałem że nie miałem aparatu cyfrowego...eh.......... :-)
Kiedyś w księgarni technicznej gdzieś w Holandii ... oniemiałem to co u nas było tajne... tam leżało na ladach gotowe do kupienia jako książki broszury...itp.... :-)
Nie pytaj co armia może zrobić dla kolei... ale co kolej może zrobić dla armii...
W kolejności na fotografiach...:
Pociąg specjalny , wzmocniony platformami do przewozu T-55 i T-62 (z możliwością szybkiego zjazdu po rozprzęgnięciu...) przewożący grupę SPECNAZU z oddziału o nazwie WITIAŹ....(oczywiście bilet do Czeczeni...hm...)
Skład platform przewożący zestaw startowy S-300 PMU ( w kolejności na wagonach MZKT-543M transportowo-załadowczy, MZKT-543M startowy, MAZ-537 z naczepąUMZAP w wariancie z podnoszoną anteną radaru na maszcie....)
W tym wątku za pozwoleniem co jakiś czas będę zamieszczał niespodzianki dla modelarzy..... :-)
W kolejności na fotografiach...:
Pociąg specjalny , wzmocniony platformami do przewozu T-55 i T-62 (z możliwością szybkiego zjazdu po rozprzęgnięciu...) przewożący grupę SPECNAZU z oddziału o nazwie WITIAŹ....(oczywiście bilet do Czeczeni...hm...)
Skład platform przewożący zestaw startowy S-300 PMU ( w kolejności na wagonach MZKT-543M transportowo-załadowczy, MZKT-543M startowy, MAZ-537 z naczepąUMZAP w wariancie z podnoszoną anteną radaru na maszcie....)
W tym wątku za pozwoleniem co jakiś czas będę zamieszczał niespodzianki dla modelarzy..... :-)
Ostatnio zmieniony ndz maja 15 2005, 16:21 przez grzegorz, łącznie zmieniany 1 raz.
Dobry wieczór Gulus...S-300 jeśli nie pominąłeś litery po cyfrach to masz unikatowy model na podwoziu gąsienicowym (bazowanym na elementach T-80)
S-300 pomijając modernizacje występuje w trzech wariantach nośnika uzbrojenia
1.MZKT-543M
2.KRAZ-260 (tylko umownie 260) plus naczepa z kontenerami startowymi
3.Podwozie specjalne (właśnie na bazie T-80) w dwuch wariantach 2x kontener startowy i 4x kontener startowy......
S-300 pomijając modernizacje występuje w trzech wariantach nośnika uzbrojenia
1.MZKT-543M
2.KRAZ-260 (tylko umownie 260) plus naczepa z kontenerami startowymi
3.Podwozie specjalne (właśnie na bazie T-80) w dwuch wariantach 2x kontener startowy i 4x kontener startowy......
No może nieco odbiegnę od głównego wątku ale specjalnie dla ciebie Gulus i zainteresowanych amatorów tego typu uzbrojenia... proszę oto w kolejności jak wyżej.....
S-300 PS (PMU-2)
S-300 PT (PMU-1)
S-300 W (4x kontener startowy)
Na fotografiach zamieszczonych wcześniej (na platformach kolejowych ) zarówno pojazd transportowo – załadowczy jak i pojazd startowy są bez kontenerów startowych...w wariancie gąsienicowym pojazd transportowo – załadowczy ma możliwość odpalania rakiet w wariancie kołowym takiej możliwości nie posiada..
To jest ostatnio najlepszy towar exportowy Rosji..........
S-300 PS (PMU-2)
S-300 PT (PMU-1)
S-300 W (4x kontener startowy)
Na fotografiach zamieszczonych wcześniej (na platformach kolejowych ) zarówno pojazd transportowo – załadowczy jak i pojazd startowy są bez kontenerów startowych...w wariancie gąsienicowym pojazd transportowo – załadowczy ma możliwość odpalania rakiet w wariancie kołowym takiej możliwości nie posiada..
To jest ostatnio najlepszy towar exportowy Rosji..........
Ostatnio zmieniony ndz maja 15 2005, 11:28 przez grzegorz, łącznie zmieniany 2 razy.
Kontynuacja.... Pododdział SPECNAZU w trakcie załadunku do pociągu pancernego (jest to w tym przypadku dosłowne tłumaczenie z j. rosyjskiego )
Widok na dwa wagony ... osobowy .. hm.. właściwie standardowy dla kolei dalekobieżnej i wagon platforma pancerna (opancerzona) do przewozu czołgów. Wszystkie platformy do przewozu pojazdów opancerzonych mają dokładnie w osi podłużnej wagonu „okop” z którego obydwu stron znajdują się właściwe najazdy pod koła lub gąsienice... konstrukcja taka pozwala na w miarę swobodne przemieszczanie się np. pod czołgiem nie będąc narażonym na ostrzał i odłamki.
Na jednym z końców wagonu znajduje się opancerzone pomieszczenie dla załogi pociągu.(Schron taki ma otwory strzelnicze i wejście od osi podłużnej wagonu z klapą w podłodze umożliwiającą dostanie się do „okopu” biegnącego w tym przypadku pod T-62..)
Oni mają bilety do Czeczeni......
Widok na dwa wagony ... osobowy .. hm.. właściwie standardowy dla kolei dalekobieżnej i wagon platforma pancerna (opancerzona) do przewozu czołgów. Wszystkie platformy do przewozu pojazdów opancerzonych mają dokładnie w osi podłużnej wagonu „okop” z którego obydwu stron znajdują się właściwe najazdy pod koła lub gąsienice... konstrukcja taka pozwala na w miarę swobodne przemieszczanie się np. pod czołgiem nie będąc narażonym na ostrzał i odłamki.
Na jednym z końców wagonu znajduje się opancerzone pomieszczenie dla załogi pociągu.(Schron taki ma otwory strzelnicze i wejście od osi podłużnej wagonu z klapą w podłodze umożliwiającą dostanie się do „okopu” biegnącego w tym przypadku pod T-62..)
Oni mają bilety do Czeczeni......
Ostatnio zmieniony ndz maja 15 2005, 16:13 przez grzegorz, łącznie zmieniany 1 raz.