Współczesne pociągi bojowe
Moderatorzy: kartonwork, kierownik
Rado ..no oczywiście jakieś informacje w net.. są ale raczej skąpe ...Najlepszy sznurek jest u mnie bo zajmuję się tym ponad ...hm... tak długo że nie pamiętam ile... hihihi
Więcej informacji jeśli jest takie życzenie będzie , ale w nowym wątku tutaj za pozwoleniem chciałbym kontynuować wszystko co związane z armią i koleją ( i tylko pobieżnie traktować o uzbrojeniu lądowym... a i to tylko w zakresie współdziałania z koleją.... Nowy wątek niedługo....)
(Z szacunkiem dla zainteresowanych tym typem nośników uzbrojenia jest to tak rozległy temat rzeka że najlepiej byłoby założyć oddzielny wątek i tak zrobię...)
Więcej informacji jeśli jest takie życzenie będzie , ale w nowym wątku tutaj za pozwoleniem chciałbym kontynuować wszystko co związane z armią i koleją ( i tylko pobieżnie traktować o uzbrojeniu lądowym... a i to tylko w zakresie współdziałania z koleją.... Nowy wątek niedługo....)
(Z szacunkiem dla zainteresowanych tym typem nośników uzbrojenia jest to tak rozległy temat rzeka że najlepiej byłoby założyć oddzielny wątek i tak zrobię...)
Masz rację Grzegorzu - to właśnie mi umknęło. A fotka Mazów w lesie miodzio! Przypominają się stare czasy.grzegorz pisze:przeładowuje się kontener startowy,
Trochę o tym było tutajrado pisze: moc silnika, sposób przeniesienia napędu, zawieszenie,... chyba, że jest jakiś sznurek pod którym można sobie doczytać.
aha, i kto siedzi w tej kabinie po jednej stronie a kto w tej po drugiej? jest podwójny układ sterowania tym pojazdem czy też w jednej kierowca a w drugiej dowódca? i jak się ze soba kontaktują?
Krótko:sterowanie klasyczne, z jednej kabiny. W lewej kierowca+pomocnik, w prawej dowódca wyrzutni+pomocnik
Kontynuacja pociągu pancernego....
Dopełnieniem składu pociągu pancernego jest osiem transporterów kołowych BTR-40 (w wersji BTR-40A (ŻD) i BTR-40 (ŻD)) na czterech wagonach platformach, po dwa BTR na każdym wagonie i po dwie jednostki z każdej strony składu...
Wydawałoby się że ten typ BTR dawno już odstawiono do lamusa... Nic bardziej mylnego do wczesnych lat 90-tych BTR-40 W wersji „ŻD” ( kolejowej) uczestniczyły czynnie w patrolach pociągów pancernych. (obecnie z powodu innego nasilenia i typu konfliktów w Rosji są zmagazynowane jako „ZN” w parkach maszyn jednostek wojsk kolejowych...)
Z przodu i z tyły transportera przymocowano podnoszone ramy ze stalowymi kołami kolejowymi (o małej średnicy... wraz z amortyzatorami sprężynowymi...) .
Hybryda taka mogła poruszać się po torach z prędkością do 80 km/h... czyli znacznie szybciej niż wynosiła prędkość eksploatacyjna pociągu „matki” ograniczona wagą całego składu i możliwościami trakcyjnymi lokomotywy manewrowej TGM....
Zmiana sposobu poruszania się z torów na jazdę po gruncie zabierała sprawnej obsłudze od 3 do 5 min. Każdy wagon posiadał po cztery najazdy umożliwiające po odczepieniu wagonu platformy od składu zjazd w obu kierunkach i przejście do działań bojowych z dala od składu....
Każdy wagon przewożący BTR-40 zabierał jednocześnie po cztery zapasowe tory i odpowiednią ilość podkładów służących do doraźnych napraw przerwanych, zniszczonych torowisk..
Wagony platformy do transportu BTR-40...
BTR-40 (kolejowy)...
BTR-40...
I oczywiście coś dla modelarzy.... BTR-40 ( wersja A uzbrojona w ZU 23x2)...
Dopełnieniem składu pociągu pancernego jest osiem transporterów kołowych BTR-40 (w wersji BTR-40A (ŻD) i BTR-40 (ŻD)) na czterech wagonach platformach, po dwa BTR na każdym wagonie i po dwie jednostki z każdej strony składu...
Wydawałoby się że ten typ BTR dawno już odstawiono do lamusa... Nic bardziej mylnego do wczesnych lat 90-tych BTR-40 W wersji „ŻD” ( kolejowej) uczestniczyły czynnie w patrolach pociągów pancernych. (obecnie z powodu innego nasilenia i typu konfliktów w Rosji są zmagazynowane jako „ZN” w parkach maszyn jednostek wojsk kolejowych...)
Z przodu i z tyły transportera przymocowano podnoszone ramy ze stalowymi kołami kolejowymi (o małej średnicy... wraz z amortyzatorami sprężynowymi...) .
Hybryda taka mogła poruszać się po torach z prędkością do 80 km/h... czyli znacznie szybciej niż wynosiła prędkość eksploatacyjna pociągu „matki” ograniczona wagą całego składu i możliwościami trakcyjnymi lokomotywy manewrowej TGM....
Zmiana sposobu poruszania się z torów na jazdę po gruncie zabierała sprawnej obsłudze od 3 do 5 min. Każdy wagon posiadał po cztery najazdy umożliwiające po odczepieniu wagonu platformy od składu zjazd w obu kierunkach i przejście do działań bojowych z dala od składu....
Każdy wagon przewożący BTR-40 zabierał jednocześnie po cztery zapasowe tory i odpowiednią ilość podkładów służących do doraźnych napraw przerwanych, zniszczonych torowisk..
Wagony platformy do transportu BTR-40...
BTR-40 (kolejowy)...
BTR-40...
I oczywiście coś dla modelarzy.... BTR-40 ( wersja A uzbrojona w ZU 23x2)...
nie złapałem. dlaczego cztery a nie dwa (przód tył)? i czy BTR stoi na wagonie, który ma szyny? do czego służy ten wagon (z zaślepionym torem) obok tego na którym stoją BTR-y?grzegorz pisze:Każdy wagon posiadał po cztery najazdy umożliwiające po odczepieniu wagonu platformy od składu zjazd w obu kierunkach
Rado.. dokładnie tak jak przypuszczasz... wagony platformy mają cztery najazdy po dwa z każdej strony...
BTR stoi na wagonie a pomiędzy kołami ma zapasowe szyny, te wrażenie z zaślepionym torem to właśnie szyny tyle że zabezpieczone blokadą ... blokada zabezpiecza przed zsunięciem się szyn przy nagłym hamowaniu...
Po zewnętrznych stronach szyn leżą podkłady kolejowe i na nich stoją koła BTR....
Do usług....
:-)
BTR stoi na wagonie a pomiędzy kołami ma zapasowe szyny, te wrażenie z zaślepionym torem to właśnie szyny tyle że zabezpieczone blokadą ... blokada zabezpiecza przed zsunięciem się szyn przy nagłym hamowaniu...
Po zewnętrznych stronach szyn leżą podkłady kolejowe i na nich stoją koła BTR....
Do usług....
:-)
hmm, dwa najazdy z jednej strony czyli po jednym na każde koło. tak to rozumiesz?
a ja dobrze zrozumiałem:
- BTR stoi na wagonie na kołach gumowych a nie tych kolejowych i dopiero po zjeździe na tor opuszcza te małe
- ten wagon z szynami (fotka trzecia od góry) to wagon na BTR-y tylko nie ma założonych osłon bocznych
a ja dobrze zrozumiałem:
- BTR stoi na wagonie na kołach gumowych a nie tych kolejowych i dopiero po zjeździe na tor opuszcza te małe
- ten wagon z szynami (fotka trzecia od góry) to wagon na BTR-y tylko nie ma założonych osłon bocznych