Współczesne pociągi bojowe

technika, historia, dokumentacja, linki itp

Moderatorzy: kartonwork, kierownik

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
grzegorz
Posty: 652
Rejestracja: pn lis 24 2003, 19:19
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grzegorz »

Ten wagon to seryjna platforma kolejowa przeznaczona do transportu pojazdów zarówno kołowych jak i gąsienicowych o wadzę do 40T... W związku z jej pochodzeniem dokonano tylko małej adaptacji dodając opancerzenie elementów znajdujących się poniżej „podłogi” wagonu, dodając płyty ze stali pancernej....
Rosjanie wykorzystują zatem wagon do dwóch celów:
· Na powierzchni wagonu stoją dwa nieosłonięte BTR-40...
· Pod BTR, pomiędzy kołami ułożyli zabezpieczone zapasowe szyny kolejowe
· Po zewnętrznej stronie tychże szyn ułożyli najazdy i zapasowe podkłady kolejowe (w linii podłużnej wagonu platformy...) i to na tych podkładach stoją dwa BTR...
Podkłady i najazdy wyraźnie widać właśnie na trzecim zdjęciu......
:-)
Ten wagon jest płaski bo płyty pancerne są poniżej jego podłogi......

PS. trzeba pytać..... :-)
Ostatnio zmieniony pt maja 20 2005, 23:54 przez grzegorz, łącznie zmieniany 2 razy.
rado
Posty: 149
Rejestracja: czw lip 15 2004, 11:55
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: rado »

to jeszcze tylko dwa pytania.
pierwsze niekolejowe:
Obrazek
to co ma ten BTR przy kołach to jest system pompowania kół?
rado
Posty: 149
Rejestracja: czw lip 15 2004, 11:55
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: rado »

drugie kolejowe:
wagon z BTR na przodzie składu jest za czy przed lokiem? tzn. czy, żeby wjechać na tory przed lokiem musi go "wyprzedzić" po gruncie?
Awatar użytkownika
grzegorz
Posty: 652
Rejestracja: pn lis 24 2003, 19:19
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grzegorz »

Tak... po tym mozemy rozpoznać że ten BTR przeszedł modernizację po roku 70.....

Wagony z BTR są zawsze „pierwsze i ostatnie” ... inaczej mówiąc lokomotywa nigdy w standardowym układzie nie będzie pierwsza lub ostatnia tylko któraś z kolei...wewnątrz składu...
Ostatnio zmieniony pt maja 20 2005, 22:34 przez grzegorz, łącznie zmieniany 1 raz.
rado
Posty: 149
Rejestracja: czw lip 15 2004, 11:55
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: rado »

dość niefortunne to pompowanie raczej, łatwo zgubic te rurki przejeżdżając przez gęsty las :)

dzięki, grzegorz! nie męczę Cię dzisiaj więcej. :) rewelacyjne informacje, tym bardziej, że tak niełatwe do zdobycia! pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt maja 20 2005, 22:35 przez rado, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
grzegorz
Posty: 652
Rejestracja: pn lis 24 2003, 19:19
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grzegorz »

Jakie masz rurki na myśli ...? :-)

cofam pytanie ... zajażyłem ... miałeś na myśli system pompowania ... sorry....:-)
Ostatnio zmieniony pt maja 20 2005, 22:40 przez grzegorz, łącznie zmieniany 1 raz.
rado
Posty: 149
Rejestracja: czw lip 15 2004, 11:55
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: rado »

no te od kadłuba do kół. normalnie to powietrze do kół jakoś przez most napedowy jest doprowadzane. :?:
Awatar użytkownika
grzegorz
Posty: 652
Rejestracja: pn lis 24 2003, 19:19
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grzegorz »

No akurat nie przez most ale zrozumiałem po czasie pytanie... ten system jest taki sam jak w BTR-152... i jest bezpieczny powietrze jest doprowadzane od góry w dół .... i są tam zawory zwrotne więc nie ma obawy, że nawet przy urwaniu ... nie zejdzie powietrze....

Rado zaraz napisze a ja zapamietam i to opisze....hihihihi
Ostatnio zmieniony pt maja 20 2005, 23:01 przez grzegorz, łącznie zmieniany 2 razy.
rado
Posty: 149
Rejestracja: czw lip 15 2004, 11:55
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: rado »

grzegorz pisze:No akurat nie przez most
żeby nie ciągnąć tematu off topic (bo nas kierownik prześwięci) to może napiszesz o tym parę słów w wątku "drogowym". zawsze mnie ciekawiło jak to jest realizowane, że dopływ powietrza znajduje się w osi koła. myślę, że rozumiesz o jaki system mi chodzi.
Awatar użytkownika
tompac [TK]
Posty: 120
Rejestracja: sob gru 27 2003, 15:16
Lokalizacja: [TK] Kielce

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tompac [TK] »

zarąbisty wątek!!!
ale gdzie moge zobaczyc te niewidoczne foty (do 18 V) ?????????
klejący niepraktykujący (z braku czasu) :evil:
zaczynam praktykować :twisted: to już znowu historia :evil:
jaki na warsztacie :twisted::twisted::twisted: już dawno w odstawce :evil:
ODPOWIEDZ