MAZ - tylko co to za model???
Moderatorzy: kartonwork, kierownik
MAZ - tylko co to za model???
Znalazłem dwie fotki jakiegos MAZ-a, ale zaupelnie nie wiem jak go nazwac, dlaczego powstał ( wyglada jak nadbudowali cos zwyklej wersji...) Macie jakos koncepcje?? i po co takie cos zrobiono??
PZodr. NobelEXC
PZodr. NobelEXC
Warsztat:
Broshuis Trailer - 73% - prace wstrzymane
MB Actros 6x4 - 60 %
Broshuis Trailer - 73% - prace wstrzymane
MB Actros 6x4 - 60 %
- karol_1990
- Posty: 18
- Rejestracja: ndz kwie 25 2004, 23:33
cos
szyb wiertniczy ... hmm... Panowie z za wschodniej granicy to maja pomysły na budowanie ciezarówke:D tym kolosem pewnie gdziesz po syberii śmigaja..
Silniki maja moc 1200 koni mechanicnzych i naped jest przekazywany na wszytkie kola...
Pozdr.
P.S. Jesli macie jakies materiały na temat tego MAZ-a byłbym bardzo wdzieczny.
Silniki maja moc 1200 koni mechanicnzych i naped jest przekazywany na wszytkie kola...
Pozdr.
P.S. Jesli macie jakies materiały na temat tego MAZ-a byłbym bardzo wdzieczny.
Warsztat:
Broshuis Trailer - 73% - prace wstrzymane
MB Actros 6x4 - 60 %
Broshuis Trailer - 73% - prace wstrzymane
MB Actros 6x4 - 60 %
Obydwie fotografie przedstawiają jeden z wykonanych i przetestowanych prototypów podwozia specjalnego do projektowanej nowej rakiety międzykontynentalnej o nazwie własnej „MOLODZIEC” (rakieta nigdy nie wprowadzona do produkcji ponieważ zastąpił ją obecnie wprowadzany na uzbrojenie system „TOPOL”)
W 1984 i 1985 wykonano po dwa prototypy w Mińskiej Fabryce Ciągników Kołowych (nazwa MAZ jest obecnie zastrzeżona dla cywilnej linii produkcji...)
Pierwszy prototyp wykonano w wariancie16x16 a drugi rok później w wariancie 24x24...
Kratownica nad którą się zastanawiacie to symulator wagomiaru i gabarytów rakiety MOLODZIEC.
Obecnie 4 wykonane prototypy znajdują się na terenie poligonu „MZKT” w Mińsku....
Napęd stanowi silnik gazowo turbinowy zaprojektowany wcześniej dla jednego z nowych Rosyjskich czołgów. Dla potrzeb nowego nośnika rakiety zastał przeprojektowany tak aby uzyskać moc ok. 1250 koni mechanicznych.
Do projektu wykorzystano silnik typoszeregu GTD-1250 i GTD-1250A.
System napędu jest dość nietypowy jak na to biuro konstrukcyjne i składa się z elektrotransmisji, kół „motorów” - silników synchronicznych na prąd zmienny (Każde koło o średnicy 200cm ma swój silnik elektryczny), generatora prądu zmiennego.
Przy takim układzie napędowym max. Prędkość wynosiła ok. 25 km/h.
PS.W samych źródłach rosyjskich jest nieco rozbieżności... oparłem się o dane z wywiadu przeprowadzonego z głównym konstruktorem obecnego „MZKT”
W 1984 i 1985 wykonano po dwa prototypy w Mińskiej Fabryce Ciągników Kołowych (nazwa MAZ jest obecnie zastrzeżona dla cywilnej linii produkcji...)
Pierwszy prototyp wykonano w wariancie16x16 a drugi rok później w wariancie 24x24...
Kratownica nad którą się zastanawiacie to symulator wagomiaru i gabarytów rakiety MOLODZIEC.
Obecnie 4 wykonane prototypy znajdują się na terenie poligonu „MZKT” w Mińsku....
Napęd stanowi silnik gazowo turbinowy zaprojektowany wcześniej dla jednego z nowych Rosyjskich czołgów. Dla potrzeb nowego nośnika rakiety zastał przeprojektowany tak aby uzyskać moc ok. 1250 koni mechanicznych.
Do projektu wykorzystano silnik typoszeregu GTD-1250 i GTD-1250A.
System napędu jest dość nietypowy jak na to biuro konstrukcyjne i składa się z elektrotransmisji, kół „motorów” - silników synchronicznych na prąd zmienny (Każde koło o średnicy 200cm ma swój silnik elektryczny), generatora prądu zmiennego.
Przy takim układzie napędowym max. Prędkość wynosiła ok. 25 km/h.
PS.W samych źródłach rosyjskich jest nieco rozbieżności... oparłem się o dane z wywiadu przeprowadzonego z głównym konstruktorem obecnego „MZKT”
Oczywiście tak... mam... :-)
Proszę jednak o wyrozumiałość... Dzięki Kierownikowi rozpocząłem wątek o współczesnych pociągach „bojowych” (i innych mających cokolwiek wspólnego z armią)..., Obiecałem w nim że założę również wątek o uzbrojeniu lądowym stosowanym w Rosji i byłym ZSRR... dlatego nie dam rady zrobić wszystkiego od razu...
Zacznę się gubić w tym, co zamieszczam...
Cierpliwości Nobel... Niedługo będę przedstawiał MAZ-543 8x8 (w kilkunastu wariantach... ten nośnik uzbrojenia jest pierwszym z nowoczesnej linii z okresu zimnej wojny, fabryki w Mińsku ... I dla tego jeszcze raz poproszę o cierpliwość...):-)
Proszę jednak o wyrozumiałość... Dzięki Kierownikowi rozpocząłem wątek o współczesnych pociągach „bojowych” (i innych mających cokolwiek wspólnego z armią)..., Obiecałem w nim że założę również wątek o uzbrojeniu lądowym stosowanym w Rosji i byłym ZSRR... dlatego nie dam rady zrobić wszystkiego od razu...
Zacznę się gubić w tym, co zamieszczam...
Cierpliwości Nobel... Niedługo będę przedstawiał MAZ-543 8x8 (w kilkunastu wariantach... ten nośnik uzbrojenia jest pierwszym z nowoczesnej linii z okresu zimnej wojny, fabryki w Mińsku ... I dla tego jeszcze raz poproszę o cierpliwość...):-)