Współczesne pociągi bojowe

technika, historia, dokumentacja, linki itp

Moderatorzy: kartonwork, kierownik

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
grzegorz
Posty: 652
Rejestracja: pn lis 24 2003, 19:19
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grzegorz »

Gulus ... oczywiście moja wina bo chciałbym skłonić kolegów z Forum do poszukiwań...:-)
Wersja M to faktycznie nie produkowana wersja, przetestowana i odstawiona do Kubinki.....
(Chociaż za niedługi czas na bardzo podobnym kadłubie Rosjanie spróbują cos pokazać... ???? hm.... )
Natomiast wersja BM (57mm) to właśnie zatwierdzona przez Rosyjskie ministerstwo obrony modernizacja... stary kadłub, nowy silnik i nowe szybkostrzelne uzbrojenie.... pokazywali już ten model na targach w Chinach i z stamtąd po targach otrzymałem kilkanaście zdjęć od zaprzyjaźnionego kolegi..... :-)
Obrazek
galwani
Posty: 731
Rejestracja: pn sie 30 2004, 21:30

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: galwani »

ja jeszcze nawiąze do postu gulusia o satelitach

oczywiscie to co piszesz jest w porzadku... ale o ile zdobycie wiadomosci ktore nam tu grzegorz prezentuje jest zapewne nieprzecietnie trudne... o tyle zdobycie informacji o satelitach szpiegowskich poszczegolnych krajow jest juz prawie awykonalne.... sadze ze panstwa posiadajace satelity bardzo pilnie strzega informacji o tychże.... swego czasu slyszalem [niestety tylko slyszalem :/] ze niektore z satelit tv itp moga byc satelitami szpiegowskimi... na ile jest to sprawdzona informacja - nie wiem :(

niemniej jednak ruchome wyrzutnie rakiet roznego zasiegu i przeznacenia maja racje bytu wlasnie ze wzgledu na swoją mobilnosc :)

skoro juz napisalem posta to jeszcze slowko do grzegorza:
informacje ktore tutaj prezentujesz są swietne :) nie do zdobycia dla zwyklego smiertelnika :) bardzo sie ciesze, i dziekuje ze postanowiles podzielic się z nami tą wiedzą :) a teraz milknę i czytam dalej z zapartym tchem :) jak mi przyjda jakies pytania do glowy to zapytam :)
pozdrawiam :)
Mądry ustępuje głupiemu! Smutna to prawda; toruje ona głupocie drogę do opanowania świata.
Marie von Ebner-Eschenbach
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

grzegorz pisze: chciałbym skłonić kolegów z Forum do poszukiwań...
No i skłoniłeś ... ;-)

http://www.btvt.narod.ru/4/76/pt76m.htm
http://legion.wplus.net/guide/army/tr/maz543.shtml
http://www.enemyforces.com/missiles/rs_22.htm
Ostatnio zmieniony śr maja 25 2005, 21:40 przez kierownik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wottek
Posty: 32
Rejestracja: pn wrz 20 2004, 22:17
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wottek »

Witam

Przepraszam za offtopic.
Informacje o satelitach można znależć tutaj:
http://heavens-above.com/
Przy okazji można wyjść na dwór i popatrzeć na flary iridium :), są piękne.
Kiedyś były na tym serwisie informacje o satelitach szpiegowskich, ale wojsko USA się przyczepiło i informacje te zostały usunięte z serwisu.

pozdrawiam
wottek[/url]
Awatar użytkownika
grzegorz
Posty: 652
Rejestracja: pn lis 24 2003, 19:19
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grzegorz »

Chłopaki maja skanowane dokładnie te same foldery z targów ... (PT-76) no na szczęście mam nieco wiecej ...hm ... kontynuacja jutro... :) Teraz przyczepie sie do wojsk Kolejowo-inżynieryjnych....:-)
Obrazek
Awatar użytkownika
grzegorz
Posty: 652
Rejestracja: pn lis 24 2003, 19:19
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grzegorz »

Wojska Kolejowe oprócz uczestniczenia za pomocą pociągów pancernych w konfliktach zbrojnych ( sytuacja w zasadzie na tej formacji wymuszona...) mają wykonywać zgoła inne zadania ( niż tylko zwalczanie siły żywej przeciwnika i jego lekkiego sprzętu), wykorzystując oczywiście daną im siłę ognia w postaci różnorakiego uzbrojenia mają (uogólnię teraz żeby się nie rozwodzić nad tym później ...) budować, remontować , naprawiać itp...itd.... linie kolejowe przypisane terytorialnie do ich miejsca bazowania.... (np. Czeczenia, Zakaukazie itp...) Wydzielone jednostki inżynieryjne Wojsk Kolejowych dysponują każdym rodzajem dostępnego sprzęty budowlanego i specjalistycznego , umożliwiającego przeprowadzenie każdej naprawy, odbudowy czy budowy od podstaw... włącznie z pływającymi przeprawami pontonowo-kolejowymi i budowa mostów....Formacja taka (wraz z całym systemem szkół istnieje od okresu II wojny światowej....) w zasadzie jest ogromną firma budowlaną ..... Myślę ze to stało się przyczyną przekazania tych jednostek w 2004 roku (przynajmniej na papierze ...) Ministerstwu transportu......Osobiście jeśli mogę użyć takiego określenia najbardziej „rajcuje” mnie grupa zadań przeprawowych (Kiedyś dawno temu gdy w TVP1 istniał jeszcze program „POLIGON” dziennikarze poświęcili dwa odcinki podobnej przeprawie zbudowanej przez naszych saperów, no i oczywiście kolejowe grupy budowlane a na koniec reportażu łaskawie pokazali że przez most pontonowy przejeżdża pociąg....Ech.... to był widok.... )

Tutaj kilka zdjęć z nad wyraz rozbudowanych zadań jednostek kolejowych...

Most kratownicowy....

Obrazek

Trening z kafarami....( hihihi przepraszam...hihihi)...

Obrazek

Most pontonowy.......

Obrazek

Pociąg specjalny przy zabezpieczaniu prac Wojsk Kolejowych w Groznym.....

Obrazek

I coś dla modelarzy specjalistów......

ObrazekObrazek

PS. Mam także pytanie do Kierownika ...... w jaki sposób łączy się szyny kolejowe tak aby miały możliwość przegubowej pracy przy przejeżdżaniu składu przez pontony....hm... Nigdzie tego nie mogę odszukać .....
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Szyny w takich miejscach łączy się jednak trochę bardziej sztywno niż na normalnym torze. Jakiekolwiek przeguby - czyli dopuszczenie możliwości większego ugięcia w jednym miejscu groziłyby katastrofą!
Na lądzie w miejscach niepewnych stosuje się łubki ( lasze po obu stronach szyny) dłuższe od normalnych, mocowane większą ilością śrub.
Na pontonach jak przypuszczam - tor właściwy może być ułożony nawet na czymś dodatkowym - chodzi o to, by nacisk na jakiś punkt toru rozłożyć na dłuższy odcinek.
Awatar użytkownika
grzegorz
Posty: 652
Rejestracja: pn lis 24 2003, 19:19
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grzegorz »

Jasne ... wyobraźnia podpowiadała cos innego ...ale to, jest właściwym wytłumaczeniem.... rozumiem zasade..dzieki...:-)
Obrazek
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Dodam jeszcze, że szyna której przekrój pokazałeś to chyba S60 - czyli stosowana na szlakach o najwyższych parametrach.
Wyjaśniam też, że pierwszy rysunek to wymiary skrajni na stacji i na szlaku.

Wracając do saperów - czasem zamiast skręcania stosuje się spawanie termitem - dość szybkie i trwałe.
Awatar użytkownika
grzegorz
Posty: 652
Rejestracja: pn lis 24 2003, 19:19
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grzegorz »

Ujmę to tak ...szyna ..(wstyd ale zagubiłem jej symbol ...)to „model” używany i gromadzony w zapasach Wojsk Kolejowych, do napraw i budowy....A rysunek skrajni (przepraszam ze nie podałem nazw ) jest kopią oryginału zamieszczonego w serwerze wojskowej szkoły kolejowej...... Czyli zgadzam się z tobą Kierowniku...hm....... :-)

PS.w ciagu dalszym.... zamieszczę zdjecia maszyn stosowanych przez tych umęczonych żołnierzy....( to naprawdę ciężka praca.....)
Obrazek
ODPOWIEDZ