Niedawno nasza armia testowała kilka sztuk tego pojazdu - pochodnej Multicara. Ciekawy?
http://www.panzerbaer.de/helper/bw_mzfz_mungo-a.htm
MUNGO
Moderatorzy: kartonwork, kierownik
MUNGO mieści sie w tej samej klasie wagowej co Hummery, Iveco M40, Mercedesy G, czy australijskie Land Rovery Perentie (czyli do 5500 kg).
Mungo jest lekkim samochodem opancerzonym dla jednostek powietrzno-desantowych. Powstał w koncernie Krauss-Maffei Wegmann.
Prototypy testował niemiecki kontygent w Afganistanie. Zabiera 2+8 żołnierzy z ekwipunkiem. kabina jest umieszczona nietypowo - pod przedziałem kierowcy (Multicar!). Napęd stanowi 2,8-litrowy silnik IVECO Euro3 (105 kM).
Mieści się w ładowni śmigłowca CH53. Trzy Mungo wchodza swobodnie do ładowni C-130, C-160 lub Airbusa A400M. Może być podczepiany pod smigłowcem lub zrzucany na spadochronie.
Wymiary : długość 4,24m , szerokość 1,85m , rozstaw osi 2,3m.
Wyposażenie :klimatyzacja 5,5kW, ogrzewanie parkingowe 9kW, kilka wersji opancerzenia i uzbrojenia.
Zasięg 500km, prędkość ograniczona do 90 km/h, pokonuje wzniesienia powyżej 60%.
Bundeswehra zamówiła dokładnie rok temu 388 tych pojazdów. Interesują się nim USA.
7 lutego grupa firm: AutoHit+Bumar Łabędy+Krauss Maffei Wegemann zaprezentowała pojazd w Sulejówku. Opinia generalnie była pochlebna. Jednak nasza "doktryna" jest nieco inna - nasze doświadczenia irackie są nieco inne niz niemieckie z Afganistanu. Generalnie potrzebujemy pojazdów bardziej uzbrojonych i lepiej opancerzonych. Przebudowa jest mozliwa. Ponadto Mungo to doskonały nośnik zabudów specjalistycznych, w tym kontenerowych oraz wspaniały ciągnik lekkich moździerzy czy haubic kalibru do 155mm.
Czy kupimy takie pojazdy? Czas pokaże.
http://www.strategie.com.pl/dzial/zbroj ... rtykul/307
http://www.trucks.com.pl/dzialy/prezent ... ne_69b.htm
Mungo jest lekkim samochodem opancerzonym dla jednostek powietrzno-desantowych. Powstał w koncernie Krauss-Maffei Wegmann.
Prototypy testował niemiecki kontygent w Afganistanie. Zabiera 2+8 żołnierzy z ekwipunkiem. kabina jest umieszczona nietypowo - pod przedziałem kierowcy (Multicar!). Napęd stanowi 2,8-litrowy silnik IVECO Euro3 (105 kM).
Mieści się w ładowni śmigłowca CH53. Trzy Mungo wchodza swobodnie do ładowni C-130, C-160 lub Airbusa A400M. Może być podczepiany pod smigłowcem lub zrzucany na spadochronie.
Wymiary : długość 4,24m , szerokość 1,85m , rozstaw osi 2,3m.
Wyposażenie :klimatyzacja 5,5kW, ogrzewanie parkingowe 9kW, kilka wersji opancerzenia i uzbrojenia.
Zasięg 500km, prędkość ograniczona do 90 km/h, pokonuje wzniesienia powyżej 60%.
Bundeswehra zamówiła dokładnie rok temu 388 tych pojazdów. Interesują się nim USA.
7 lutego grupa firm: AutoHit+Bumar Łabędy+Krauss Maffei Wegemann zaprezentowała pojazd w Sulejówku. Opinia generalnie była pochlebna. Jednak nasza "doktryna" jest nieco inna - nasze doświadczenia irackie są nieco inne niz niemieckie z Afganistanu. Generalnie potrzebujemy pojazdów bardziej uzbrojonych i lepiej opancerzonych. Przebudowa jest mozliwa. Ponadto Mungo to doskonały nośnik zabudów specjalistycznych, w tym kontenerowych oraz wspaniały ciągnik lekkich moździerzy czy haubic kalibru do 155mm.
Czy kupimy takie pojazdy? Czas pokaże.
http://www.strategie.com.pl/dzial/zbroj ... rtykul/307
http://www.trucks.com.pl/dzialy/prezent ... ne_69b.htm
Przy okazji: to jest najnowsze nadwozie Multicarów:
A tutaj plany :
http://www.multicar-jvk.cz/data.htm
A tutaj plany :
http://www.multicar-jvk.cz/data.htm