masz może jakieś zdjęcia tego samochodu?grzegorz pisze:istnieje tylko jeden wariant KRAZ 8x8 z kabiną wagonowa ale nie jest produkowany seryjnie...
PT-91
Moderatorzy: kartonwork, kierownik
- Budowlaniec
- Posty: 44
- Rejestracja: wt gru 21 2004, 9:32
- Lokalizacja: Tarnogród
A może chociaż rok w którym widziałeś tę ciężarówkę... no nie będę ukrywał że mam skatalogowane wszystkie środki transportu produkowane na wschodzie, i wspomnienie o używaniu w WP KAMAZA i to jeszcze z zestawem tutaj lepiej Ciebie zacytuje...
”Kilka latem temu widziałem nietypowe Kamazy - nieco większe. Samochodzik taki zabierał po 2 czołgi . żeby uciąć wszelkie dyskusje, nie były to Krazy jak to niektórzy mi próbowali wmawiać.”
No delikatnie mówiąc jest to nie typowe...hm... nie chodzi mi tu o udowadnianie czegoś bo rozumiem, że nie każdy budzi się rano i potrafi wymienić np. 24 typy bazowe ciężarówki ZIŁ....hihihihihihi...Zakładam że po prostu coś miało kabinę KAMAZA...(lub podobną...), a ustalenie daty Twej obserwacji może pozwoliłoby domniemywać że widziałeś jeszcze sprzęt Rosyjskiej armii , przed albo w trakcie jej wycofywania...
Pancerniak zapewniam cię...ze jakikolwiek KAMAZ w czystej postaci nawet w wariancie 8x8 nie miał wystarczającej wytrzymałości konstrukcji na holowanie 2x czołg...hm... (przy standardowych naczepach wojskowych przy transporcie czołgu nacisk na siodło wynosi około 20T...!!!! żaden KAMAZ by tego nie wytrzymał bo zostały zaprojektowane do innych celów...)
Metodą prywatnego śledztwa ..hihihihi (mam wielu znajomych w tym regionie...również zawodowych żołnierzy.....), może przy wiedzy, o roku Twej obserwacji uda mi się ustalić co za ustrojstwo rzuciło ci się w oczy.... hm...
:-)
”Kilka latem temu widziałem nietypowe Kamazy - nieco większe. Samochodzik taki zabierał po 2 czołgi . żeby uciąć wszelkie dyskusje, nie były to Krazy jak to niektórzy mi próbowali wmawiać.”
No delikatnie mówiąc jest to nie typowe...hm... nie chodzi mi tu o udowadnianie czegoś bo rozumiem, że nie każdy budzi się rano i potrafi wymienić np. 24 typy bazowe ciężarówki ZIŁ....hihihihihihi...Zakładam że po prostu coś miało kabinę KAMAZA...(lub podobną...), a ustalenie daty Twej obserwacji może pozwoliłoby domniemywać że widziałeś jeszcze sprzęt Rosyjskiej armii , przed albo w trakcie jej wycofywania...
Pancerniak zapewniam cię...ze jakikolwiek KAMAZ w czystej postaci nawet w wariancie 8x8 nie miał wystarczającej wytrzymałości konstrukcji na holowanie 2x czołg...hm... (przy standardowych naczepach wojskowych przy transporcie czołgu nacisk na siodło wynosi około 20T...!!!! żaden KAMAZ by tego nie wytrzymał bo zostały zaprojektowane do innych celów...)
Metodą prywatnego śledztwa ..hihihihi (mam wielu znajomych w tym regionie...również zawodowych żołnierzy.....), może przy wiedzy, o roku Twej obserwacji uda mi się ustalić co za ustrojstwo rzuciło ci się w oczy.... hm...
:-)
- Budowlaniec
- Posty: 44
- Rejestracja: wt gru 21 2004, 9:32
- Lokalizacja: Tarnogród
Powiem tak, teraz to już zupełnie nie wiem co widziałem. było to raczej w roku 2001. Było to coś długi i potężne, a że wiem ile waży T 72 bo takie wtedy czolgi przewozili to też mnie jakos to dziwi. I jeszcze sprostowanie bo tam wtedy to chyba był 1 czolg i jeszcze sporo wolnego miejsca. OPewnie dlatego napisalem że 2 zabiera. Ale głupote palnąłem. A swoja drogą to nadal mam przekonanie ze to była kabina Kamaza.
Sorka za off topic, choć to o co chcę zapytać jest związane z Waszą dyskusją powyżej. Grzegorz, czy wiadomo Ci coś na temat rodowodu kabiny KamAZ-a? Po Wrocławiu jeździ auto (cywilne), dwuosiowe, skrzyniowe (przerobione na wywrotkę), które ma na kabinie logo i nazwę niemieckiej firmy Büssing i dałbym sobie głowę uciąć, że ta właśnie kabina jest także na KamAZ-ie. Licencja? Zerżnięte? Szukałem w necie ale nie znalazłem Büssinga z tą kabiną. Może kiedyś uda mi się zapolować na niego i strzelić fotkę.
Rado.... od razu ci odpowiem że nie...tzn. Kabina KAMAZ jest całkowicie konstrukcją (w pierwszych wariantach zresztą dość topornie wykonaną...) przygotowaną przez fabrykę macierzystą ....
Przy innych modelach Rosyjskich ciężarówek zdarzało się wcześniej wręcz kopiowanie rozwiązań technicznych z ciężarówek wyprodukowanych na zachodzie, lub tylko zapożyczanie pomysłów..... KAMAZ jakoś dziwnym trafem zaczął istnieć samodzielnie... za to w obecnych czasach O fabrykę KAMAZA usilnie zabiegają Finowie...Zresztą najnowsze kabiny (ciągników siodłowych – szosowych...) już są zaprojektowane przez stylistów SISU......i przynajmniej wzornictwem nie są gorsze od tego co jeździ na zachodnich drogach......
:-)
Przy innych modelach Rosyjskich ciężarówek zdarzało się wcześniej wręcz kopiowanie rozwiązań technicznych z ciężarówek wyprodukowanych na zachodzie, lub tylko zapożyczanie pomysłów..... KAMAZ jakoś dziwnym trafem zaczął istnieć samodzielnie... za to w obecnych czasach O fabrykę KAMAZA usilnie zabiegają Finowie...Zresztą najnowsze kabiny (ciągników siodłowych – szosowych...) już są zaprojektowane przez stylistów SISU......i przynajmniej wzornictwem nie są gorsze od tego co jeździ na zachodnich drogach......
:-)
Przydybam kiedyś to auto i pokażę zdjęcie. Podobieństwo tych kabin jest naprawdę uderzające, jeśli nie była to licencja to z pewnością stanowiła ona "natchnienie" dla rosyjskich projektantów. Interesuję się samochodami ciężarowymi od dawna więc potrafię wyłapać takie rzeczy. W sensie: myślę, że się nie mylę.
Grzegorz, jak sam przyznałeś powyżej, Rosjanom (i zresztą nie tylko im, to dość powszechna praktyka w przemyśle) zdarzało się kopiowanie rozwiązań technicznych i wzornictwa, w wojskowości i w cywilu. Podobieństwo tych kabin, według mnie, nie jest przypadkiem. Jest zbyt duże. Zaczekaj na zdjęcia (jeśli to auto jest jeszcze w ogóle we Wrocku), sam ocenisz.