F14 TOMCAT MM moja pierwsza relacja z budowy

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DonRycho
Posty: 130
Rejestracja: wt maja 03 2005, 12:10
Lokalizacja: Redło

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: DonRycho »

Oś otworu przesunąć o 7mm w lewo i 2 mm w górę. Ząb musi być większy o to przesunięcie. Koło ustawiłem tak, że jedna z krawędzi jest pionowa. Łatwiej nanosić zmiany
Awatar użytkownika
Piterski
Posty: 1054
Rejestracja: wt sty 11 2005, 19:17
Lokalizacja: Warszawa
x 6

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Piterski »

No tak przecież pisałeś o symetrii, chyba jestem przemęczony.
W budowie: Halny;
Awatar użytkownika
DonRycho
Posty: 130
Rejestracja: wt maja 03 2005, 12:10
Lokalizacja: Redło

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: DonRycho »

Zdemontowałem stare koło zębate bez uszkodzeń. Nowe działa bardzo dobrze, skrzydła rozchylają się symetrycznie, popychacze z drutu maja tą samą długość.
Dalej szukam jakichś rysunków silnika tego samolotu. trochę już zgromadziłem dzięki pomocy Madolo
Awatar użytkownika
Kaflo
Posty: 5
Rejestracja: ndz cze 12 2005, 14:19

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kaflo »

Może www.republika.pl/f14tomcat/Strony/konstrukcja.htm tu jest trochę o konstrukcji
Awatar użytkownika
DonRycho
Posty: 130
Rejestracja: wt maja 03 2005, 12:10
Lokalizacja: Redło

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: DonRycho »

Dzisiaj otrzymałem długo oczekiwaną przesyłkę z ostrzami do Olfy (przeszło 2 tygodnie). Dłubiąc powoli przy silnikach postanowiłem (aby nie spowalniać relacji) rozpocząć montaż części dziobowej kadłuba.
Coś nie tak jest z wielkością wręg. Wręga A i B wymagają przynajmniej dwukrotnego oklejenia papierem. Są za luźne w stosunku do poszycia
Awatar użytkownika
DonRycho
Posty: 130
Rejestracja: wt maja 03 2005, 12:10
Lokalizacja: Redło

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: DonRycho »

Naklejenie na wręgę C paska z bloku technicznego dało ten sam efekt, wręga jest za luźna
Obrazek
Wręgę A powiększyłem 0,3 mm na stronę, wyciąłem ukosując krawędź. Skleiłem poszycie 1 i 2 bez paska łączącego.
Awatar użytkownika
Jeta
Posty: 980
Rejestracja: ndz mar 02 2003, 13:12
Lokalizacja: Gdańsk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Jeta »

DonRycho sprawdź obwód kolejnego segmentu bo może się okazać, że ten z kolei będzie za ciasny. Przed podjęciem decyzji o oklejaniu musisz mieć pewność czy przypadkiem nie należy podciąć poszycia. Sorry, że piszę o takich oczywistościach ale zaglądają tutaj także początkujący.
Awatar użytkownika
DonRycho
Posty: 130
Rejestracja: wt maja 03 2005, 12:10
Lokalizacja: Redło

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: DonRycho »

Poszycia 1,2,3 pasują do siebie prawie idealnie. Problemem są tylko wręgi.
Awatar użytkownika
DonRycho
Posty: 130
Rejestracja: wt maja 03 2005, 12:10
Lokalizacja: Redło

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: DonRycho »

Fragment kadłuba już jest sklejony. Wręgi A, B i C narysowane są i wycięte od nowa (dobrze że zrobiłem skan modelu przed rozpoczęciem prac). Poszycie nr 1 drukowałem 4 razy, zanim przyklejone zaczęło względnie wyglądać. Doszedłem do wniosku, że poszycia nosa (1,2,3) należy wycinać po wewnętrznej stronie. Nos jest biały, więc linie łączeń segmentów oraz wszystkie niedokładności formowania poszycia widać bardzo wyraźnie.
Obrazek
uchachanypopachi

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: uchachanypopachi »

Panowie a na jakim papierze najepiej drukowac laserem?
ODPOWIEDZ