F14 TOMCAT MM moja pierwsza relacja z budowy

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DonRycho
Posty: 130
Rejestracja: wt maja 03 2005, 12:10
Lokalizacja: Redło

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: DonRycho »

Przeglądając kartonbau.de znalazłem również kilka zdjęć tak malowanego samolotu.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony sob sty 09 2010, 21:11 przez DonRycho, łącznie zmieniany 1 raz.
cinek1964

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: cinek1964 »

Szkoda, że taki drogi model wymaga tylu przeróbek. Ja kupiłem go niedawno, ale sądząc po tym co pisze Don Rycho chyba nigdy go nie zacznę - bo nie mam skanera, nie umiem obsługiwać CADa i w ogóle.
Kat
Posty: 704
Rejestracja: ndz kwie 18 2004, 14:44
Lokalizacja: Radom

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kat »

W modelach Pana Wasiaka za małe wręgi to normalka, ja radziłem sobie z tym oklejając wręge paskami papieru, kształt zostawał identyczny.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
DonRycho
Posty: 130
Rejestracja: wt maja 03 2005, 12:10
Lokalizacja: Redło

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: DonRycho »

Nie jest tak żle z tym modelem. Kleję go jak na razie z przyjemnością. To co ja poprawiam w CAD-zie można zrobić poprzez np. przez 2 krotne oklejanie wręg paskiem papieru i delikatne szlifowanie. Poszycie modelu, elementy kabiny są "odrobione" idealnie.
Modyfikacja jednej z zębatek, w sposób jaki pokazałem przed jej wycięciem z tektury nie powinna sprawić kłopotu. Można to zrobić nawet ołówkiem.
Jedną rzeczą, którą trzeba zrobić przy wręgach, to naklejenie wręgi A i B (dziób samolotu) na tekturę o gr 1,5 do 2 mm, wyciąć mocno poza linią konturu (ok 0,2 - 0,3mm) i skośnie zaszlifować aby uniknąć "krowich żeber " w modelu Wręgi te wówczas należy kleić bez paska. (powierzchnia styku po szlifowaniu zwiększy się)
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 13
Rejestracja: ndz lut 20 2005, 14:52
Lokalizacja: Wschodnia Polska

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Greg »

cinek, ja także nie mam skanera i nie obsługuję CADa; mimo to model skleja się całkiem dobrze. Mały "galimatias" wystąpił w kabinie, ale trochę korekty itp. i jest ok:)
Awatar użytkownika
DonRycho
Posty: 130
Rejestracja: wt maja 03 2005, 12:10
Lokalizacja: Redło

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: DonRycho »

Z czym miałeś kłopoty w kabinie Greg ?. Ja też ją teraz kleję. Zrobiłem prawy bok, lewy kończę. Jak są jakieś poprawki to gdzie występują?
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 13
Rejestracja: ndz lut 20 2005, 14:52
Lokalizacja: Wschodnia Polska

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Greg »

delikatne kłopoty miałem z "kokpitami". Być może dlatego że nie przyłożyłem się właśnie do boków. Delikatnie nie pasował mi także wiatrochron. U mnie jest troszeczkę "za krótki" z przodu.
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 13
Rejestracja: ndz lut 20 2005, 14:52
Lokalizacja: Wschodnia Polska

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Greg »

DonRycho, rozmiary wręgi K nie zgadzają się z wzdłużnicą H..N. Chodzi mi o dolne wycięcie. Czy u Ciebie wystąpił ten problem?
Awatar użytkownika
DonRycho
Posty: 130
Rejestracja: wt maja 03 2005, 12:10
Lokalizacja: Redło

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: DonRycho »

Tak u mnie też wystąpiły te różnice. To samo jest z wręgą J. Na razie poradziłem sobie w ten sposób, że góry tych wręg zlicowałem z częścią poprzeczną J-K. Nie zastanawiałem się jeszcze do czego jest potrzebne te półkoliste wycięcie
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 13
Rejestracja: ndz lut 20 2005, 14:52
Lokalizacja: Wschodnia Polska

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Greg »

to na część 19. nie mogę się doczekać na zdjęcia foteli:), głowię się trochę nad częścią 84.
ODPOWIEDZ