F14 TOMCAT MM moja pierwsza relacja z budowy

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

ODPOWIEDZ
marcinmikołaj

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: marcinmikołaj »

  • Ja cały czas używam butaprenu. Dobrze się nim skleja. wadą jest jak już wcześniej napisałem smród, ponadto im klej jest bardziej zwietrzały tym gorzej się skleja. Na szczęście nie uzależniłem się od niego choć bawię się w papierówkę od około 13 lat. Tylko nie myślcie, że sklejam codziennnie :) jak by tak było to bym pewnie już się wykończył :shock:
Piterski
Posty: 1009
Rejestracja: wt sty 11 2005, 19:17
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Piterski »

Powinienem dodać że sklejam również Pattexem, poza tym Butapren ale tylko OBT III (najlepiej z tubki) inne sa gorszej jakości i Super Glut
Na tapecie:GAZ 69M;PGM17.
Awatar użytkownika
DonRycho
Posty: 130
Rejestracja: wt maja 03 2005, 12:10
Lokalizacja: Redło

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: DonRycho »

Również stosuję do klejenia Super Glue. Duże powierzcchnie kleję Hermolem. Znajomy sprzedawca ostatnio pokazywał mi zamiennik tego kleju, będę musiał go wypóbować. (Hermol jest ostatnio trudnodostępny)
Jak przejdzie testy to podam jego nazwę.
Awatar użytkownika
DonRycho
Posty: 130
Rejestracja: wt maja 03 2005, 12:10
Lokalizacja: Redło

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: DonRycho »

Dzisiejszy wieczór niestety bez nowych zdjęć. Bawię się dzisiaj w projektanta. Udało mi się zaprojektować rozwinięcie powierzchni będącej przejściem prostokąta w okrąg. Muszę dopasować to do wlotów powietrza.
marcinmikołaj

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: marcinmikołaj »

  • Donrycho to się pewnie narobiłeś i jeszcze przy tym narobisz. Ciekawe jaki będzie efekt? Właśnie oglądałem twoją galerię. Niezły Mustang i Havoc. A gdzie owiewka przy mustangu?
Awatar użytkownika
DonRycho
Posty: 130
Rejestracja: wt maja 03 2005, 12:10
Lokalizacja: Redło

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: DonRycho »

Właściwie to powinienem wymienić zdjęcia w galerii. Mustang na zdjęciach był w trakcie budowy. Brak na tych zdjęciach elementów przy goleniach, brak kolektorów wydechowych, bomb. jak tylko znajdę chwilę to zrobię nowe zdjęcia. Polecam ten model. Naprawdę super się sklejał.
Grabarz

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Grabarz »

Witam. Z zainteresowanie m sledze ta relaje i widze ze model wychodzi calkiem fajnie, zastanawiam sie czy go nie zakupic. Z niecierpliwoscia czeam na dalsze efekty pracy. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
DonRycho
Posty: 130
Rejestracja: wt maja 03 2005, 12:10
Lokalizacja: Redło

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: DonRycho »

Cały czas się zastanawiam, jakiego softu używają autorzy najnowszych opracowań. Może, któregoś Solida. Jeżeli wiecie coś na ten temat, prośba o info.
Awatar użytkownika
DonRycho
Posty: 130
Rejestracja: wt maja 03 2005, 12:10
Lokalizacja: Redło

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: DonRycho »

Pogoda raczej nie sprzyjała pracy w mojej wytwórni samolotów. Formuję wloty powietrza. Część zewnętrzną najwygodniej jest połączyć szerokim paskiem cieńkiego papieru a potem wkleić w nią część wewnętrzną. Wielkość poszycia wewnętrznego niezbyt dopasowana. Na skośnych częściach brakuje jej. Lepsze wobec tego byłoby może zastosowanie na pasek łączący kartki z bloku technicznego. Tylko wówczas musiałby być bardziej dopasowany.
Obrazek
Ostatnio zmieniony sob sty 09 2010, 21:17 przez DonRycho, łącznie zmieniany 1 raz.
marcinmikołaj

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: marcinmikołaj »

  • Donrycho z tego co zauważyłem na zdjęciu, to łączenie wlotu powietrza jest do góry. Moim skromnym zdaniem autor projektu się w tym przypadku się nie postarał. Chodzi mi tu głównie o estetykę modelu. Takie łaczenie powinno być z dołu, a najlepiej od strony kabiny, gdzie go nie będzie widać.
    Wcześniej budowałem F 15 oraz f 14(którego niestety nigdy nie skończyłem) i muszę Ci powiedzieć, że przy wlotach popwietrza miałem też małe problemy ze spasowaniem części wewnętrznej z poszyciem tego wlotu. Trzeba było trochę docinać.
    Jeśli chodzi o pogodę to mi również nie służy w moim warsztacie. Jednak dzisiaj wyjątkowo posiedziałem przy Czerwonym Październiku z 5 godzinek. Robota poszła naprzód
ODPOWIEDZ