F14 TOMCAT MM moja pierwsza relacja z budowy
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
Witam...
Z uwagą śledzę postępy prac i cały wątek, gdyż poowooli,..... powoli będę się "zabierał" za jego wykonanie( w przerwach między remontem "Burzy").
Co prawda, mam zamiar(planuję) "równolegle" robić 2 modele:
- ten z MM z zachowaniem standartu, oraz:
- 2x większego(skala 1:16) i z materiału,tzw. odzysku - blaszki po "browarach",tzw full "wypas",
"Bazą" wyjściową będzie(między innymi) właśnie opracowanie MM ,które wykonujesz oraz zbierane materiały(rysunki, plany) na ten temat.
A właśnie, czy odwiedziłeś, np.? :
http://win.www.airwar.ru/other/draw_fn.html
Bardzo dobrze rozrysowane kilka wersji F14-świetny materiał poglądowy
i "wyjściowy" do budowy tego "lataj`dła" . Mnogość rysunków, schematów różnych samolotów na tej witrynie - "przytłacza"
Dlatego cieszy mnie szczegółowość relacji, możliwe błędy i gafy w wycinance. Świetnie prowadzona relacja urozmaicona dobrymi fotkami.
Brawo!!! i ...Dzięki
Z uwagą śledzę postępy prac i cały wątek, gdyż poowooli,..... powoli będę się "zabierał" za jego wykonanie( w przerwach między remontem "Burzy").
Co prawda, mam zamiar(planuję) "równolegle" robić 2 modele:
- ten z MM z zachowaniem standartu, oraz:
- 2x większego(skala 1:16) i z materiału,tzw. odzysku - blaszki po "browarach",tzw full "wypas",
"Bazą" wyjściową będzie(między innymi) właśnie opracowanie MM ,które wykonujesz oraz zbierane materiały(rysunki, plany) na ten temat.
A właśnie, czy odwiedziłeś, np.? :
http://win.www.airwar.ru/other/draw_fn.html
Bardzo dobrze rozrysowane kilka wersji F14-świetny materiał poglądowy
i "wyjściowy" do budowy tego "lataj`dła" . Mnogość rysunków, schematów różnych samolotów na tej witrynie - "przytłacza"
Dlatego cieszy mnie szczegółowość relacji, możliwe błędy i gafy w wycinance. Świetnie prowadzona relacja urozmaicona dobrymi fotkami.
Brawo!!! i ...Dzięki
Pozdrawiam z Grecji
Wielkie dzięki Madolo za ten adres. Jest tam rzeczywiście sporo. Po powrocie do domu ostro tam pobuszuję
Skala 1:16 będzie wymagała przerysowania modelu z naniesieniem poprawek i dostawieniem wręg. W przedniej części będziesz musiał wstawić jakieś boczne podłużnice. Związać szkielet przodu z tyłem. Też myslałem żeby go przeskalować. Ale to wyjdzie olbrzym. Już teraz jest duży. Jest tak duży jak A20 HAVOC
Skala 1:16 będzie wymagała przerysowania modelu z naniesieniem poprawek i dostawieniem wręg. W przedniej części będziesz musiał wstawić jakieś boczne podłużnice. Związać szkielet przodu z tyłem. Też myslałem żeby go przeskalować. Ale to wyjdzie olbrzym. Już teraz jest duży. Jest tak duży jak A20 HAVOC
Całkowicie zdaję sobie sprawę z koniecznych GENERALNYCH "przeróbek".DonRycho pisze:Wielkie dzięki Madolo za ten adres. Jest tam rzeczywiście sporo. Po powrocie do domu ostro tam pobuszuję
Skala 1:16 będzie wymagała przerysowania modelu z naniesieniem poprawek i dostawieniem wręg. W przedniej części będziesz musiał wstawić jakieś boczne podłużnice. Związać szkielet przodu z tyłem. Też myslałem żeby go przeskalować. Ale to wyjdzie olbrzym. Już teraz jest duży. Jest tak duży jak A20 HAVOC
"Blacha" to niestety, NIE karton!!! Opracowanie wręg, podłużnic.
To wszysko właśnie "wyjdzie" podczas realizacji 2 opcji modelu. Mam techniczne możliwości(warsztat) wykonania takiego projektu(strona - mój teleskop(reflaktor)) i mam CHĘCI....
Od około pół roku myślęm nad TAKIM modelem. Wstępnie miał to być Mig-21(12 lat w lotnictwie jako tech.eskadry na tych "rynnach") ale Twoja relacja (między innymi) mnie przekonała do czegoś, hm.......nowoczesnego! i to bardzo mi w tym pomoże.
W skali 1:16 model będzie "troszkę" dłuższy(coś około 1,19m, wg MM - 58cm). Co do przedniej części kadłuba: planuję wykonać to tak jak jest w "Iskrach"-prawie do kabiny zciąga się - zdejmuje, cały panel kadłuba
( tu dochodzi jeszcze moduł otwierany). Ale myślę, że NIE będzie to najtrudniejszy element do wykonania!.
Bardziej obawiam sie "opcji" zamontowania atrapy ewentualnego napędu (też mam taki pomysł- na"bazie" silniczków elektrycznych).
A może jakieś inne propozycje nadejdą od forumowiczów(mógł by być to jakiś projekt WSPÓLNY)
NIE, na pewno nie będzie latał!!!
"Blacha" aluminiowo-"jakaś tam" jest na tyle sztywna , że (tak myślę) obejdzie się bez podłużnic. Znając technikę budowy odrzutowców( i nie tylko radziecką) na 80% jestem przekonany ,że się uporam z tym"problemem".
A ile mi to zajmie -chyba najstarsi Górole nie potrafią przewidzieć.
Osobiście liczę około 6-7 miesięcy, ale optymista ze mnie
PS.Looknij na "ilość" odwiedzających temat -robisz furrorę, BRAWO!!!
Znaczy:takich relacji chce się czytać WIĘCEJ!!!
Pozdrawiam z Grecji
Madolo mam dla Ciebie ciekawy Link
http://www.rcuniverse.com/forum/m_88513 ... hor/tm.htm
http://www.rcuniverse.com/forum/m_88513 ... hor/tm.htm
- Donrycho idę dzisiaj na miasto by kupić tego tomcata. Coraz bardziej on mi się podoba. Co do budowy to jeszcze nie wiem kiedy go zacznę, ale jak będę miał przy nim jakieś problemy to mam nadzieję, że mi udzielisz kilku rad.
A jak na razie to cały czas idzie Ci całkiem nieźle przy nim. Tak trzymaj!!!
DonRycho pisze:Madolo mam dla Ciebie ciekawy Link
http://www.rcuniverse.com/forum/m_88513 ... hor/tm.htm
Witam...
Kiedyś, jak jeszcze nie miałem tak "ambitnych planów" , byłem na tej witrynie, zaraz po zakupieniu MM z F14-ką.
Dzięki za przypomnienie
Po przeczytaniu z uwagą postów na tamtym forum dotyczących budowy e-Fa, troszkę się "podłamałem" choć nie planuję wykonać go w tej (prezentowanej) formie.
Co do rysunków i schematów Tomcata polecam też:
http://wunderwaffe.narod.ru/Magazine/AK ... /index.htm
Trochę długo się "ładuje" ale warto odczekać i "zassać"
Pozdrawiam z Grecji
Podobno nie sa to predkosci duzo wieksze niz osiagaja dobre modele z napedem spalinowym. Jest tez polska firma, ktora produkuje takie silniki i sa tam jakies filmiki z rozruchem takiej turbinki. Qrcze halasu robi to tyle co prawdziwny samolot. Bajer TUTAJ link do tej polskiej strony o modelarskich silnikach odrzutowych. Sorki, ze smiece w relacji, ale temat dosyc ciekawyzbych_s pisze:Ciekawe jaką prędkość osiągają takie modele. Niezłe parametry mają te turbiny - 33k obrotów minimalnie
Pozdrawiam.