USS Wasp CV7 - budowa od podstaw

technika, historia, dokumentacja, linki itp

Moderator: kartonwork

ODPOWIEDZ
Kuba G.
Posty: 164
Rejestracja: śr cze 09 2004, 22:30
Lokalizacja: TRN
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kuba G. »

:spoko: He popieram fajnie by było, a na końc był by MODEL GIGANT o matko jak by każdy do tego projektu coś dołożył to żaden z modeli obecnie wydawanych by my do pięt nie dorastał Nawet Hal by wymiękł.
Projekt grupowy podoba mnie sie to :razz:
Obrazek
My name is Button, James Button...
Awatar użytkownika
Sleepwalker
Posty: 185
Rejestracja: śr maja 19 2004, 18:25
Lokalizacja: Singapore

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sleepwalker »

Male pytanie odnosnie konstrukcji pod sufitem hangaru. Z dotychczasowych moich przygotowan do ataku na USS Enterprise z 1944 i USS Bunker Hill z tegoz roku widzialem ze owe wzmocnienia byly nader solidne. Przestrzenne kratownice w przypadku typu Yorktown i belki z otworami ulzeniowymi (tak je sie fachowo nazywa?) w przypadku typu Essex. Czy inaczej bylo na USS Wasp?
Poklad w tych okretach byl raczej "cienki" tz 2,5 calowa plyta z drewnianym pokryciem - stad koniecznosc usztywnien pokladu lotniczego podlegajacego przeciez duzym obciazeniom.
Zrobiles poklad lotniczy w formie waskiego pudelka? I czy bedziesz wklejal dzwigary pokladu lotniczego? Kiedys podrzucilem linka z modelem plastykowym USS Wasp gdzie byly one ladnie zaznaczone.

Pozdrowienia i gratuluje
And somewhere/There's someone who cares/With a heart of gold/To have and to hold
Awatar użytkownika
origami
Posty: 282
Rejestracja: pt mar 05 2004, 12:38
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: origami »

Kwestia sufitu hangaru jest dość skomplikowana. Dokumentacja tego elementu do Waspa jest żadna, a zdjęcia innych typów cokolwiek dezorientujące. W samym typie Yorktown inaczej wygląda to na fotce hangaru Horneta z roku 1941 a inaczej w hangarze Enterprise z okresu 1945-46.
Przejrzawszy rysunki mam wrażenie, że między pokładem startowym a stropem hangaru jest jescze jakiś dodatkowy poziom, bo jak wytłumaczyć włazy na poziomie galerii na burtach?
Oczywiście w hangarze trochę jeszcze przybędzie na suficie i ścianach – nie jest jeszcze gotowy, chciałem tylko zaprezentować lampy w ich “naturalnym środowisku”.
Dźwigary oczywiście również będą. Na tych fotkach od Ciebie faktycznie dość dobrze je widać, więc szkoda nie zrobić.
Pozdrawiam
_____________________

W stoczni:USS Wasp CV7 (1:200) - projekt własny
Awatar użytkownika
Sleepwalker
Posty: 185
Rejestracja: śr maja 19 2004, 18:25
Lokalizacja: Singapore

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sleepwalker »

Pod pokladem startowym (w/g anatomy USS Intrepid) byly pomieszczenia pilotow, czesc kwater zalogi, warsztaty i inne. Generalnie ok 2/3 powierzchni pod sufitem hangaru bylo zajete przez rozne pomieszczenia, byly tez miejsca otwarte - i tam np byly skladowane zapasowe samoloty i inne klamoty.
And somewhere/There's someone who cares/With a heart of gold/To have and to hold
Awatar użytkownika
Sleepwalker
Posty: 185
Rejestracja: śr maja 19 2004, 18:25
Lokalizacja: Singapore

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sleepwalker »

Aha i bylbym wdzieczny za te fotki hangarowe.
And somewhere/There's someone who cares/With a heart of gold/To have and to hold
Awatar użytkownika
origami
Posty: 282
Rejestracja: pt mar 05 2004, 12:38
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: origami »

Sleepwalker: Fotki przesłałem na priv

Na życzenie kolegi Piterskiego nieco większe fotki kadłuba. Teraz pewnie ubędzie mi połowa kibiców, widać na nich dokładniej wszelkie niedociągnięcia.
To dlatego właśnie chciałbym, aby po zakończeniu budowy przeze mnie, powtórzył ją ktoś bardziej doświadczony.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam
_____________________

W stoczni:USS Wasp CV7 (1:200) - projekt własny
Awatar użytkownika
wokram
Posty: 137
Rejestracja: czw paź 23 2003, 23:08
Lokalizacja: z huty, tej nowej

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wokram »

rzekłbym, że rodzi się model, a każdy poród odbywa się w bólach - jak dla mnie wygląda nieźle, następna wersja już na pewno będzie lepiej spasowana, a co za tym idzie wygląd znacznie się poprawi i będzie bliższy ideałowi, nie ustawaj w boju bo wydaje mi się, że takich projektów/ relacji jak Twoja bardzo brakuje
Awatar użytkownika
Sleepwalker
Posty: 185
Rejestracja: śr maja 19 2004, 18:25
Lokalizacja: Singapore

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sleepwalker »

Poczyniles jakies postepy w budowie?
And somewhere/There's someone who cares/With a heart of gold/To have and to hold
Awatar użytkownika
origami
Posty: 282
Rejestracja: pt mar 05 2004, 12:38
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: origami »

Wracam do pracy po dłuższej przerwie.

Co się działo w stoczni przez ten czas? Generalnie niewiele ale:

Zmieniłem koncepcję oklejenia kadłuba - nie będzie cienkich pasków jak w Lexingtonie GPM ale tradycyjne. I tak już zostanie - miałem problem z równoległością krawędzi

Kończę prace projektowe nad Dauntless'em. Niedługo pierwsza odsłona.

Zacząłem zabudowywać pokład dziobowy pod pokładem lotniczym - część zmontowana narazie w surówce. Dla lepszego wyobrażenia dodaje rysunek poglądowy.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jakoś nie mogę się zabrać do hangaru, czeka na mnie jak wyrzut sumienia...
Pozdrawiam
_____________________

W stoczni:USS Wasp CV7 (1:200) - projekt własny
car
Posty: 57
Rejestracja: wt cze 01 2004, 0:35
Lokalizacja: kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: car »

łół... ja tak nie potrafie. kibicuje. a moze tak pomniejszyc SBD p. WAsiaka...hihi..
ODPOWIEDZ