II wakacyjna zabawa Forumowiczów !!!
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
no dobra najpierw pytanie już 28...
Powstało ich ponad 110 sztuk. Używano ich z powodzeniem na okrętach wodnych typu IX na Dalekim Wschodzie. Holowano je u-bootach, których prędkość wystarczała aby wznieść je w powietrze. Wznosiły się na wysokość ok. 240m służąc za bocianie gniazdo. Po zakończeniu obserwacji lądowały na pokładzie jak szybowce.
O czym mowa, oraz jaki koncern je wyprodukował?
Odpowiedzi nadsyłamy wyłącznie na adres zabawa@kartonwork.pl
Powstało ich ponad 110 sztuk. Używano ich z powodzeniem na okrętach wodnych typu IX na Dalekim Wschodzie. Holowano je u-bootach, których prędkość wystarczała aby wznieść je w powietrze. Wznosiły się na wysokość ok. 240m służąc za bocianie gniazdo. Po zakończeniu obserwacji lądowały na pokładzie jak szybowce.
O czym mowa, oraz jaki koncern je wyprodukował?
Odpowiedzi nadsyłamy wyłącznie na adres zabawa@kartonwork.pl
No i odpowiedź na poprzednie pytanie nr 27.....przyznam się, że osobiście też bym wtopił bo znawcą tematu nie jestem...ani trochę....
Samolot nazywal sie "Coanda 1910", skonstruowany zostal przez rumunskiego inzyniera Henriego Coande. Oficjalna przentacja odbyla sie podczas II. Miedzynarodowego Salonu Lotniczego w Paryzu, a oblatany zostal 16.12.1910 roku.
i posypało się po -2......jednak 5 osób wiedziało o co biega dla nich oczywiście po +2....
Samolot nazywal sie "Coanda 1910", skonstruowany zostal przez rumunskiego inzyniera Henriego Coande. Oficjalna przentacja odbyla sie podczas II. Miedzynarodowego Salonu Lotniczego w Paryzu, a oblatany zostal 16.12.1910 roku.
i posypało się po -2......jednak 5 osób wiedziało o co biega dla nich oczywiście po +2....
Vivit nie dostałeś mojej odpowiedzi?
Małe sprostowanie (mam nadzieję że Yaa się nie obrazi). Coanda 1910 nigdy nie został oblatany. Nikt nie chciał nim polecieć więc Coanda który nigdy nie pilotował samolotu postanowił, że włączy silnik i zobaczy jak jego samolot zachwuje się na pasie. Po zwiększeniu mocy samolot ruszył i po kilkunastu metrach oderwal się od ziemi. Brak umiejętności pilotażu spowodował, że Coanda się rozbił. Tak zakończył się jedyny lot tego samolotu. Był 16.12.1910r. Brak sponsorów spowodował, że drugi egzemplarz Coandy 1910 nie powstał.
Małe sprostowanie (mam nadzieję że Yaa się nie obrazi). Coanda 1910 nigdy nie został oblatany. Nikt nie chciał nim polecieć więc Coanda który nigdy nie pilotował samolotu postanowił, że włączy silnik i zobaczy jak jego samolot zachwuje się na pasie. Po zwiększeniu mocy samolot ruszył i po kilkunastu metrach oderwal się od ziemi. Brak umiejętności pilotażu spowodował, że Coanda się rozbił. Tak zakończył się jedyny lot tego samolotu. Był 16.12.1910r. Brak sponsorów spowodował, że drugi egzemplarz Coandy 1910 nie powstał.
Ostatnio zmieniony czw lip 28 2005, 23:02 przez piotr73, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam wątpliwości co do pytania nr 27 ... Czy ten silnik można było nazwać silnikiem turboodrzutowym ... Bo jako pierwszy samolot turboodrzutowy wszędzie figuruje niemiecki He-178 ...
Ostatnio zmieniony czw lip 28 2005, 23:05 przez Nocturne, łącznie zmieniany 1 raz.
==============================
Quod Me Nutri Me Destruit ......
So Say We All ...
Quod Me Nutri Me Destruit ......
So Say We All ...
- Bartosz B.
- Posty: 747
- Rejestracja: sob lip 24 2004, 21:02
- Lokalizacja: Gorlice / Nonnweiler
- x 7
Ostatnio dość często podczas reklam na discavery puszczali krótki dokument o osiągnięciach Henriego Coanda.
http://www.wentylacja.com.pl/ciekawostk ... sp?ID=3444
http://www.wentylacja.com.pl/ciekawostk ... sp?ID=3444
Ostatnio zmieniony czw lip 28 2005, 23:07 przez Bartosz B., łącznie zmieniany 1 raz.
Ja pierwszy raz o tym samolocie czytałem chyba z 20 lat temu w Skrzydlatej Polsce. Tak mi to zapadło w pamięć, że tylko daty lotu nie znałem. A tak między nami też chciałem zadać pytanie dotyczące tego samolotu
Nocturnie o ile dobrze pamiętam wszędzie w sieci właśnie tak określa się silnik tego samolotu.
Nocturnie o ile dobrze pamiętam wszędzie w sieci właśnie tak określa się silnik tego samolotu.