*[Relacja/Samolot] Focke Wulf 190A-8/R8 Sturmbock
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
trzeba samemu wyczuć. ja robie to 1500. Ale trzeba naprawde uważać, wszystko zalezy od ilości CA i lakieru. Ja dotychczas kładłem tylko CA bezpośrednio na karton (fakt że zaimpregnowany, ale to nie chroni gruku przez papierem ściernym), potem lakier, ale od następnego modelu (też FW tylko ta wczesniejsza ) będę najpierw dawał grubszą warstwe lakieru a na to klej.
I pamiętaj o wentylacji, żeby nie glutować pod twarzą, tylko przed (opary idą do góry)
I pamiętaj o wentylacji, żeby nie glutować pod twarzą, tylko przed (opary idą do góry)
Ok dzięki:)
Ja w tym modelu napierw położyłem warstwę lakieru humbola, pozniej spryskałem werniksem błyszczącym a na koniec po przyklejeniu paprze wszystko CA. Jest git:D Wiem jak opary CA potrafią szczypać po oczach:D. Kiedyś niechcący podpaliłem grubą warstwę tego kleju. Nie polecam powtarzać bo przez blisko 10 minut mi łzy leciały.
Ja w tym modelu napierw położyłem warstwę lakieru humbola, pozniej spryskałem werniksem błyszczącym a na koniec po przyklejeniu paprze wszystko CA. Jest git:D Wiem jak opary CA potrafią szczypać po oczach:D. Kiedyś niechcący podpaliłem grubą warstwę tego kleju. Nie polecam powtarzać bo przez blisko 10 minut mi łzy leciały.
Hek!
...jestem wrogiem?
czy wroga bogiem...
...jestem wrogiem?
czy wroga bogiem...
Pod tym względem CA jest naprawdę niebezpieczny o czym pewnie przekonał się nie jeden modelarz i ja również. Jak to ktoś już na forum powiedział (nie pamiętam kto) dobrze jest używać np. małego wentylatora pokojowego, który skieruje opary w inną stronę niż do naszych dróg oddechowych
Avia S-199, USS Los Angeles
- Hurragan76
- Posty: 188
- Rejestracja: sob wrz 12 2009, 10:44
- Lokalizacja: Bemowo
1. ...a już myślałem, że bóle głowy od CA to moje urojenia. Jak wspomina kolega w poście powyżej można się przed tym chronić w łatwy sposób. Tu: viewtopic.php?t=13704&postdays=0&postorder=asc&start=20 znajdziesz wskazówki Made by lehcyfer i Rutek63
2. Napisałeś:
(P.S. Retusz zegarów chyba robiłeś mazakiem, bo ciut się rozpłynął)
2. Napisałeś:
Moim zdaniem trzymasz dobry kurs i tylko nie odpuszczaj.Rozpoczynam budowę kolejnego modelu ze stajni Andrzeja Halińskiego Fw 190 Sturmbock. Przysięgłem sobie, że będzie o niebo lepszy od mojego poprzedniego modelu
(P.S. Retusz zegarów chyba robiłeś mazakiem, bo ciut się rozpłynął)