[Relacja] F-14 Tomcat, Kartonowy Arsenał 2-3/1995, 1:33
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2206
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 169
Teraz fotele załogi. Są bardzo „skromnie“ opracowane (tak to przynajmniej wygląda na pierwszy rzut oka). Wziąłem więc fotele z wycinanki Model Card i je nieco pokolorowałem. Na zdj. 24 te obie wersje.
Po budowie na próbę (ze skanu) okazało się jednak, że różnice jakościowe nie są takie duże. Jeszcze się nie zdecydowałem, którą wersję będę robił. Tutaj (dla mnie sensacja!) jest nawet rysunek montażowy. Nie ma jednak pasów, będę dorabiał.
Najpierw jednak oszklenie kabiny (Gomix), żeby zobaczyć, jak pasują fotele. Ten operatora radaru przechwytującego (RIO - Radar Intercept Officer) niby nie pasuje (siedzi za wysoko), ale okazało się, że do zrobienia zdjęcia nie wcisnąłem go do końca.
Po budowie na próbę (ze skanu) okazało się jednak, że różnice jakościowe nie są takie duże. Jeszcze się nie zdecydowałem, którą wersję będę robił. Tutaj (dla mnie sensacja!) jest nawet rysunek montażowy. Nie ma jednak pasów, będę dorabiał.
Najpierw jednak oszklenie kabiny (Gomix), żeby zobaczyć, jak pasują fotele. Ten operatora radaru przechwytującego (RIO - Radar Intercept Officer) niby nie pasuje (siedzi za wysoko), ale okazało się, że do zrobienia zdjęcia nie wcisnąłem go do końca.
Ostatnio zmieniony ndz maja 13 2018, 10:49 przez Heinrich Kosmala, łącznie zmieniany 2 razy.
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2206
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 169
Naklejanie ramy kabiny na oszklenie sprawiało mi zawsze problemy, w szczególności równe (symetryczne) umieszczenie ramy. Tym razem postanowiłem więc wypróbować tę metodę; najpierw zamocowałem na miejscu łączenia przedniej szyby z częścią główną oszklenia (tutaj najczęściej wychodziła mi szpara) pasek kartonu taśmą samoprzylepną, żeby mieć wyraźny punkt odniesienia (zdj. 27 - strzałka) i teraz przykleiłem główną, a potem przednią część ramy do oszklenia. Używam do tego Uhu flinke Flasche. Jak widać na zdj. 28 nareszcie nie mam tutaj szpary!
Ostatnio zmieniony ndz maja 13 2018, 12:06 przez Heinrich Kosmala, łącznie zmieniany 2 razy.
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2206
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 169
Z fotelami pilotów nieco eksperymentowałem, (zdj.29 – tutaj jeszcze bez zwracania uwagi na retusz i dokładność wykonania), zanim zdecydowałem się na własną konstrukcję, opartą na oryginalnych fotelach Martin-Baker GRU-7A, podpatrzoną na tych zdjęciach.
Na zdjęciach 30 – 32 poszczególne etapy budowy; większość części pomalowałem lakierem akrylowym, tylko kolory tapicerki siedzeń, zagłówka i pasów są z drukarki.
Fotele gotowe (zdj. 33). Uchwyty katapultowania wykonałem z drutu miedzianego 0,25 mm i pomalowałem akrylem.
Fotele zamocowane w kabinie pilotów.
Na zdjęciach 30 – 32 poszczególne etapy budowy; większość części pomalowałem lakierem akrylowym, tylko kolory tapicerki siedzeń, zagłówka i pasów są z drukarki.
Fotele gotowe (zdj. 33). Uchwyty katapultowania wykonałem z drutu miedzianego 0,25 mm i pomalowałem akrylem.
Fotele zamocowane w kabinie pilotów.
Ostatnio zmieniony ndz maja 13 2018, 12:10 przez Heinrich Kosmala, łącznie zmieniany 2 razy.
- 19zbyniu95
- Posty: 453
- Rejestracja: wt kwie 28 2009, 17:52
- Lokalizacja: Tychy
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2206
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 169
Zbyniu, dzięki za kibicowanie.
Autor wycinanki nie przewidział celownika, pasów bezpieczeństwa i uchwytów katapultowania. Na zdjęciu 35 (makro) widać, że chyba byłoby lepiej, bezbarwny lakier ochronny nie nakładać pędzelkiem, tylko aerografem albo lakierem w sprayu.
Po dorobieniu imitacji celownika mogłem zamknąć kabinę pilotów (zdj. 36). Ze względu na wymiary oszklenia wcale to nie było takie proste, jakby się wydawało, musiałem się przy tym nieco napocić, żeby wyszło w miarę równo.
Teraz koniec zabawy; biorę się za mechanizm ustawienia skosu skrzydeł.
Autor wycinanki nie przewidział celownika, pasów bezpieczeństwa i uchwytów katapultowania. Na zdjęciu 35 (makro) widać, że chyba byłoby lepiej, bezbarwny lakier ochronny nie nakładać pędzelkiem, tylko aerografem albo lakierem w sprayu.
Po dorobieniu imitacji celownika mogłem zamknąć kabinę pilotów (zdj. 36). Ze względu na wymiary oszklenia wcale to nie było takie proste, jakby się wydawało, musiałem się przy tym nieco napocić, żeby wyszło w miarę równo.
Teraz koniec zabawy; biorę się za mechanizm ustawienia skosu skrzydeł.
Ostatnio zmieniony ndz maja 13 2018, 12:11 przez Heinrich Kosmala, łącznie zmieniany 2 razy.
Niestety zdjęcia makro wyciągają na światło dzienne wszystkie niedoskonałości - wredne zdjęcia
Podziwiam Twoją "walkę" z fotelami, no i życzę powodzenia w dalszej budowie
Pozdrawiam Serdecznie
Podziwiam Twoją "walkę" z fotelami, no i życzę powodzenia w dalszej budowie
Pozdrawiam Serdecznie
Moje relacje:
www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=(XXXXX)
UKOŃCZONE:
Przyczepa PN 1,5 (8691); Schienenwolf (15903); H.L. Hunley (12780); Katapulta (12916); T-24 (13216); TKW (14149); Kapliczka (14675); Ł-34
W BUDOWIE:
P. Kolei Wilanowskiej; BM-13 "Katiusza"
www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=(XXXXX)
UKOŃCZONE:
Przyczepa PN 1,5 (8691); Schienenwolf (15903); H.L. Hunley (12780); Katapulta (12916); T-24 (13216); TKW (14149); Kapliczka (14675); Ł-34
W BUDOWIE:
P. Kolei Wilanowskiej; BM-13 "Katiusza"