Faktycznie cieżko o zdjęcia tego typu cysterny.
Ja jak kleiłem ta cyternę to znalazłem 2 (dwa ) zdjęcia i to fabryczne
Byc może gdzieś jeszce jeżdżą te wagony ale już zmodernizowane- bez budki i zewnętrznych rur grzewczych.
Poszukuję zdjęcia Cysterna 401R
Moderatorzy: kartonwork, kierownik
- Maverick33
- Posty: 420
- Rejestracja: śr cze 22 2005, 14:28
- Lokalizacja: Opole
- x 4
- Hurragan76
- Posty: 188
- Rejestracja: sob wrz 12 2009, 10:44
- Lokalizacja: Bemowo
Zaes-ów mozna kilka znaleźć ...ale to też nie to
http://sp7.fotolog.com/photo/39/12/106/ ... 4731_f.jpg
http://www.qbaka.cba.pl/details.php?image_id=205
a tu kilka zdjęć "popsutych" http://www.gazetawroclawska.pl/stronagl ... a-material
Uboottd - dzięki za wykład. Teraz będę wiedział co to jest typ i seria oraz że nie ma czegoś takiego jak "model".
J jeszcze mam pytanie do pokazanego tu rysunku w książce - jest źle podpisany?
http://sp7.fotolog.com/photo/39/12/106/ ... 4731_f.jpg
http://www.qbaka.cba.pl/details.php?image_id=205
a tu kilka zdjęć "popsutych" http://www.gazetawroclawska.pl/stronagl ... a-material
Uboottd - dzięki za wykład. Teraz będę wiedział co to jest typ i seria oraz że nie ma czegoś takiego jak "model".
J jeszcze mam pytanie do pokazanego tu rysunku w książce - jest źle podpisany?
Masz na myśli brak budki hamulcowej? Trudno powiedzieć, w pewnym momencie rezygnowano z nich, zostawał tylko pomost z hamulcem, a tą zmianę niekoniecznie musiano ująć w zmianie typu, no i pytanie czy autor rysunku go robił "z natury" czy na podstawie dokumentacji - ale generalnie rysunek przedstawia tą cysterne o którą chodzi.
Aaa.... teraz ja się dałem w bagno wprowadzić - tłumaczę się tym że nie widziałem opisu jak pisałem odpowiedź ;)
Założyłem, że rysunek jest podpisany 401R, a nie 418R jak jest w rzeczywistości. Można założyć, że autor opisał go prawidłowo - wygląd rysunku zgadza się z innymi źródłami - po postu przy tym poziomie szczegółowości faktycznie czasem ciężko odróżnić podobne typy wagonów. 418R służy do przewozy siarki w stanie ciekłym, więc również w temperaturzej wyższej od otoczenia - stąd również izolowany zbiornik. W dodatku w zależności od partii produkcyjne obie te cysterny mogą mieć to samo podwozie. Widoczną różnicą będzie czy króciec do węża jest nad (418R) czy pod ostoją (401R)
Założyłem, że rysunek jest podpisany 401R, a nie 418R jak jest w rzeczywistości. Można założyć, że autor opisał go prawidłowo - wygląd rysunku zgadza się z innymi źródłami - po postu przy tym poziomie szczegółowości faktycznie czasem ciężko odróżnić podobne typy wagonów. 418R służy do przewozy siarki w stanie ciekłym, więc również w temperaturzej wyższej od otoczenia - stąd również izolowany zbiornik. W dodatku w zależności od partii produkcyjne obie te cysterny mogą mieć to samo podwozie. Widoczną różnicą będzie czy króciec do węża jest nad (418R) czy pod ostoją (401R)