[R]koniec Coś z kolebki kolei - Duchess of Sutherland - 1:45

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
januszmk
Posty: 124
Rejestracja: pn lut 14 2011, 19:02
Lokalizacja: Knurów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: januszmk »

To jeszcze pytanie ,które zainteresuje wielu z nas .To jest samodzielna praca , korzystasz z konkretnych planów ,bądź wydawnictwa?
Awatar użytkownika
MMC1964
Posty: 193
Rejestracja: sob maja 31 2008, 23:06
Lokalizacja: Żywiec

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MMC1964 »

Model powstaje od podstaw, 3 lata temu byłem w Muzeum Kolejnictwa w Yorku. Tam powstała swego rodzaju dokumentacja fotograficzna. Poza tym posiłkuję się materiałami dostępnymi w internecie. Wydaje mi się, że nieźle odtworzyłem "zewnętrzną szatę" "księżniczki", dołożyłem możliwie dużej staranności przy modelowaniu tego co wewnątrz ostoi ale niemniej jestem jak najbardziej otwarty na wszelkiego typu sugestie i efekty detektywistyki technicznej związanej z tą lokomotywą.

pozdrawiam
Mirek
Ostatnio zmieniony pn lut 03 2014, 4:58 przez MMC1964, łącznie zmieniany 1 raz.
Myślę, że w realu mamy wystarczającą ilość rywalizacji i pogoni za wszystkim. Spędźmy tutaj czas miło na pogawędkach o tym co robimy.
Obrazek Obrazek Obrazek
Robert_B.
Posty: 237
Rejestracja: czw mar 26 2009, 22:23
Lokalizacja: Wrocław
x 7

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Robert_B. »

Ciekawy temat, będę uważnie śledził postęp prac, jak na razie zapowiada się dobrze.
Jeżeli czegoś nie da się zrobić, potrzebny jest ktoś, kto o tym nie wie – przyjdzie i to zrobi.
Obrazek
Awatar użytkownika
MMC1964
Posty: 193
Rejestracja: sob maja 31 2008, 23:06
Lokalizacja: Żywiec

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MMC1964 »

Witam,
Wózek Bissela wrócił z montażu i lakierni. Będzie czekał na resztę lokomotywy.

Obrazek Obrazek

Przed oddaniem lokomotywy do do służby zostaną jeszcze sprawdzone nastawiacze sprężynowe z tłumieniem (widoczne obok) oraz łożyska. Konstrukcyjne 90 mph (140km/h) jest dosyć wymagające a należy pamiętać, że te lokomotywy mogły rozpędzić się nawet do 180 km/h.

Pozdrawiam
Mirek
Myślę, że w realu mamy wystarczającą ilość rywalizacji i pogoni za wszystkim. Spędźmy tutaj czas miło na pogawędkach o tym co robimy.
Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
MMC1964
Posty: 193
Rejestracja: sob maja 31 2008, 23:06
Lokalizacja: Żywiec

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MMC1964 »

Witam,
poniżej częściowo zmontowany wózek przedni
Obrazek

Obecnie gdyby jakiś kooperant - odbiorca stosujący u siebie zasady Kaizen zobaczył ten porządek to byłoby prawdopodobnie po współpracy.
Chyba szef wydziału powinien dostać niezły ochrzan.

pozdrawiam
Mirek
Myślę, że w realu mamy wystarczającą ilość rywalizacji i pogoni za wszystkim. Spędźmy tutaj czas miło na pogawędkach o tym co robimy.
Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
MMC1964
Posty: 193
Rejestracja: sob maja 31 2008, 23:06
Lokalizacja: Żywiec

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MMC1964 »

Witam,
wózek prowadzący wrócił z lakierni, szef wydziału po zarządzonym sprzątaniu mając chwilę czasu wybiegł myślami do popołudniowej herbatki jednak trwało to tylko chwilę...
Obrazek
Podejrzewam, że sprzątanie trzeba będzie przeprowadzić i na innych wydziałach.
Ciekawostka, wyścig o prędkość na Wyspach pomiędzy LMS i LNER przerwał fakt, że w wagonie restauracyjnym jednego z pociągów testowych stłukła się porcelanowa zastawa. Miało to miejsce na kilku zwrotnicach przed stacją w Crewe. Pociąg nie zdążył na czas wyhamować. Mogło to mieć wpływ, że później i na wózkach przednich stosowano hamulce.
Niemieckie lokomotywy pospieszne w wersjach powojennych miały hamulce na wózkach prowadzących, wie ktoś jak z tym było przed wojną?
pozdrawiam
Mirek
Myślę, że w realu mamy wystarczającą ilość rywalizacji i pogoni za wszystkim. Spędźmy tutaj czas miło na pogawędkach o tym co robimy.
Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
MMC1964
Posty: 193
Rejestracja: sob maja 31 2008, 23:06
Lokalizacja: Żywiec

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MMC1964 »

Witam,
Na wydziale głównym prace także (a powinny przede wszystkim) idą do przodu. "Odlew" silnika wewnętrznego wyczyszczony z masy formierskiej, obrobiony mechanicznie skontrolowany pójdzie także do malowania.
Co prawda nie będzie wygodnie nim operować ale już teraz założono otulinę cieplną na cylindry i rozdzielacz pary aby nie tracić później na efektywności cieplnej a także ułatwić życie obsłudze (odwadnianie cylindrów).
Obrazek
po powrocie skompletowany z układem prowadnic i krzyżulcy czeka na przymiarki w ostoi.
Obrazek
Jak to wszystko wygląda w ostoi widać poniżej
Obrazek
Także i szef wydziału głównego spogląda na zegar - do Tea Time jeszcze ponad 5 godzin..

pozdrawiam
Mirek
Myślę, że w realu mamy wystarczającą ilość rywalizacji i pogoni za wszystkim. Spędźmy tutaj czas miło na pogawędkach o tym co robimy.
Obrazek Obrazek Obrazek
mr.jaro
Posty: 571
Rejestracja: wt lip 10 2007, 8:40
Lokalizacja: Hannover
x 13

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: mr.jaro »

Powiedz Mirku, czy to cacuszko ma szanse doczekac sie ogolnodostepnego wydania?
Jarek M
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!
Awatar użytkownika
MMC1964
Posty: 193
Rejestracja: sob maja 31 2008, 23:06
Lokalizacja: Żywiec

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MMC1964 »

Witam,
mr.jaro: wszystkie elementy opracowane do tej pory są w postaci cyfrowej. Jak dalej pójdzie budowa, co z tego powstanie i czy byłoby warto to wydać to czas pokaże.

A na początku drugiej zmiany z obróbki skrawaniem przetransportowano korbowody wewnętrznych silników, popychacze stawideł oraz dźwignie do przeniesienia ruchu na wewnętrzne stawidła.
Obrazek
Mistrz zmianowy coś marudził na temat dźwigni, jutro rano mają wyjaśniać z konstrukcyjnym o co chodzi.

Podrzucono też wręgę a właściwie suport cylindrów hamulcowych jak też i one same z wałem.
Obrazek

pozdrawiam
Mirek
Myślę, że w realu mamy wystarczającą ilość rywalizacji i pogoni za wszystkim. Spędźmy tutaj czas miło na pogawędkach o tym co robimy.
Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
MMC1964
Posty: 193
Rejestracja: sob maja 31 2008, 23:06
Lokalizacja: Żywiec

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MMC1964 »

Witam w dalszej części tej wycieczki jaką dla mnie jest każda budowa nowego modelu.

Mistrz z drugiej zmiany miał rację, dostarczono jakieś dźwignie z prototypu, teraz podesłano właściwe. Logistyce się dostało.
Zmodernizowany kształt dźwigni zamontowany w oprawie obok starego.
Obrazek
Spływają powoli zestawy osiowe z resorami
Obrazek
Dostarczono także przednią belkę zderzakową
Obrazek
oraz dolny łącznik płyt głównych ostoi, do którego będzie mocowany przedni wózek.
Obrazek
Wykonano "odlewy" kół napędowych. Obecnie każdy istotny odlew jest prześwietlany, dawniej specjalista z bardzo dobrym słuchem stukał w różne miejsca odlewu i nasłuchiwał czy jakiś członek zatopionej w odlewie orkiestry nie fałszuje...
Obrazek

Konstrukcyjny uporał się z tylną częścią ostoi. Ja nazywam ją jaskółczym ogonem.
Obrazek.
Pozdrawiam
Mirek
Myślę, że w realu mamy wystarczającą ilość rywalizacji i pogoni za wszystkim. Spędźmy tutaj czas miło na pogawędkach o tym co robimy.
Obrazek Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ