[R] Spitfire Vc (trop), CGS, Cressy, Australia - MPModel 1/33
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
Re: [R] Spitfire Vc (trop), CGS, Cressy, Australia - MPModel 1/33
Czy ramki wiatrochronu (?) nie powinny dochodzić do czarnych linii, obniżając go tym samym? Jeżeli tak to wtedy odwrócenie środkowej części owiewki pozwoliłoby na spasowanie do reszty.
- bestialsko
- Posty: 269
- Rejestracja: sob lut 20 2010, 16:23
- Lokalizacja: Kraków
- x 109
Re: [R] Spitfire Vc (trop), CGS, Cressy, Australia - MPModel 1/33
popala: Wiatrochron, oprócz tego, że jest 1mm za krótki to jest spasowany dobrze i wchodzi na swoje miejsce jak złoto. Nie ma potrzeby go "spłaszczać".
laszlik: Dziękuję za ten głos rozsądku!Ten model rzeczywiście jest przykry albo mi bardzo daleko do "średnio zaawansowanych". W tym wypadku celem samym w sobie jest dla mnie dobrnięcie do krawędzi natarcia skrzydeł![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zainteresowanie mnie zmotywowało. Zabrałem się za to nieszczęsne oszklenie i jakoś wyrzeźbiłem. Makro jest okrutne, wiadomo, ale w rzeczywistości też wygląda na tak wymęczone.
Co zrobiłem: przedni pasek ramki owiewki wyciąłem z zapasu koloru (dłuższy). Z drugiej wytłoczki tym razem już porządnie dosztukowałem sobie odsuwaną część kabiny i poskładałem razem.
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/30B_yllMk2NkBBiDwur1HPVtw3zHgB-dxaAJI5cs2x9B4G3Aq8SM50Tx-MA4-e05mtbMhe4mZK6UxPzN11oZMGpwDl_fjp3OnVcHnw=w897-h660)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/PtLq346Hxh-Muod5bTddj2vT3H9z3b8ocR31VEzDOiVRDrV0fVtRwEJwwLIx0f5A2bKeqgst5lncF1Yjg9uhEFgFozjFySIuIeoCCw=w897-h660)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/B-2om1LoW1MKNcdN2wiXOXzYkteO5iBnPLcWdXNG6n8QpKvQoqc8jxddf5aN6YyQyGVz3_uteo99JRZkKikwy6S3UM2iAPt4qROnkQ=w897-h660)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/jPDhFU6QkdbNtAiuxn0viTRW1A3hcPXFJztYExNsFxesrrq37SvEvtTLukZ_tsIsC8nH2oWei7ianPVEt60_b1G3TntvVSno8NqtKw=w495-h660)
I brnę dalej, pojawia się broda:
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/yu5mNXx-XlxCZigXB6j4OzprAFLhU3NiBA_5Pfr-VJOwNqEV-DbQ5v48YjCuHhpcKCEwPIPfCpJ384huTIaISi-_ljW6HTZgrM6Z7g=w897-h660)
pdr.
Bes.
laszlik: Dziękuję za ten głos rozsądku!Ten model rzeczywiście jest przykry albo mi bardzo daleko do "średnio zaawansowanych". W tym wypadku celem samym w sobie jest dla mnie dobrnięcie do krawędzi natarcia skrzydeł
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zainteresowanie mnie zmotywowało. Zabrałem się za to nieszczęsne oszklenie i jakoś wyrzeźbiłem. Makro jest okrutne, wiadomo, ale w rzeczywistości też wygląda na tak wymęczone.
Co zrobiłem: przedni pasek ramki owiewki wyciąłem z zapasu koloru (dłuższy). Z drugiej wytłoczki tym razem już porządnie dosztukowałem sobie odsuwaną część kabiny i poskładałem razem.
I brnę dalej, pojawia się broda:
pdr.
Bes.
Pzdr.
BES.
BES.
- tofiki
- Posty: 150
- Rejestracja: pt maja 11 2007, 19:37
- Lokalizacja: INNY Dom Kultury Ruda Śląska
- x 11
Re: [R] Spitfire Vc (trop), CGS, Cressy, Australia - MPModel 1/33
Nie poddawaj się walcz dalej będzie lepiej
Re: [R] Spitfire Vc (trop), CGS, Cressy, Australia - MPModel 1/33
![Obrazek](http://www.markstyling.com/spitfiresv/spit.V.cu.24.jpg)
Tak jak napisałeś, tylne okienko sięga niżej, prowadnice też powinny być niżej.
Ładnie wybrnąłeś
Wszyscy chcą Twego dobra, nie daj go sobie odebrać,
- bestialsko
- Posty: 269
- Rejestracja: sob lut 20 2010, 16:23
- Lokalizacja: Kraków
- x 109
Re: [R] Spitfire Vc (trop), CGS, Cressy, Australia - MPModel 1/33
Hi
Sklejam dalej, model dostanie moja 4-letnia siostrzenica. Ciężko dać z siebie 100% kiedy na modelu położyło się już lagę.
Usterzenie pionowe - OK ale ostatnia wręga/szkielet statecznika pionowego ma kształt gruszki, dodatkowo poszycie zaprojektowane jest na styk do wręgi w związku z czym dostajemy takie ładne czarne pola (łatwo można to ogarnąć ostatnią wręgę wycinając prosto a naddatek poszycia ukryć pod statecznikiem):
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/afZ_cERGGx-VGtrzBhEEyxJcIkOhHqpT_K_4F4C0Z-nbhMp-YhRXQPTHhB6UO2FLKQ4lc2LU1OQkumaNfwqra58VF5JsKd7l_T1eBg=w879-h6600)
Ster kierunku ma oddzielnie narysowany trymer i miejsce pod światło pozycyjne, ale tylko z jednej strony. Coś tu jest chyba do samodzielnego wykonania ale ja tego nie ogarniam więc skleiłem jak jest. To zaokrąglenie u dołu trzeba sobie we własnym zakresie przerobić:
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/4BPcXFHDLX559Wk86s1hX6yfXssh9SZ_qtiaKXychf6RjqIuH5byddhR03EMIe7jdinN7YkyvFkyxy1RMN-gaR61XzIBcGZddM2_Oug=w879-h660)
Stery wysokości - gratis drugi lewy. Prawy chyba jest do dokupienia osobno albo można wyciąć z uproszczonej wersji:
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/9qFKAMytqfxSdB8KhAhQSEGwz7suzDchJM93us254Hdz-GMoyH1WYC9YpsX7WxJqUH-iqNlRd7WM71qfP8CSisDUdlX3Yj57R2Y15_c=w879-h660)
I uwaga - wszystkie segmenty kadłuba pasują do siebie oprócz ostatniego. Nie sprawdziłem i mi się napisy oczywiście rozjechały. Ale krawędzie natarcia klejone na styk powoli ogarniam:
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/sbcez8JlP-FlCGLzs6OXQD9aXEaSc8M6_j15G2JLXFikY92Czfsbl42RYP-KmRdG84purWfxb9dd3xwpAxtQ000CP7Cs99nKjrwm_g=w879-h660)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/J8z4ZnMXeM9zC3ltWoje6-dDDcAGsT1oe1GUpsfG8qzc49iKEoFAAfdFIooRbnLyw_rsrKyZvBx6nq_6MR1N3SenMVVWP5TcywJgHg=w879-h660)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/3koCCqbKfKvT7ZaKfTLf3ggGoD_RQmdaAfdtAANv24VGw_CHQF68gtI8GrOFLb-xDi8NY3XXLcgdoZih6gX0_mhRG71VumWSI8BkQg=w879-h660)
Pracuję nad poprawą jakości zdjęć również, następne będą lepsze. Dokupię jeszcze 2 żarówki do doświetlenia z góry i z przodu.
Pzdr.
Bes.
Sklejam dalej, model dostanie moja 4-letnia siostrzenica. Ciężko dać z siebie 100% kiedy na modelu położyło się już lagę.
Usterzenie pionowe - OK ale ostatnia wręga/szkielet statecznika pionowego ma kształt gruszki, dodatkowo poszycie zaprojektowane jest na styk do wręgi w związku z czym dostajemy takie ładne czarne pola (łatwo można to ogarnąć ostatnią wręgę wycinając prosto a naddatek poszycia ukryć pod statecznikiem):
Ster kierunku ma oddzielnie narysowany trymer i miejsce pod światło pozycyjne, ale tylko z jednej strony. Coś tu jest chyba do samodzielnego wykonania ale ja tego nie ogarniam więc skleiłem jak jest. To zaokrąglenie u dołu trzeba sobie we własnym zakresie przerobić:
Stery wysokości - gratis drugi lewy. Prawy chyba jest do dokupienia osobno albo można wyciąć z uproszczonej wersji:
I uwaga - wszystkie segmenty kadłuba pasują do siebie oprócz ostatniego. Nie sprawdziłem i mi się napisy oczywiście rozjechały. Ale krawędzie natarcia klejone na styk powoli ogarniam:
Pracuję nad poprawą jakości zdjęć również, następne będą lepsze. Dokupię jeszcze 2 żarówki do doświetlenia z góry i z przodu.
Pzdr.
Bes.
Pzdr.
BES.
BES.
- bestialsko
- Posty: 269
- Rejestracja: sob lut 20 2010, 16:23
- Lokalizacja: Kraków
- x 109
Re: [R] Spitfire Vc (trop), CGS, Cressy, Australia - MPModel 1/33
Hej
Skleiłem punkt kulminacyjny każdego Spitfire-a czyli te eliptyczne w obrysie skrzydła. I lewą i prawą krawędź natarcia mocno zmęczyłem i już się tłumaczę. Dolne poszycia skleiłem razem z centropłatem i do tego doklejałem górne. Z prawej strony błędnie założyłem, że lepiej będzie kleić poszycie od krawędzi spływu jednocześnie całe przyklejając do szkieletu. O ile w stosunku do centropłata wyszło równo to sama krawędź natarcia się do końca nie zeszła i przy docinaniu i szlifowaniu troszkę ją pogniotłem. Z kolei z lewej strony zacząłem już od przodu, kleiłem tylko po obwodzie i wyszło znacznie lepiej ale okazało się, że przesadziłem z papierem ściernym i samo łączenie też jest nieco pogniecione i nie idealnie eliptyczne. Sam szkielet jest nieco wątły i praktycznie nie ma go w końcówkach, co nie pomaga.Zadowolony jestem za to z chłodnic i osłon działek, udało mi się to zrobić czysto.
Mam odczucie, że poszycie górne i dolne jest tej samej długości, przez co rozjeżdżają się miejsca pod lufy działek i km-y. Wyszło mi to dokładnie tak samo z obu stron czyli jest szansa, że po prostu w długości poszycia nie jest uwzględniony kształt poszycia centropłata, który determinuje wznios.
Zdjęcia:
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/MiouC_3pplSfYsbyRRM1o_guEw-FO2YJ-gqQHB5nwUAsI5EngJObBd3hlXXtsRmwKlhGmjsDxXfiS_JEFnVkWh3wrTmVO_pN4cOO-sA=w879-h660)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/ROWvEoZvAS0_78ZYt84AzxL1pXi50pGjiQvIybljYnARgmQSKsB9P3NNWDGVlQimA819UNVZJ7qZwIBUvOdHii7QCtLsmSUYt0gF2KY=w879-h660)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/VrQl6Vtp0tdSdDLir0ak2fn6jPf7sn_8nqhqgwJGvlDJA98JBbLwBDbsJntk6fmkXsb2JwKgCWUB3FWrWP-k9q0N8LDYKlo_umXS6lI=w495-h660)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/4_HBaTPFNSRBCdFrZk7VQv72brCmtnHT00nH8qvWZiDRapRIUgvppiLvUd-FUFms2eQoNAINv7AuKr93N21iFI_-RMgQDnqj6kJXyqs=w879-h660)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/GJ_B1SSsqlHuOLgYLyoXRJYOJxt77aDvto_qh0BZ_zagra952hZU-iqGGGZ1KqZ4T9KHquhRWfJvKuK-OSdnVAt_0WVxbKf2oj112GU=w879-h660)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/52BqfWS_m9g8xSCdAyTQ1sr1KeYNRkqHN4G9b2d-ec1lS9LEc6fF9YJ48DP4Op9s0OWSBXXhZZ1gKRZzy9Q8_rQJVgmDTgSEb7INrAc=w879-h660)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/i6GtROHwBdatsD-otkS3Fy2ZhbsVRZG0S155s76L2L-n9Ot42pdT8haOrt7hh86ZSLy67sPWOIHsWHYo9eoVdSSO4OoW_WLVCmzoiLM=w879-h660)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/HkyjCgkDcYCUo-DIT1AfAKUWdAmPG16ZjjEBnMBFhVEdrdp5j3IeAae636-U8Zo8cx207hKjQngh1frpqrey_DBmsIbaNiaBVfNKjAU=w879-h660)
Bes.
Skleiłem punkt kulminacyjny każdego Spitfire-a czyli te eliptyczne w obrysie skrzydła. I lewą i prawą krawędź natarcia mocno zmęczyłem i już się tłumaczę. Dolne poszycia skleiłem razem z centropłatem i do tego doklejałem górne. Z prawej strony błędnie założyłem, że lepiej będzie kleić poszycie od krawędzi spływu jednocześnie całe przyklejając do szkieletu. O ile w stosunku do centropłata wyszło równo to sama krawędź natarcia się do końca nie zeszła i przy docinaniu i szlifowaniu troszkę ją pogniotłem. Z kolei z lewej strony zacząłem już od przodu, kleiłem tylko po obwodzie i wyszło znacznie lepiej ale okazało się, że przesadziłem z papierem ściernym i samo łączenie też jest nieco pogniecione i nie idealnie eliptyczne. Sam szkielet jest nieco wątły i praktycznie nie ma go w końcówkach, co nie pomaga.Zadowolony jestem za to z chłodnic i osłon działek, udało mi się to zrobić czysto.
Mam odczucie, że poszycie górne i dolne jest tej samej długości, przez co rozjeżdżają się miejsca pod lufy działek i km-y. Wyszło mi to dokładnie tak samo z obu stron czyli jest szansa, że po prostu w długości poszycia nie jest uwzględniony kształt poszycia centropłata, który determinuje wznios.
Zdjęcia:
Bes.
Pzdr.
BES.
BES.
- bestialsko
- Posty: 269
- Rejestracja: sob lut 20 2010, 16:23
- Lokalizacja: Kraków
- x 109
Re: [R] Spitfire Vc (trop), CGS, Cressy, Australia - MPModel 1/33
Hej!
Skończyłem. Skopałem osłonę filtra a i czasu też nie mam za dużo na rozkładanie i składanie studia, to relacja padła troskę.
Model jest dziwny. Byłby naprawdę niezłym i prostym modelem Spitfire-a ale...
1) ta nieszczęsna owiewka, okienko i szyny do odsuwania owiewki
2) poszycie stateczników kończące się równo ze szkieletem
3) dziwny kształt końca kadłuba (tam gdzie przychodzi ster kierunku)
4) wątły szkielet z przodu kadłuba
5) za mało szkieletu w skrzydłach i brak podparcia dla krawędzi natarcia
6) część wręg osłony filtra przeciwpyłowego wiszące w powietrzu
7) niedoróbki (źle rozrysowany trymer steru kierunku, 2 lewe stery wysokości, łopaty śmigła, zaślepki działek i jeszcze coś by się znalazło)
8) podwozie: wydaje mi się, że wnęki podwozia wkleiłem dobrze ale samolot siedzi jakby był srogo natankowany i osłony podwozia przycinałem gdzieś z pół centymetra![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sporo jak na model wydany kilka razy w MPmodel i ProArte.
Niemniej jednak model możliwy do sklejenia na czysto - ale to dla masochistów którzy tak jak ja skusili się na wyjątkowość malowania. W żadnym wypadku nie nalazłem go jako przyjemnego i prostego modelu - a jest nieskomplikowany.
Obrazki:
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/licDfZhOPlJMRHq9knu6np0X1tc9pdhdK94dFHq__Vz8qdO7sxj96VlmBBrC4faerzopjJY6nGvs4esSe-PN8oLYXnS3PvgIZViUchg=w879-h660)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/LKGcnVNuUNVHGALADma8EBy3-j-i8mEjmSnoMZjdGZjkU9Q6DXzXqpDbi5nhf_9A-xoyJfpr7XREAElDpmWIh8iRvE56IyIZqLbIjF8=w879-h660)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/dMPYNF5U1ydZ4XQoklDpcr3_zaCoRxuoER-uz6Svt0wEatH6MfdJF43Rne9EFPLsk_KTluFilMogg7uxCmzim590Iw8Phvs-nuVBUZo=w879-h660)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/HaDy-qmjYCuKp3l5eoOlzmlO5QRZoUPA4j7BwOpVzK8YCDO8wWQBNIaJ-DEasNE_EQkYnJA2e589gEQOjv5lvOYwY6zFl36NdLgo8Ho=w879-h660)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-RVGouUlEV7HVACZyYOw_TQiSV0Rf-mxFCiiTXNXz-cyF4XzZPtGnZCcyii0uCv3Bro5kuMRJuanyirw7DQIxk6qZYm7c7h0ZpTDzK8=w879-h660)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/7-cw8KBOd1FW9SlvPul90LfX2sF00fzijdDQllng2YXVLJ5evisE4UHqB-fhg7BJ8ETqrD4iewt4GNB8WnMxgoc3PiuS_UuTdOuyV7E=w879-h660)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/aJilyIgjkKIocyfFCtxBJAX1-sG3ERFANggUlWlhpH8pE3hmQahJNl3nqdo2zlYH-S945Wa59viL_flidWvKeR_n3TB7QlksLsRw1jI=w880-h440)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/vRKfGBC9a6cj3kGLPL-076x0XMMNkWkbj8ZUeU_O9joBOw5ELDLvItgj319VnGoCZPhtS7Jq6h3r07B1VYCpQmjF8z3yzB4mHG8XPts=w879-h660)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/Q3VuGa48xQjP7mxjo-sZ4q04GjSuPiQBef_rbOqQR3nT2o1IRyDodyKDfpEzqVoZroW2XQPilSKuLwZOtUR61Kj5BXmfa3JQE_aDrZI=w879-h660)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/7fqRhDgeHzesGpWu3Jo5gjJ1S9lar1EvSQCaemYqlsLmjVtwRcCiSaswqde7tMiY69J9LhLGvNOShHLXf3Wd4ieM3aQL44SarSMic_c=w879-h660)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/Vb6SPvHom35vJ3knHY3Y7pkcCluAJxnLJcPVEAqLZNdrj7fMQCABbFPDXSdtyI2JkaBq3rwHJtdnC4Phu3senn2EQPQbQ4GVJu12SkE=w879-h660)
Pozdrówki!
Skończyłem. Skopałem osłonę filtra a i czasu też nie mam za dużo na rozkładanie i składanie studia, to relacja padła troskę.
Model jest dziwny. Byłby naprawdę niezłym i prostym modelem Spitfire-a ale...
1) ta nieszczęsna owiewka, okienko i szyny do odsuwania owiewki
2) poszycie stateczników kończące się równo ze szkieletem
3) dziwny kształt końca kadłuba (tam gdzie przychodzi ster kierunku)
4) wątły szkielet z przodu kadłuba
5) za mało szkieletu w skrzydłach i brak podparcia dla krawędzi natarcia
6) część wręg osłony filtra przeciwpyłowego wiszące w powietrzu
7) niedoróbki (źle rozrysowany trymer steru kierunku, 2 lewe stery wysokości, łopaty śmigła, zaślepki działek i jeszcze coś by się znalazło)
8) podwozie: wydaje mi się, że wnęki podwozia wkleiłem dobrze ale samolot siedzi jakby był srogo natankowany i osłony podwozia przycinałem gdzieś z pół centymetra
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sporo jak na model wydany kilka razy w MPmodel i ProArte.
Niemniej jednak model możliwy do sklejenia na czysto - ale to dla masochistów którzy tak jak ja skusili się na wyjątkowość malowania. W żadnym wypadku nie nalazłem go jako przyjemnego i prostego modelu - a jest nieskomplikowany.
Obrazki:
Pozdrówki!
Pzdr.
BES.
BES.
Re: [R] Spitfire Vc (trop), CGS, Cressy, Australia - MPModel 1/33
![papa :papa:](./images/smilies/icon_papa.gif)