Relacja z budowy HMS King George V.Haliński nr. 1-2 2005.

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

ODPOWIEDZ
Piterski
Posty: 1009
Rejestracja: wt sty 11 2005, 19:17
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Piterski »

Szpary powstały na obwodzie czy w miejscach styku poszczególnych pasów poszycia?
Na tapecie:GAZ 69M;PGM17.
Awatar użytkownika
kapek
Posty: 207
Rejestracja: wt paź 19 2004, 13:21
Lokalizacja: Oświęcim

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kapek »

Tz. szpary powstały tam gdzie ich nie widać.Elementy na dziobie i rufie pasowałem w całości, natomiast resztę rozcinałem na 2 części i dopiero pasowałem.Więc szpary są i w miejscach gdzie elem. poszycia stykają się na mniejszej powierzchni, jak i na większej.Lecz jak pisałem zupełnie tego nie widać.Pozdr.
Na stoczni - HMS King George V skala 1:200.
Piterski
Posty: 1009
Rejestracja: wt sty 11 2005, 19:17
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Piterski »

Powiem szczerze, że nie rozumiem, jaka była przyczyna powstania tych szpar.
QN jak okleja poszycie do burt i mu wychodzi za długie tzn. zachodziło by na burty, skraca poszycie o te zachodzące odcinki. Jak było u Ciebie?
Na tapecie:GAZ 69M;PGM17.
Awatar użytkownika
kapek
Posty: 207
Rejestracja: wt paź 19 2004, 13:21
Lokalizacja: Oświęcim

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kapek »

U mnie wszystko spasowało tz. poszycie-burta na styk.Nic nie trzeba było przycinać.
Na stoczni - HMS King George V skala 1:200.
Awatar użytkownika
kapek
Posty: 207
Rejestracja: wt paź 19 2004, 13:21
Lokalizacja: Oświęcim

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kapek »

Witam szanownych forumowiczów.Dawno nic nie wspominałem o postępach.Zima powoli nadchodzi, więc koło domu więcej robót tzw. przygotowawczych.No i szkoła.Ale co tam.Na wystawie w Porąbce porozmawiałem z Saburo i polecił mi on jeden ze sposobów na wykonanie stępek przeciwprzechyłowych.Tak więc na dzień stępki są przyklejone, pasy demagnetyzacyjne także, oraz wykonane są kluzy kotwiczne i ster (jeszcze nie przyklejony).Obecnie siedzę nad wałami, śrubami itp. rzeczami w dolnej, rufowej części kadłuba.Zdjęcia po skończeniu kadłuba (wreszcie będą upragnione nadbudówki).Pozdr.
Na stoczni - HMS King George V skala 1:200.
Awatar użytkownika
kapek
Posty: 207
Rejestracja: wt paź 19 2004, 13:21
Lokalizacja: Oświęcim

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kapek »

Witam wszystkich.Udało sie dobrnąć z budową kadłuba do końca.Ster, śruby, oraz tak jakby łamacz fal (to na dziobie) powędrowały na swoje miejsce.Nie miałem prawie żadnych problemów ze spasowaniem tychże elementów.Kadłub spokojnie sobie stoi, a ja zabieram się wreszcie za upragnione nadbudówki.I tak jak obiecałem, na koniec większej partii materiału, będą dużo lepsze zdjęcia.Niestety dostęp do cyfrówki mam bardzo słaby, więc kolejne "porządne" zdjęcia po skończeniu wieży dowodzenia.Pozdr.Do następnego razu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

To zdjęcie jest dosyć toporne i duże więc wstawiam tylko link.
http://img.photobucket.com/albums/v304/ ... 20V/14.jpg
Na stoczni - HMS King George V skala 1:200.
Molzey

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Molzey »

Ma-sa-kra...... :shock:
I niech każdy sobie to interpretuje jak chce.....
Ostatnio zmieniony wt paź 04 2005, 10:50 przez Molzey, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kemot
Posty: 505
Rejestracja: pn mar 17 2003, 11:37
Lokalizacja: Kielce
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kemot »

Patrząc na tą waloryzację, model wygląda jakby karton, z którego był klejony trochę się podniszczył. Ale to tylko zdjęcia. Na żywo pewnie prezentuje się zupełnie inaczej. Całkiem nieźle, ale nie Ma-sa-kra. Moje podejrzenie wzbudza dziobowa lewa burta. wygląda, jaby przed kluzą kotwiczną burta nie przylegała do wręgi (wystąpiła jakaś dziwna wypukłość tego miejsca). Na prawej burcie tego nie widzę. Patrząc od dziobu nie wiem czemu ten pas demagnetyzujący jest na obu burtach przesunięty względem siebie. Ostatnia uwaga dotyczy pokładu na tym dużym zdjęciu. Czy mi się wydaje, czy pokład w okolicy nadbudówki rufowej pofalował się?
Kapek, mam nadzieję, że moje uwagi dotyczące Twojego modelu nie zrażą Cię do mojej osoby, bo nie taki mam zamiar. Widziałem Twój Missouri w Porąbce, szkoda że nie spotkaliśmy się na konkursie i nie pogadaliśmy. Życzę powodzenia w budowie KGV.
pzdr
Kemot
Awatar użytkownika
kapek
Posty: 207
Rejestracja: wt paź 19 2004, 13:21
Lokalizacja: Oświęcim

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kapek »

No więc odpowiadam.Jeśli chodzi o lewą burtę to sam do końca nie wiem skąd ta wypukłość.Gdy starałem się dopasować na dziobie styk dwu burt (gdy lewa strona była już przyklejona do wręg) okazało się, iż faktycznie wychodzi taki dziwny bąbel.Głowiłem się skąd on się wziął, ale nie znalazłem odpowiedzi.przypuszczam jedynie, że to wina jednej z wręg, ale ciężko to tak "na sucho" wytłumaczyć.To samo z pasem demagnetyzacyjnym.Na lewej burcie idzie trochę wyżej, ponieważ cała burta wyszła mi o jakieś 1-2mm wyżej (to także wg. mojej opinii wina tej wręgi).Natomiast jeśli chodzi o to wypuklenie to wyszło stąd, iż w tym miejscu było łączenie pokładów podklejonych kartonem.Wyszła mi tam minimalna szparka, i przykleiłem na to pasek papieru z drukarki.Gdy nakleiłem pokład spostrzegłem to, ale nie uważam sytuacji za dramatyczną.Już mam sposób, aby mi to nie przeszkadzało przy montażu nadbudówki.Dziękuję i Pozdr.

PS.Faktycznie szkoda, że nie widzieliśmy się w Porąbce.Ja tam byłem tylko w niedzielę, tak więc nie wiem czy wogóle mieliśmy okazję aby się spotkać.
Na stoczni - HMS King George V skala 1:200.
Piterski
Posty: 1009
Rejestracja: wt sty 11 2005, 19:17
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Piterski »

Mam sugestię co do podstawki, oklej czymś te cięte krawędzie płyty wiórowej bo zniszczy Ci poszycie dna okrętu.
Na tapecie:GAZ 69M;PGM17.
ODPOWIEDZ