[KONIEC] ORP PIORUN (422) 1:50 R/C

modele oraz technika

Moderator: kartonwork

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tomasz D.
Admin
Posty: 2430
Rejestracja: wt lip 01 2003, 9:56
Lokalizacja: Nowogard
x 143

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tomasz D. »

Taki sam kardan pękł w moim Flowerku w momencie gdy na śrubę nawinęło się troszkę wodorostów, one naprawdę są słabe.
BALROG
Posty: 639
Rejestracja: pt lis 18 2005, 11:51
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BALROG »

A ja od początku krzyczałem o kardanach jak tylko je zobaczyłem :evil:

Jak bedziesz zamawiał to krzycz podłacze sie pod wysyłke
KIBOU DAKE WA SHINJITE !!!!!!!!!!!!
Elco 80' Torpedo Boat PT-596
SCHNELLBOT S-100
Edmund_Nita
Posty: 2058
Rejestracja: pt sie 29 2003, 11:06
Lokalizacja: Koszalin
x 8

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Edmund_Nita »

No wiesz Piotrze80, z tym wyciszaniem to bym nie przesadzał, jeżeli masz zamiar pływać z BALROGIEM. Jego Schnellboot może Piorunka nie usłyszeć i go staranuje... :D
BALROG
Posty: 639
Rejestracja: pt lis 18 2005, 11:51
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BALROG »

A wiesz że coś w tym jest :twisted:
KIBOU DAKE WA SHINJITE !!!!!!!!!!!!
Elco 80' Torpedo Boat PT-596
SCHNELLBOT S-100
Awatar użytkownika
Piotr80
Posty: 1172
Rejestracja: pn maja 04 2009, 18:43
Lokalizacja: Gdynia
x 230

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Piotr80 »

Tomasz D. pisze:Taki sam kardan pękł w moim Flowerku w momencie gdy na śrubę nawinęło się troszkę wodorostów, one naprawdę są słabe.
Masakra...
BALROG pisze:A ja od początku krzyczałem o kardanach jak tylko je zobaczyłem

Jak bedziesz zamawiał to krzycz podłacze sie pod wysyłke
Racja, pamiętam... Nie no nie ma co się cackać - będę wymieniał kardany.
Edmund_Nita pisze:No wiesz Piotrze80, z tym wyciszaniem to bym nie przesadzał, jeżeli masz zamiar pływać z BALROGIEM. Jego Schnellboot może Piorunka nie usłyszeć i go staranuje...
Powiedziałem Pawłowi, że pierwszą moją reakcją na tego typu zdarzenie byłoby wrzucenie go do wody, następnie topienie bosakiem i staranowanie resztką tego co zostało by z Pioruna. Potem napuściłbym na jego Veiia Bear'a Grylls'a ze "Szkoły Przetrwania" by go zjadł a fretki przerobił na futro ;)

Paweł jak to usłyszał to się przestraszył i obiecał poprawę ;)
Diament powstaje w wysokiej temperaturze
i wysokim ciśnieniu ;)
-------------------------------------------------
ORP Piorun (422) 1:50 R/C ORP Groźny (351) 1:50 R/C Kuter KP-174 1:50 R/C
ORP Sokół (294) 1:100 Kuter rakietowy projektu 183R "Komar" 1:100
Awatar użytkownika
Piotr80
Posty: 1172
Rejestracja: pn maja 04 2009, 18:43
Lokalizacja: Gdynia
x 230

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Piotr80 »

Zdecydowanie będą nowe kardany ale ich problem odkładam już na rok budżetowy 2010. Póki co doszły elementy do dwóch przekładni przyspieszających - od AK-176M i Sting-EO, dzień roboty i oto efekty:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozostało mi zamontować orczyki na wale na przeciwko serw ale dziwnym trafem okazało się, że mam jedynie na wał 3mm a tutaj potrzeba na 2mm, zatem konieczna wizyta w modelarskim w poniedziałek. Na koniec cięgna, próby i można zabudować w kadłubie i nadbudówce.
BTW Za trzecią przekładnię - zwalniającą do Sea Giraffe zabiorę się jak tylko przyjdą zamówione łożyska, bo w tej ich użycie jest już raczej konieczne.

Aktualizacja:
Zakupione orczyki już na swoim miejscu - dwie kompletne przekładnie:
Obrazek
Pozdr
Piotr
Ostatnio zmieniony czw lis 12 2020, 9:42 przez Piotr80, łącznie zmieniany 2 razy.
Diament powstaje w wysokiej temperaturze
i wysokim ciśnieniu ;)
-------------------------------------------------
ORP Piorun (422) 1:50 R/C ORP Groźny (351) 1:50 R/C Kuter KP-174 1:50 R/C
ORP Sokół (294) 1:100 Kuter rakietowy projektu 183R "Komar" 1:100
ArturN
Posty: 126
Rejestracja: pn lut 27 2006, 12:42
Lokalizacja: Opole

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ArturN »

Kardany to nie jest twój jedyny problem z napędem. Wklejenie wsporników wałów jest dużo bardziej delikatne niż te kardany. Jeśli chodzi o ślizganie się wału silnika wystarczy delikatnie nadpiłować ośkę silnika iglakiem. I sugeruje używania klejów montażowych (Loctite 296 lub podobnych) do zabezpieczenia śrub wtedy się nie odkręcają. Co do samych kardanów ja stosuję od 5 lat takie http://modelarnia.psp5.opole.pl/temp/ca ... elco11.jpg i we wszystkich modelach w których występuję nie puścił żaden.
Pozdrawiam
Artur N
Awatar użytkownika
Piotr80
Posty: 1172
Rejestracja: pn maja 04 2009, 18:43
Lokalizacja: Gdynia
x 230

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Piotr80 »

ArturN pisze:Wklejenie wsporników wałów jest dużo bardziej delikatne niż te kardany.
Właśnie w obawie o zbyt duże siły działające na wsporniki postanowiłem zrobić trochę inaczej niż w "oryginale". Rurka mosiężna oparta o kilka wręgów i zalana żywicą bez samych podpór trzymała sie jak kamień. Powinno to wystarczyć a czy wystarczy - wyjdzie w praniu.
ArturN pisze:Jeśli chodzi o ślizganie się wału silnika wystarczy delikatnie nadpiłować ośkę silnika iglakiem.
Tak to dobre rozwiązanie - Balrog wczoraj mi to zasugerował ale te kardany i tak są do wywalenia :/
ArturN pisze:I sugeruje używania klejów montażowych (Loctite 296 lub podobnych) do zabezpieczenia śrub wtedy się nie odkręcają.
Póki co śrubki zalewam żywicą Hartera epoxy 5 min narazie trzyma ale skoro jesteś drugą osobą sugerującą mi taki klej więc chyba go nabędę :)
ArturN pisze:Co do samych kardanów ja stosuję od 5 lat takie http://modelarnia.psp5.opole.pl/temp/ca ... elco11.jpg i we wszystkich modelach w których występuję nie puścił żaden.
Najcenniejsza rada! Wczoraj przymierzałem wał z Riku, pozyczony od Balroga i na styk mieści się między silniki a przekładnie ale o wstawieniu ich między przekładnie a wały napędowe moge zapomnieć - natomiast ten twój - z elementem łączącym wydaje się bardzo interesujący. Czy mógłbyś podać namiary gdzie można takie nabyć? Będę dźwięczny ;)
Ostatnio zmieniony czw lis 12 2020, 15:58 przez Piotr80, łącznie zmieniany 1 raz.
Diament powstaje w wysokiej temperaturze
i wysokim ciśnieniu ;)
-------------------------------------------------
ORP Piorun (422) 1:50 R/C ORP Groźny (351) 1:50 R/C Kuter KP-174 1:50 R/C
ORP Sokół (294) 1:100 Kuter rakietowy projektu 183R "Komar" 1:100
ArturN
Posty: 126
Rejestracja: pn lut 27 2006, 12:42
Lokalizacja: Opole

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ArturN »

Nabyć ??. Ja żyje wg przykazań Adama Słodowego :).
A tak na poważnie robię je sam nawet popełniłem artykuł jak wykonać takie przeguby w którymś Modelarstwie Okrętowym. Dosyć dużo pływamy po różnych akwenach i życie mnie nauczyło że napęd musi być pancerny - co niektórzy twierdzą że popadam w skrajność, ale jak narazie odpukać na żadnych zawodach z przyczyn mechanicznych model mi się nie wysypał. Długość takiego przegubu to 51 mm średnica 10 mm.
Pozdrawiam
Artur N
Awatar użytkownika
Piotr80
Posty: 1172
Rejestracja: pn maja 04 2009, 18:43
Lokalizacja: Gdynia
x 230

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Piotr80 »

ArturN pisze:Nabyć ??. Ja żyje wg przykazań Adama Słodowego
No to niestety u mnie to całkowicie odpada. Mój warsztat to totalna amatroszczyzna, zresztą nie mam warunków na cos poważniejszego. Będę kombinował z kardanami z Riku - da sie je trochę przerobić a co z tego wyjdzie zobaczymy. Poza tym nie będzie to model na wystawy - ma pływać i cieszyć oko, nie mam zamiaru go zbytnio "nadwerężać" bo już widzę, że ma kilka słabości ale te słabości w żaden sposób nie eliminują go w świetle założeń jakie przed nim postawiłem. Jak go skończę i jeszcze mi się będzie chciało robić model R/C to na pewno inaczej rozwiążę pewne kwestie.
Diament powstaje w wysokiej temperaturze
i wysokim ciśnieniu ;)
-------------------------------------------------
ORP Piorun (422) 1:50 R/C ORP Groźny (351) 1:50 R/C Kuter KP-174 1:50 R/C
ORP Sokół (294) 1:100 Kuter rakietowy projektu 183R "Komar" 1:100
ODPOWIEDZ