[R] GLS30 MODELIK 8/09
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
Wygląda więc na to, że chyba zbyt szybko chciałeś wyciąć te kółka i zbyt dużo siły włożyłeś w nożyk... bo myślę, że ciąłeś na macie więc o zbyt miękkim podłożu chyba tez nie ma mowy...
Z mojego doświadczenia te wewnętrzne otwory lepiej wybić czymś odpowiednim zamiast je wycinać nożykiem, np. do ok. 2mm otworów bardzo dobrze sprawdza się metalowy wkład do długopisu, wystarczy wyjąć tylko ten element w którym jest kólka i mamy gotowy wybijak - trzeba tylko pamiętać żeby wkład był już wypisany
Co zaś się tyczy zewnętrznej krawędzi najpierw delikatne nadetnij sobie kształt, a potem raz za razem nadcinaj głębiej - nie tak, żeby za pierwszym razem przeciąć na wylot...
Pozdrawiam
Z mojego doświadczenia te wewnętrzne otwory lepiej wybić czymś odpowiednim zamiast je wycinać nożykiem, np. do ok. 2mm otworów bardzo dobrze sprawdza się metalowy wkład do długopisu, wystarczy wyjąć tylko ten element w którym jest kólka i mamy gotowy wybijak - trzeba tylko pamiętać żeby wkład był już wypisany
Co zaś się tyczy zewnętrznej krawędzi najpierw delikatne nadetnij sobie kształt, a potem raz za razem nadcinaj głębiej - nie tak, żeby za pierwszym razem przeciąć na wylot...
Pozdrawiam
Moje relacje:
www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=(XXXXX)
UKOŃCZONE:
Przyczepa PN 1,5 (8691); Schienenwolf (15903); H.L. Hunley (12780); Katapulta (12916); T-24 (13216); TKW (14149); Kapliczka (14675); Ł-34
W BUDOWIE:
P. Kolei Wilanowskiej; BM-13 "Katiusza"
www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=(XXXXX)
UKOŃCZONE:
Przyczepa PN 1,5 (8691); Schienenwolf (15903); H.L. Hunley (12780); Katapulta (12916); T-24 (13216); TKW (14149); Kapliczka (14675); Ł-34
W BUDOWIE:
P. Kolei Wilanowskiej; BM-13 "Katiusza"
-
- Posty: 30
- Rejestracja: sob wrz 12 2009, 12:50
- Lokalizacja: Ruda Ślaska
Wycięte koła musisz "przeprasować" czymś gładkim, na przykład rękojeścią noża. Potem patyczek zamocz w BCG i posmaruj wewnętrzne powierzchnie otworów. Kiedy klej wyschnie - można ostrożnie przeszlifować otworki okrągłym iglakiem, albo po prostu "głaskać" prętem.
Wspominane przez Ciebie żaluzje to nie żaluzje. To pokrywy z otworami wentylacyjnymi. Bardzo rzadko używane - z reguły je zdejmowano dla lepszego chłodzenia silnika. Postaw je oparte o gotowy model, jakby przed chwilą zdjęte dla jakichś prac przy silniku. Obok, na pomoście połóż jakiś klucz i młotek.
Wspominane przez Ciebie żaluzje to nie żaluzje. To pokrywy z otworami wentylacyjnymi. Bardzo rzadko używane - z reguły je zdejmowano dla lepszego chłodzenia silnika. Postaw je oparte o gotowy model, jakby przed chwilą zdjęte dla jakichś prac przy silniku. Obok, na pomoście połóż jakiś klucz i młotek.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: sob wrz 12 2009, 12:50
- Lokalizacja: Ruda Ślaska
Dziękuje panie Janku za pomoc. Pańska rada okazała się strzałem w dziesiątke
zdjęcie przedstawia te same koła po wygładzeniu trzonkiem nożyka jak to opisywał Kierownik.
Dziś znalazłem informacje o modelu który znalazł sie jako kolejny do sklejenia na mojej liście mowa tu o viewtopic.php?t=13746
chodzi mi o dżwig na podwoziu Stara 20 jak tylko uzbieram gotówke lece do sklepu i walcz z nim.
zdjęcie przedstawia te same koła po wygładzeniu trzonkiem nożyka jak to opisywał Kierownik.
Dziś znalazłem informacje o modelu który znalazł sie jako kolejny do sklejenia na mojej liście mowa tu o viewtopic.php?t=13746
chodzi mi o dżwig na podwoziu Stara 20 jak tylko uzbieram gotówke lece do sklepu i walcz z nim.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: sob wrz 12 2009, 12:50
- Lokalizacja: Ruda Ślaska
Trochę zaniedbałem relacje ale czas ruszyć do przodu lokomotywa czeka na kupno taśmy dwustronnej do podklejenia okien a ja zabrałem sie za wagoniki:
Na załączonym poniżej zdjęciu chciałem pokazać że jeden za elementów jest za krótki i widać grubość kartonu
Na następnych zdjęciach które przedstawiają montaż kół widać kolejny błąd. Według autora obręcz powinna być sklejona na wałku o grubości 14 mm lecz taka grubość jest za duża ja zwinąłem na wałku 12 mm i jest idealnie. Mimo tego, co widać na zdjęciu w środku obręczy pozostaje 2 mm szpara gdyż namalowany pasek jest za krótki
Na załączonym poniżej zdjęciu chciałem pokazać że jeden za elementów jest za krótki i widać grubość kartonu
Na następnych zdjęciach które przedstawiają montaż kół widać kolejny błąd. Według autora obręcz powinna być sklejona na wałku o grubości 14 mm lecz taka grubość jest za duża ja zwinąłem na wałku 12 mm i jest idealnie. Mimo tego, co widać na zdjęciu w środku obręczy pozostaje 2 mm szpara gdyż namalowany pasek jest za krótki
-
- Posty: 30
- Rejestracja: sob wrz 12 2009, 12:50
- Lokalizacja: Ruda Ślaska
Budowa wagoników idzie pełną parą. W trakcie prac zauważyłem że brakuje paru części wagonika mianowićie chodzi o elementy ograniczników zewnętrznych powinno być w sumie 8 a jest 4 to raczej spore niedopatrzenie
U mnie nie będzie większego problemu gdyż jeden wagonik będzie malowany ale w wercji standart czeba by już bardziej kombinowac.
U mnie nie będzie większego problemu gdyż jeden wagonik będzie malowany ale w wercji standart czeba by już bardziej kombinowac.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: sob wrz 12 2009, 12:50
- Lokalizacja: Ruda Ślaska