Fly Model 143 "Kruzensztern"- budowa

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

ODPOWIEDZ
Edmund_Nita
Posty: 2057
Rejestracja: pt sie 29 2003, 11:06
Lokalizacja: Koszalin
x 8

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Edmund_Nita »

Dalej, to o ile znam Roinoka, będzie jeszcze ładniej.

Kupa uśmiechów wielkich jak maszty Kruzenszterna,
Awatar użytkownika
Jari
Posty: 430
Rejestracja: wt sty 13 2004, 16:49
Lokalizacja: Opole

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Jari »

Włąsnie na TVP 1 leci relacja z Bosman Sailors Trophy 2004 i własnie biegaja po pokładzie Kruzenszterna!! Mega łajba!! :D
Amatorzy zbudowali arkę - profesjonaliści Tytanica.
Ewa
Posty: 113
Rejestracja: pn lut 09 2004, 20:02

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Ewa »

a mnie się emblemacik podoba - bardzo gustowny !
Awatar użytkownika
Roinok
Posty: 221
Rejestracja: pn gru 08 2003, 18:27
Lokalizacja: Nowogard

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Roinok »

Czekając aż pianka się ustabilizuje na szkielecie, postanowiłem porobić parę drobiazgów. Wypadło na tratwy ratunkowe bo ich chyba było najwięcej. Oto kilka fotek z placu budowy.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
www.roinok.vip.interia.pl
powrót do żagli
Robert Betcher

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Robert Betcher »

Pełny odlot z tymi tratwami. :-))
Awatar użytkownika
Jeta
Posty: 980
Rejestracja: ndz mar 02 2003, 13:12
Lokalizacja: Gdańsk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Jeta »

EKSTRA !!! Zastanawia mnie tylko, dlaczego jedynie dolne połówki beczek mają obwodowe przetłoczenia usztywniające. Beczki wykonywane są z żywic poliestrowo-szklanych i z reguły obydwie połówki wychodzą z jednej formy.
Edmund_Nita
Posty: 2057
Rejestracja: pt sie 29 2003, 11:06
Lokalizacja: Koszalin
x 8

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Edmund_Nita »

Jeta, u Ruskich, to nawet tory były inne.
Awatar użytkownika
Jeta
Posty: 980
Rejestracja: ndz mar 02 2003, 13:12
Lokalizacja: Gdańsk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Jeta »

Edziu to niezupełnie tak. To jest współczesna jednostka i musi spełniać wszystkie aktualne przepisy. Niewielu jest na świecie producentów atestowanych tratw pneumatycznych i nie podejrzewam by Kruzensztern nosił na pokładzie jakieś badziewie. Trzeba się przyjrzeć dokumentacji zdjęciowej. Dotychczas nie spotkałem się z takimi tratwami ale to też nie jest wystarczający argument.
Awatar użytkownika
Roinok
Posty: 221
Rejestracja: pn gru 08 2003, 18:27
Lokalizacja: Nowogard

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Roinok »

Tadziu ! Mnie to tż zastanowiało, a zwłaszcza że byłem na tym statku jak był w Szczecinie i tak było jak ty mówisz. Statek ten jednak był bardzo wiele razy modernizowany i myślę że może miał takie tratwy w pewnym okresie. Mam fotki gdzie w miejscach w których są tratwy były łodzie. Obecnie na statku są zamontowane jakieś nowe urządzenia którch wycinanka wogóle nie uwzględnia. Więc postanowiłem za wiele nie kompinować.

Fotki z łodziami
Obrazek Obrazek

stan obecny

Obrazek
www.roinok.vip.interia.pl
powrót do żagli
Edmund_Nita
Posty: 2057
Rejestracja: pt sie 29 2003, 11:06
Lokalizacja: Koszalin
x 8

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Edmund_Nita »

Przecież Jeta, żartowałem. Moj kolega, parokrotny medalista Mistrzostw Polski w klasie F2, robił tratwy do swoich modeli i też miał tylko jedną formę - na połówkę. A z dwóch połówek składał jedną tratwę, a obie połówki miały wzmocnienia. Tak było.

Uśmiech z dwóch połówek, czyli cały, i w skali 1/1,
ODPOWIEDZ