[Relacja] Lokomotywa elektryczna uniwersalna EU07-353

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

Awatar użytkownika
metio
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 20 2006, 14:09
Lokalizacja: Wrocław

Wszyscy czekamy na 1:25!!!

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: metio »

Super!!! Aż strach pomyśleć co będzie jak pomalujesz
wózki! Ja też proszę, żebyś postarał się o wydanie swojego modelu w skali 1:25! Myślę że twoje projekty CAD nie powinny zmarnować się dla jednego egzemplarza pszczoły. Siódemki 303E ,,same by się kleiły'' w rękach wielu modelarzy, bo są one cudowne, ponadto byłoby to kontynuacja wycinanek elektrowozów po EP09 ANGRAF-u. Dziękuję, że podjąłeś się budowy tej wspaniałej lokomotywy,gorąco ci kibicuję i trzymam za ciebie kciuki!!!
Awatar użytkownika
-ukash-
Posty: 96
Rejestracja: czw sie 25 2005, 0:43
Lokalizacja: Pruszkow
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: -ukash- »

Pawle, naprawde extra ci to wychodzi!! Nie wiedzialalem ze ta belka jest tak skomplikowana.
Ja niestety ciagle poszukuje materialow na temat mojej kolejki. Chyba jeszcze raz przejde sie na odolany i poprostu wejde pod ta kolejke. :D

Jak dluga bedzie twoja ciuchcia w 1:20? moja mialaby ponad 70cm to troche duuuzo. :)

Pozdrawiam
Driver24
Posty: 34
Rejestracja: sob lip 08 2006, 11:51
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Driver24 »

Witam!
Po obejrzeniu tych fotek zbierałem swoją szczęke z podłogi i nie mogłem się jej doszukac! Niesamowita dokładnośc! Ja też bardzo liczę ze model sie ukaże w skali 1:25. Mam pare modeli kolejowych w tej skali i bardzo mi przypadła do gustu ta skala :)
Aktualnie jestem na etapie projektowania wózka do lokomotywy ET21 także w skali 1:25. Już zebrałem pewne materiały co do modelu ET41, więc przyglądam sie pracy kolegi Adamowicza bardzo uważnie. Model ET41 w skali 1:25 będzie miał 127,5 cm długości.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
-ukash-
Posty: 96
Rejestracja: czw sie 25 2005, 0:43
Lokalizacja: Pruszkow
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: -ukash- »

Oł dżizas!! Toż do takiej mozna praktycznie samemu wsiasc :D
Awatar użytkownika
Adamowicz
Posty: 153
Rejestracja: pt lut 18 2005, 8:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
x 13

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Adamowicz »

Ponownie witam.
Dzisiejszy post ma raczej charakter suplementu do poprzedniego, no ale zacznijmy od odpowiedzi:
metio: Ja też dziękuję za zainteresowanie. Bardzo bym chciał, żeby model trafił pod strzechy, ale przy moim tempie pracy może to nastąpić za bliżej nieokreślony, dłuższy okres czasu :cry: . Ponadto paranie się wycinanką zaprojektowaną przeze mnie groziło by kalectwem lub utratą wzroku. Ale niech żywi nie tracą nadziei...
-ukash-: No, no! Ino nie ciufcia, a lokomotywa :evil: . Według moich obecnych szacunków lokomotywa wraz ze zderzakami i rozłożonymi pantografami będzie miała 812mm długości, 152mm szerokości i ~250mm wysokości. Wejść do niej nie można, ale może stanowić dość oryginalną deskorolkę :haha: .
Driver24: ET41=2xEU07 :shock: . Może być ciekawie, zwłaszcza, że przyjemność się powtarza... się powtarza.

Dobra, a teraz właściwy suplement. Powstały sprężyny, czyli jak zamienić 3 mb najprzedniejszego drutu nawojowego na funkcjonalny balast (są dość ciężkie):
ObrazekObrazek
Doszły także brakujące sworznie i cięgła:
ObrazekObrazek
Elementy te były zaledwie przerwą w innej wesołej produkcji:
Obrazek
ale to juz z zupełnie inszej beczki...

Gadka historyczna:
Protoplastą lokomotyw EU06 i późniejszych EU07 były brytyjskie elektrowozy klasy 83 także produkcji English Electric:
Obrazek
zdjęcie pochodzi z http://en.wikipedia.org
Ostatni egzemplarz (na zdjęciu) stacjonuje w muzeum w Doncaster i nosi numer E3035.

Starczy na dziś. Przydługawy ten suplement! Do zobaczenia...
Awatar użytkownika
metio
Posty: 99
Rejestracja: czw kwie 20 2006, 14:09
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: metio »

KOCHAJMY SIÓDEMKI!!!(te angielskie protoplasty też)
CZEKAMY NA FOTY WÓZKÓW!!! :shock:
Awatar użytkownika
Adamowicz
Posty: 153
Rejestracja: pt lut 18 2005, 8:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
x 13

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Adamowicz »

Witam,
w kolejnym odcinku będzie opiumowo - zrobiłem układ hamulcowy! A właściwie należałoby powiedzieć 8 układów, bo każde koło ma niezależny układ hamujący z jednym napędzającym cylindrem.
Ale przejdźmy do rzeczy. Pamiętacie rozsypkę z poprzedniego postu. Powstały z tego szczęki hamulcowe:
Obrazek
Potem powstało wszystko to, co nie musi być przed malowaniem przyczepione do wózka:
Obrazek
Cylindry hamulcowe już były, ale doszły dźwignie hamulcowe, drążki pośredniczące ze śrubą rzymską, przekładnia hamulcowa itd.
Potem można było zabrać się za elementy przyczepione do wózka:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
czyli po kolei: łoża dźwigni hamulcowych, przekładni hamulcowej i dźwigni pośredniczącej hamulca ręcznego, jako i wieszaki szczęk hamulcowych.
Ostatecznie spasowałem na sucho, ot tak, dla pocieszenia zmęczonego oka:
ObrazekObrazek
Uff, chyba najgorsze za mną. W najbliższym czasie wszystko co jest kompletne idzie do lakierni :jupi:
Pozdrawiam, do zobaczenia.
Awatar użytkownika
Adamowicz
Posty: 153
Rejestracja: pt lut 18 2005, 8:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
x 13

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Adamowicz »

Witam,
Aby relacja nie stała pochwalę się pierwszymi efektami malowania. Dla mnie jest to o tyle ważne, że są to moje pierwsze podrygi w używaniu aerografu. Niestety, czarny, błyszczący kolor elementów nie ułatwia robienia zdjęć :-?
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Wszystkie sworznie, aby pozostały ruchome, zostaną delikatnie "maźnięte" pędzelkiem retuszerskim dopiero po sklejeniu wózków do kupy.
Pora zabrać sie za nieszczęsne silniki. Brrr!
Pozdrawiam, do kolejnego odcinka!
Awatar użytkownika
Adamowicz
Posty: 153
Rejestracja: pt lut 18 2005, 8:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
x 13

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Adamowicz »

Witam po raz kolejny,
Relacja spadła na druga stronę, znaczy się pora opisać postępy. Na początek, żeby nie było, że silniki znowu zeszły na plan dalszy, powstał prototyp:
ObrazekObrazekObrazek
Na razie bez wodotrysków, na surowo (czyt. niewyszpachlowany), ot żeby zaspokoić ciekawość, czy się zmieści do wózka. Jak widać, nie ma jeszcze klap, mocowań łożysk, kołnierza wału drążonego i całej masy innych drobiazgów.

Tymczasem wózki sie najeżyły:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
czyli od lewej: wózki ogółem, wspornik ślizgacza dźwigni hamulcowej, wskaźnik maźnicy, wsporniki dyszy piasecznicy oraz zgarniacze.
Na koniec jeszcze trochę drucianek:
ObrazekObrazek
niestety układ hamulcowy ciągnie się za mną jak klej marki Butapren... Tak więc ukręciłem z drutu zaległą hydraulikę, dysze piasecznic oraz dźwignie hamulca ręcznego (to pośrodku pierwszego zdjęcia w niewidocznej białej ramce :twisted: ).
Skoro ramy wózków gotowe, to maski włóż, okno otwórz i maaaaluj!!

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Adamowicz
Posty: 153
Rejestracja: pt lut 18 2005, 8:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
x 13

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Adamowicz »

Witam,
Dzisiaj dość krótko. Na początek efekty malowania wózków. Niestety baterie mają to do siebie, że wyczerpują się zawsze w sobotę wieczorem i zamiast wykorzystać nowo odkrytą lampę błyskową musiałem zadowolić się równoważeniem histogramu:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Ot i tyle, lepszej jakości zdjęcia będą dopiero po zmontowaniu całości.

Niestety, wakacje szybko minęły, pora wracać do nauki. Dlatego też z przykrością zawiadamiam o tymczasowym zawieszeniu relacji.
Serdecznie przepraszam wszystkich oglądających. Nie oznacza to jednak, że relacja będzie całkowicie martwa. Wpisy będą się pojawiać jednak w znacznie mniejszej częstotliwości niż dotychczas. Oznacza to, że przy odrobinie szczęścia końca budowy wózków doczekamy się jeszcze przed nowym rokiem.
Moderatorów proszę o nie usuwanie relacji.

Dziękuję wszystkim, którzy śledzili dotychczasowe postępy i zapraszam na ciąg dalszy, który co zrobi?
...oczywiście, nastąpi!

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ