Do tego możesz dołożyć nie właściwy kształt przekrojów kadłuba...ale to jak na razie jest bez komentarza.....
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Moderatorzy: Tomasz D., kartonwork
Jak już pisałem, model wydrukowałem na bloku technicznym, który ma tę własność, że łatwiej chłonie wodę od normalnego papieru 160 lub 180. Mój błąd polegał na tym, że przedni segment przykleiłem klejem wikolowatym zamiast butaprenem, a to spowodowało, że część nosowa nieco się "rozlazła".Major pisze: czemu zakonczenie kadluba w czesci przedniej , czyli segment pierwszy i segment drugi niepasuja do siebie ?
Tzn wyrazniew widac przesuniecie plam maskujacych oraz polaczenia segmentow?
To był jedyny błąd opracowania. W wersji przeznaczonej do druku (tak samo jak na oprofilowaniu lewego skrzydła prezentowanego modelu) już go nie ma.Major pisze:na oprofilowaniu skrzydel w czesci przedniej czesc dolna "niebieska " (chyba ? ) niepasuje do reszty i to wyraznie?
SKIEROWANE DO WSZYSTKICH, KTÓRZY BĘDĄ KLEIĆ TEN MODEL: Oprofilowanie spodniej części sterów wysokości trzeba wcisnąć jak najmocniej między dolną część statecznika a kadłub. Ja tego nie zrobiłem i teraz wygląda jak wygląda. Proponuję część 18 (bo to o niej mowa) przyklejać za pomocą wikolu, który pomoże ją zmiękczyć i wcisnąć na miejsce nie pozostawiając zacieków.Major pisze:Czemu oprofilowanie statecznika pionowego, czy poziomego ? jest jakies takie, no nie pasuje i po prostu jest takie jakies ?
Skoro pytania były rzeczowe i konkretne, to dlaczego odpowiedź miałaby być inna?;)Major pisze:Mam nadzieje, ze na to pytania odpowiesz rzeczowo i konkretnie.
Rysunki z KR obejrzałem i widzę, że wbrew temu, co twierdzisz, Twój model miał przedstawiać BI-2 (trzecia sylwetka od góry). Świadczą o tym wystające lufy, kształt wiatrochronu (ale ruchomej części osłony juz nie), płozy i cyfra 2 na sterze kierunku. Z BI-1 masz ruchomą część osłony kabiny i linie podziału. Okucia pod dziobem BI-1 (prawdopodobnie wyczep holu z szybowcowej fazy prób) u Ciebie nie ma. Przyjmijmy więc, że jest to BI-2 z nieprawidłową osłoną kabiny i liniami podziału.Marek P. pisze:Wystarczy skorzystać z jednej ze stron, które podalem wyżej i są doskonałe rysunki z "KR".
Oczami widzę. Najwyraźniej widać ciemną plamę na dziobie - na zdjęciu sięga ona kawałek za karabiny, a w modelu kończy się przed nimi. Także kolejne linie podziału barw są moim zdaniem na zdjęciu bardziej z tyłu, niz na modelu, chociaż zdjęcie nie jest zbyt wyraźne. Wyraźnie widać jednak inny krój cyfry 2 (na zdjęciu jej górna część zawiera proste odcinki, a na modelu nie). Na zdjęciu nie widać białej obwódki gwiazdy na kadłubie, a na płycie brzegowej statecznika poziomego prawdopodobnie jest gwiazda widoczna na zdjęciach innych egzemplarzy BI).Marek P. pisze:RAW: jak ty widzisz inny rozkład plam?