Chieftain Mk11 - Tamiya/Accurate Armour

inne techniki modelarskie - plastik, żywica, drewno itd.

Moderatorzy: kartonwork, Edmund_Nita, Tempest

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marcintosh
Posty: 1091
Rejestracja: pn mar 03 2003, 13:19
Lokalizacja: Dorset, UK
x 8

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Marcintosh »

Lewy kosz jest obudowany z kratka na spodzie w wersji Mk11. We wczesniejszych, poniewac zamiast TOGS jest ta wielka lampa, jest inny kosz, otwarty.

Nad gasiennicami ciagle jeszcze mysle. Zobacze co sie da z tych wykrzesac.

Soczewki sa dosc tanie: 2-3 funty za opakowanie. W opakowaniu jest roznie, 2-4 sztuki. Rozmiarow i kolorow jest sporo. Ja kupilem takie zupelnie malusie biale i czerwone na swiatla pozycyjne. (Bede potrzebowal mikroskopu, aby je zainstalowac.) Mam tez te wieksze, na lampy przednie, biale i czarne. Mam tez takie duze na szperacz. Te soczewki produkowane sa przez firme GREIF i sa sprzedawane przez wiele sklepow.
Awatar użytkownika
piotrec
Posty: 166
Rejestracja: pt lis 28 2003, 13:19
Lokalizacja: Ostrołęka

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: piotrec »

Marcin mam prośbę. Jeśli nabywasz wszystkie dodatki w sklepach internetowych to mógłbyś podać linki? Może uda się mi znaleść tam kilka gadżetów uzupełniających do pojazdów z okresu wojny w Wietnamie.
pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
Marcintosh
Posty: 1091
Rejestracja: pn mar 03 2003, 13:19
Lokalizacja: Dorset, UK
x 8

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Marcintosh »

Soczewki sa z:
http://www.pdi-model-supplies.com/

Konwersja, gasiennice i cala masa roznych roznosci jest z:
http://www.accurate-armour.com/


Metalowe gasiennice i inne drobiazgi z:
http://www.historexagents.com/
Awatar użytkownika
piotrec
Posty: 166
Rejestracja: pt lis 28 2003, 13:19
Lokalizacja: Ostrołęka

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: piotrec »

Dzięki wielkie :)
pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
gulus
Posty: 1245
Rejestracja: sob maja 24 2003, 22:22
Lokalizacja: Ełk, mazury

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gulus »

Soczewek szukałem w trzech polskich sklepach Jadar, Martola i DaTa, niestety bez powodzenia.

gulus
Awatar użytkownika
Marcintosh
Posty: 1091
Rejestracja: pn mar 03 2003, 13:19
Lokalizacja: Dorset, UK
x 8

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Marcintosh »

Mala przerwa w budowie ale wcale nie oznacza to, ze w 'temacie' nic sie nie dzieje :lol:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Marcintosh
Posty: 1091
Rejestracja: pn mar 03 2003, 13:19
Lokalizacja: Dorset, UK
x 8

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Marcintosh »

I jeszcze jedna interesujaca fotka. Silnik. Ten akurat jest chyba na chodzie ale kolejny za nim jest rozwalony na strzepy.

Obrazek

I jeszcze kryptoreklama.
Gdyby ktos sie wybieral do Wielkiej Brytanii i mial ochote pojezdzic sobie czolgiem, podaje adres:

http://www.adventure4x4.co.uk/

Tylko nalezy sie spieszyc, bo jest to ostatnie miejsce, gdzie jeszcze mozna przejechac sie prawdziwym czolgiem. Rozmawialem z wlascicielem i powiedzial mi, ze to jest zbyt droga zabawa a wiekszosc klientow(-ek w szczegolnosci) nie odroznia transportera od czolgu, wiec wszyscy przerzucaja sie na 432, bo taniej.
Awatar użytkownika
Maciej
Posty: 593
Rejestracja: śr maja 05 2004, 19:41
Lokalizacja: Poznań

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciej »

A dlaczego go tak stawiają... na sztorc?!

Pozdrawiam,
Maciej
Awatar użytkownika
Marcintosh
Posty: 1091
Rejestracja: pn mar 03 2003, 13:19
Lokalizacja: Dorset, UK
x 8

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Marcintosh »

To nie jest na sztorc tylko na plask. To co 'stoi' to sa chlodnice podniesione do serwisowania. Normalnie leza sobie zlozone ale aby uzyskac dostep do filtrow i calej reszty, nalezy je podniesc tak jak na zdjeciu. W ten sposob tez sie wyciaga silnik z pojazdu.
Niestety, aby wyjac silnik trzeba rowniez odkrecic przekladnie od kola zamachowego. Przy zatartym silniku, to nie jest to takie proste :lol:
Awatar użytkownika
Marcintosh
Posty: 1091
Rejestracja: pn mar 03 2003, 13:19
Lokalizacja: Dorset, UK
x 8

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Marcintosh »

Aby temat nie obumarl (mam wrazenie, ze tylko ja tu ostatnio zagladam :lol: ) wstawiam pare zdjec, ktore zrobilem w zeszlym tygodniu a stanowiacych wycinek mojej dokumentacji dotyczacej Chieftaina.
Mysle, ze zdjecia te sa dosc ciekawe, gdyz pokazuja elementy, ktorych zdjecia dosc trudno znalezc.

Obrazek
Widok fotela kierowcy przez otwary wlaz. Musze przyznac, ze mimo iz przedzial kierowcy jest, jak w kazdym czolgu, bardzo ciasny i wypelniony jakims badziewiem, to fotel jest bardzo wygodny. Na pewno o niebo wygodniejszy niz w moim starym kaszlaku.

Obrazek
Przedzial kierowcy. Hamulec glowny jest sobie czysto teoretycznie. Ponoc hamulce nigdy nie dzialaly w Chieftainach jak powinny.
Ciekawostka jest system zmiany biegow. Skrzynia w Chieftainie jest pol-automatyczna ze sprzeglem odsrodkowym. Podobnie jak w skuterach, tylko odrobine wieksze. Biegi zmienia sie zupelnie tak samo, jak w motocyklu, z taka roznica, ze jedynka jest tez do gory. Biegi redukowac mozna noga, naciskajac dzwignie w dol lub tez poprzez zdjecie prawej nogi z gazu. Skrzynia w takim przypadku reaguje redukujac na najnizszy mozliwy bieg przy danej predkosci.

Obrazek
Fragment przedzialu bojowego. Miejsce dzialonowego. Dzialonowy nie ma wlasnego wlazu i dostaje sie na swoje krzeselko wslizgujac sie z miejsca dowodcy, ktory siedzi za nim. Wyobrazam sobie, ze w przypadku ewakuacji ma on delikatnie mowiac przerabane. Jak widac miejsca jest co kot naplakal i podczas jazdy w terenie mozna sie niezle poobijac.

Obrazek
Zupelnie unikalne zdjecie. Przedzial silnikowy. Silnik zostal wyjety. To co widac w tle to skrzynia biegow, o ktorej pisalem wzczesniej wraz ze sprzeglem. W prawym dolnym rogu widac silnik pomocniczy. Sluzy on do generowania pradu podczas postoju jak rowniez do startowania silnika glownego. Silnik glowny mozna wystartowac ze zwyklego rozrusznika (wtedy 2-gi silnik generuje napiecie elektryczne) lub poprzez uklad hydrauliczny. W takim przypadku silnik pomocniczy napedza pompe.
ODPOWIEDZ