Chieftain Mk11 - Tamiya/Accurate Armour
Moderatorzy: kartonwork, Edmund_Nita, Tempest
- Marcintosh
- Posty: 1091
- Rejestracja: pn mar 03 2003, 13:19
- Lokalizacja: Dorset, UK
- x 8
Lewy kosz jest obudowany z kratka na spodzie w wersji Mk11. We wczesniejszych, poniewac zamiast TOGS jest ta wielka lampa, jest inny kosz, otwarty.
Nad gasiennicami ciagle jeszcze mysle. Zobacze co sie da z tych wykrzesac.
Soczewki sa dosc tanie: 2-3 funty za opakowanie. W opakowaniu jest roznie, 2-4 sztuki. Rozmiarow i kolorow jest sporo. Ja kupilem takie zupelnie malusie biale i czerwone na swiatla pozycyjne. (Bede potrzebowal mikroskopu, aby je zainstalowac.) Mam tez te wieksze, na lampy przednie, biale i czarne. Mam tez takie duze na szperacz. Te soczewki produkowane sa przez firme GREIF i sa sprzedawane przez wiele sklepow.
Nad gasiennicami ciagle jeszcze mysle. Zobacze co sie da z tych wykrzesac.
Soczewki sa dosc tanie: 2-3 funty za opakowanie. W opakowaniu jest roznie, 2-4 sztuki. Rozmiarow i kolorow jest sporo. Ja kupilem takie zupelnie malusie biale i czerwone na swiatla pozycyjne. (Bede potrzebowal mikroskopu, aby je zainstalowac.) Mam tez te wieksze, na lampy przednie, biale i czarne. Mam tez takie duze na szperacz. Te soczewki produkowane sa przez firme GREIF i sa sprzedawane przez wiele sklepow.
- Marcintosh
- Posty: 1091
- Rejestracja: pn mar 03 2003, 13:19
- Lokalizacja: Dorset, UK
- x 8
Soczewki sa z:
http://www.pdi-model-supplies.com/
Konwersja, gasiennice i cala masa roznych roznosci jest z:
http://www.accurate-armour.com/
Metalowe gasiennice i inne drobiazgi z:
http://www.historexagents.com/
http://www.pdi-model-supplies.com/
Konwersja, gasiennice i cala masa roznych roznosci jest z:
http://www.accurate-armour.com/
Metalowe gasiennice i inne drobiazgi z:
http://www.historexagents.com/
- Marcintosh
- Posty: 1091
- Rejestracja: pn mar 03 2003, 13:19
- Lokalizacja: Dorset, UK
- x 8
- Marcintosh
- Posty: 1091
- Rejestracja: pn mar 03 2003, 13:19
- Lokalizacja: Dorset, UK
- x 8
I jeszcze jedna interesujaca fotka. Silnik. Ten akurat jest chyba na chodzie ale kolejny za nim jest rozwalony na strzepy.
![Obrazek](http://img58.imageshack.us/img58/1636/dsc066192pz.jpg)
I jeszcze kryptoreklama.
Gdyby ktos sie wybieral do Wielkiej Brytanii i mial ochote pojezdzic sobie czolgiem, podaje adres:
http://www.adventure4x4.co.uk/
Tylko nalezy sie spieszyc, bo jest to ostatnie miejsce, gdzie jeszcze mozna przejechac sie prawdziwym czolgiem. Rozmawialem z wlascicielem i powiedzial mi, ze to jest zbyt droga zabawa a wiekszosc klientow(-ek w szczegolnosci) nie odroznia transportera od czolgu, wiec wszyscy przerzucaja sie na 432, bo taniej.
![Obrazek](http://img58.imageshack.us/img58/1636/dsc066192pz.jpg)
I jeszcze kryptoreklama.
Gdyby ktos sie wybieral do Wielkiej Brytanii i mial ochote pojezdzic sobie czolgiem, podaje adres:
http://www.adventure4x4.co.uk/
Tylko nalezy sie spieszyc, bo jest to ostatnie miejsce, gdzie jeszcze mozna przejechac sie prawdziwym czolgiem. Rozmawialem z wlascicielem i powiedzial mi, ze to jest zbyt droga zabawa a wiekszosc klientow(-ek w szczegolnosci) nie odroznia transportera od czolgu, wiec wszyscy przerzucaja sie na 432, bo taniej.
- Marcintosh
- Posty: 1091
- Rejestracja: pn mar 03 2003, 13:19
- Lokalizacja: Dorset, UK
- x 8
To nie jest na sztorc tylko na plask. To co 'stoi' to sa chlodnice podniesione do serwisowania. Normalnie leza sobie zlozone ale aby uzyskac dostep do filtrow i calej reszty, nalezy je podniesc tak jak na zdjeciu. W ten sposob tez sie wyciaga silnik z pojazdu.
Niestety, aby wyjac silnik trzeba rowniez odkrecic przekladnie od kola zamachowego. Przy zatartym silniku, to nie jest to takie proste![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Niestety, aby wyjac silnik trzeba rowniez odkrecic przekladnie od kola zamachowego. Przy zatartym silniku, to nie jest to takie proste
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- Marcintosh
- Posty: 1091
- Rejestracja: pn mar 03 2003, 13:19
- Lokalizacja: Dorset, UK
- x 8
Aby temat nie obumarl (mam wrazenie, ze tylko ja tu ostatnio zagladam
) wstawiam pare zdjec, ktore zrobilem w zeszlym tygodniu a stanowiacych wycinek mojej dokumentacji dotyczacej Chieftaina.
Mysle, ze zdjecia te sa dosc ciekawe, gdyz pokazuja elementy, ktorych zdjecia dosc trudno znalezc.
![Obrazek](http://img166.imageshack.us/img166/4421/cnv000364gb.th.jpg)
Widok fotela kierowcy przez otwary wlaz. Musze przyznac, ze mimo iz przedzial kierowcy jest, jak w kazdym czolgu, bardzo ciasny i wypelniony jakims badziewiem, to fotel jest bardzo wygodny. Na pewno o niebo wygodniejszy niz w moim starym kaszlaku.
![Obrazek](http://img169.imageshack.us/img169/2503/cnv000301mg4li.th.jpg)
Przedzial kierowcy. Hamulec glowny jest sobie czysto teoretycznie. Ponoc hamulce nigdy nie dzialaly w Chieftainach jak powinny.
Ciekawostka jest system zmiany biegow. Skrzynia w Chieftainie jest pol-automatyczna ze sprzeglem odsrodkowym. Podobnie jak w skuterach, tylko odrobine wieksze. Biegi zmienia sie zupelnie tak samo, jak w motocyklu, z taka roznica, ze jedynka jest tez do gory. Biegi redukowac mozna noga, naciskajac dzwignie w dol lub tez poprzez zdjecie prawej nogi z gazu. Skrzynia w takim przypadku reaguje redukujac na najnizszy mozliwy bieg przy danej predkosci.
![Obrazek](http://img166.imageshack.us/img166/5815/cnv000223ra.th.jpg)
Fragment przedzialu bojowego. Miejsce dzialonowego. Dzialonowy nie ma wlasnego wlazu i dostaje sie na swoje krzeselko wslizgujac sie z miejsca dowodcy, ktory siedzi za nim. Wyobrazam sobie, ze w przypadku ewakuacji ma on delikatnie mowiac przerabane. Jak widac miejsca jest co kot naplakal i podczas jazdy w terenie mozna sie niezle poobijac.
![Obrazek](http://img42.imageshack.us/img42/9725/cnv000207ue.th.jpg)
Zupelnie unikalne zdjecie. Przedzial silnikowy. Silnik zostal wyjety. To co widac w tle to skrzynia biegow, o ktorej pisalem wzczesniej wraz ze sprzeglem. W prawym dolnym rogu widac silnik pomocniczy. Sluzy on do generowania pradu podczas postoju jak rowniez do startowania silnika glownego. Silnik glowny mozna wystartowac ze zwyklego rozrusznika (wtedy 2-gi silnik generuje napiecie elektryczne) lub poprzez uklad hydrauliczny. W takim przypadku silnik pomocniczy napedza pompe.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Mysle, ze zdjecia te sa dosc ciekawe, gdyz pokazuja elementy, ktorych zdjecia dosc trudno znalezc.
![Obrazek](http://img166.imageshack.us/img166/4421/cnv000364gb.th.jpg)
Widok fotela kierowcy przez otwary wlaz. Musze przyznac, ze mimo iz przedzial kierowcy jest, jak w kazdym czolgu, bardzo ciasny i wypelniony jakims badziewiem, to fotel jest bardzo wygodny. Na pewno o niebo wygodniejszy niz w moim starym kaszlaku.
![Obrazek](http://img169.imageshack.us/img169/2503/cnv000301mg4li.th.jpg)
Przedzial kierowcy. Hamulec glowny jest sobie czysto teoretycznie. Ponoc hamulce nigdy nie dzialaly w Chieftainach jak powinny.
Ciekawostka jest system zmiany biegow. Skrzynia w Chieftainie jest pol-automatyczna ze sprzeglem odsrodkowym. Podobnie jak w skuterach, tylko odrobine wieksze. Biegi zmienia sie zupelnie tak samo, jak w motocyklu, z taka roznica, ze jedynka jest tez do gory. Biegi redukowac mozna noga, naciskajac dzwignie w dol lub tez poprzez zdjecie prawej nogi z gazu. Skrzynia w takim przypadku reaguje redukujac na najnizszy mozliwy bieg przy danej predkosci.
![Obrazek](http://img166.imageshack.us/img166/5815/cnv000223ra.th.jpg)
Fragment przedzialu bojowego. Miejsce dzialonowego. Dzialonowy nie ma wlasnego wlazu i dostaje sie na swoje krzeselko wslizgujac sie z miejsca dowodcy, ktory siedzi za nim. Wyobrazam sobie, ze w przypadku ewakuacji ma on delikatnie mowiac przerabane. Jak widac miejsca jest co kot naplakal i podczas jazdy w terenie mozna sie niezle poobijac.
![Obrazek](http://img42.imageshack.us/img42/9725/cnv000207ue.th.jpg)
Zupelnie unikalne zdjecie. Przedzial silnikowy. Silnik zostal wyjety. To co widac w tle to skrzynia biegow, o ktorej pisalem wzczesniej wraz ze sprzeglem. W prawym dolnym rogu widac silnik pomocniczy. Sluzy on do generowania pradu podczas postoju jak rowniez do startowania silnika glownego. Silnik glowny mozna wystartowac ze zwyklego rozrusznika (wtedy 2-gi silnik generuje napiecie elektryczne) lub poprzez uklad hydrauliczny. W takim przypadku silnik pomocniczy napedza pompe.