*[Relacja/Pojazd] Star 660 wersja pożarnicza mojego projektu.
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
- Mariusz Kita
- Posty: 194
- Rejestracja: pt sty 06 2006, 15:13
- Lokalizacja: czestochowskie
Witam.
Po dwóch tygodniach studiowania wreszcie doprosiłem się aby założono mi internet. Od przyjazdu do Krakowa 2 tyg. temu ciągle choruję, ponieważ jest strasznie zimno, wietrzno oraz muszę codziennie biec o 7 rano przez błonia i park. Model został w Radomiu 200 kilometrów stąd, ale naszczęscie wziąłem komputer, aparat, dokumentację zapas papieru i całą skrzynkę modelarską. Warunki klejenia uległy znacznemu pogorszeniu. 15 metrowy widny pokój na piętrze zamieniłem na niską i ciemną 6 metrową klitkę:
Niewiele ponad tydzień temu byłem ze Starem na modelarsko-piwnym sympozjum w Radomiu. Fotki znajdziecie tutaj: http://www.konradus.com/forum/read.php? ... 15&t=11015
Miejsca mam tak mało że na razie zajmę się tylko drobnicą: klamkami, stopniami, wyposażeniem kabiny itp...
P.S. Zawiasy zrobiłem z kawałków izolacji z kabelka. Robię je tak: Zdejmuję izolację, dzielę na 1,5mm kawałki, do jednego wklejam drucik cieńszy niż ten który był w izolacji i przyklejam go do ramy, a drugi kawałek odchudzam po bokach nożykiem o ok. 0,1-0,2mm, aby luźniej chodził, naklejam go na drzwi,a na koniec nakładam drzwi na zawiasy.
Pozdrawiam.
Po dwóch tygodniach studiowania wreszcie doprosiłem się aby założono mi internet. Od przyjazdu do Krakowa 2 tyg. temu ciągle choruję, ponieważ jest strasznie zimno, wietrzno oraz muszę codziennie biec o 7 rano przez błonia i park. Model został w Radomiu 200 kilometrów stąd, ale naszczęscie wziąłem komputer, aparat, dokumentację zapas papieru i całą skrzynkę modelarską. Warunki klejenia uległy znacznemu pogorszeniu. 15 metrowy widny pokój na piętrze zamieniłem na niską i ciemną 6 metrową klitkę:
Niewiele ponad tydzień temu byłem ze Starem na modelarsko-piwnym sympozjum w Radomiu. Fotki znajdziecie tutaj: http://www.konradus.com/forum/read.php? ... 15&t=11015
Miejsca mam tak mało że na razie zajmę się tylko drobnicą: klamkami, stopniami, wyposażeniem kabiny itp...
P.S. Zawiasy zrobiłem z kawałków izolacji z kabelka. Robię je tak: Zdejmuję izolację, dzielę na 1,5mm kawałki, do jednego wklejam drucik cieńszy niż ten który był w izolacji i przyklejam go do ramy, a drugi kawałek odchudzam po bokach nożykiem o ok. 0,1-0,2mm, aby luźniej chodził, naklejam go na drzwi,a na koniec nakładam drzwi na zawiasy.
Pozdrawiam.
Radomski Klub Modelarsko-Historyczny SOKÓŁ
Star 660
CSS H.L. Hunley
Diorama Grenlandii 30%
Coalbrookdale locomotive 1802 rysunki złożeniowe 30%
Star 660
CSS H.L. Hunley
Diorama Grenlandii 30%
Coalbrookdale locomotive 1802 rysunki złożeniowe 30%
Witam.
Do klejenia dłuższych krawędzi używam wikolu, a w miejscach szczególnie narażonych na uszkodzenie - super glue.
Pozdrawiam.
Do klejenia dłuższych krawędzi używam wikolu, a w miejscach szczególnie narażonych na uszkodzenie - super glue.
Pozdrawiam.
Radomski Klub Modelarsko-Historyczny SOKÓŁ
Star 660
CSS H.L. Hunley
Diorama Grenlandii 30%
Coalbrookdale locomotive 1802 rysunki złożeniowe 30%
Star 660
CSS H.L. Hunley
Diorama Grenlandii 30%
Coalbrookdale locomotive 1802 rysunki złożeniowe 30%
Witam.
Wróciłem do klejenia Stara, ponieważ mam teraz więcej czasu.
Zaprojektowałem już całą cysternę z przyległościami.
Pozdrawiam.
Wróciłem do klejenia Stara, ponieważ mam teraz więcej czasu.
Zaprojektowałem już całą cysternę z przyległościami.
Pozdrawiam.
Radomski Klub Modelarsko-Historyczny SOKÓŁ
Star 660
CSS H.L. Hunley
Diorama Grenlandii 30%
Coalbrookdale locomotive 1802 rysunki złożeniowe 30%
Star 660
CSS H.L. Hunley
Diorama Grenlandii 30%
Coalbrookdale locomotive 1802 rysunki złożeniowe 30%
Witam.
Postępów pracy nad tyłem pojazdu ciąg dalszy...
P.S. Malowanie tyłu wychodzi mi gorzej niż przodu, ponieważ zmieniłem rozcieńczalnik modelarski na terpentynę, która chyba bardziej rozcieńcza farbę, co skutkuje z kolei większym prześwitywaniem papieru. Największą zaletą stosowania terpentyny jest natomiast to, że bardzo ładnie ona pachnie w porównaniu z rozpuszczalnikiem.
Pozdrawiam.
Postępów pracy nad tyłem pojazdu ciąg dalszy...
P.S. Malowanie tyłu wychodzi mi gorzej niż przodu, ponieważ zmieniłem rozcieńczalnik modelarski na terpentynę, która chyba bardziej rozcieńcza farbę, co skutkuje z kolei większym prześwitywaniem papieru. Największą zaletą stosowania terpentyny jest natomiast to, że bardzo ładnie ona pachnie w porównaniu z rozpuszczalnikiem.
Pozdrawiam.
Radomski Klub Modelarsko-Historyczny SOKÓŁ
Star 660
CSS H.L. Hunley
Diorama Grenlandii 30%
Coalbrookdale locomotive 1802 rysunki złożeniowe 30%
Star 660
CSS H.L. Hunley
Diorama Grenlandii 30%
Coalbrookdale locomotive 1802 rysunki złożeniowe 30%
Witaj !! Nareszcie się odezwałeś Już się martwiłem że nie dokończysz relacji ;) ale widzę że ruszyłeś z kopyta i wygląda to bardzo ładnie tylko czy ta cysterna naprawdę jest takich małych rozmiarów ?? bo wydaje mi się że jest stosunkowo mała ( nie chodzi mi o przeniesienie na skalę ) tylko czy one naprawdę były takie małe ??
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Witam.
Oto zdjęcia prawie gotowego Stara 660.
Cysterna rzeczywiście jest tak mała, co widać na załączonym zdjęciu:
.
Widocznie nasze samochody pożarnicze z tamtych lat były takie nowoczesne, że nie potrzebowały ogromnych ilości wody do gaszenia.
Pozdrawiam.
Oto zdjęcia prawie gotowego Stara 660.
Cysterna rzeczywiście jest tak mała, co widać na załączonym zdjęciu:
.
Widocznie nasze samochody pożarnicze z tamtych lat były takie nowoczesne, że nie potrzebowały ogromnych ilości wody do gaszenia.
Pozdrawiam.
Radomski Klub Modelarsko-Historyczny SOKÓŁ
Star 660
CSS H.L. Hunley
Diorama Grenlandii 30%
Coalbrookdale locomotive 1802 rysunki złożeniowe 30%
Star 660
CSS H.L. Hunley
Diorama Grenlandii 30%
Coalbrookdale locomotive 1802 rysunki złożeniowe 30%