*[Relacja/Pojazd] Star 660 wersja pożarnicza mojego projektu.

Zakończone relacje i galerie gotowych modeli.

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

Awatar użytkownika
Mariusz Kita
Posty: 194
Rejestracja: pt sty 06 2006, 15:13
Lokalizacja: czestochowskie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mariusz Kita »

Podobna kratownice robilem w modelu GMC z GPM-u.Ale ja uzylem do wykonania paskow wycietych z puszki po piwie(moze byc coca cola) oraz kleju super glu.Efekt zadowalajacy.Zdjecia wstawic nie umiem ale na maila moge wyslac.
Obrazek
Awatar użytkownika
Łukasz_G
Posty: 93
Rejestracja: czw sty 12 2006, 17:37
Lokalizacja: Piaski

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Łukasz_G »

Witam!
Sebb mam pytanko, Ciekawi mnie ja zrobiłeś zawiasy na drzwiach ?? Pytam się bo niedawno kupiłem sobie Stara 25 z dźwigiem i chciał bym zrobić mu wnętrze i otwierane drzwi a z tego co widzę to zawiasy Ci wyszły elegandzko.
Pozdro. :)
Iveco TurboStar - ukończony
Jelcz C-423 - w budowie
Awatar użytkownika
struna
Posty: 331
Rejestracja: śr paź 05 2005, 23:45
Lokalizacja: Radom

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: struna »

Musze przyznac ze na zywo modelik wyglada wysmienicie. Tak trzymaj. :spoko: Z przyjemnoscia bede ogladal dalsze postepy z prac na d modelem.

Pozdrawiam
StRuNa
Awatar użytkownika
Sebb
Posty: 137
Rejestracja: sob cze 10 2006, 22:23
Lokalizacja: Radom/Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sebb »

Witam.
Po dwóch tygodniach studiowania wreszcie doprosiłem się aby założono mi internet. Od przyjazdu do Krakowa 2 tyg. temu ciągle choruję, ponieważ jest strasznie zimno, wietrzno oraz muszę codziennie biec o 7 rano przez błonia i park. Model został w Radomiu 200 kilometrów stąd, ale naszczęscie wziąłem komputer, aparat, dokumentację zapas papieru i całą skrzynkę modelarską. Warunki klejenia uległy znacznemu pogorszeniu. 15 metrowy widny pokój na piętrze zamieniłem na niską i ciemną 6 metrową klitkę: :(
Obrazek
Niewiele ponad tydzień temu byłem ze Starem na modelarsko-piwnym sympozjum w Radomiu. Fotki znajdziecie tutaj: http://www.konradus.com/forum/read.php? ... 15&t=11015
Miejsca mam tak mało że na razie zajmę się tylko drobnicą: klamkami, stopniami, wyposażeniem kabiny itp...
P.S. Zawiasy zrobiłem z kawałków izolacji z kabelka. Robię je tak: Zdejmuję izolację, dzielę na 1,5mm kawałki, do jednego wklejam drucik cieńszy niż ten który był w izolacji i przyklejam go do ramy, a drugi kawałek odchudzam po bokach nożykiem o ok. 0,1-0,2mm, aby luźniej chodził, naklejam go na drzwi,a na koniec nakładam drzwi na zawiasy.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Łukasz_G
Posty: 93
Rejestracja: czw sty 12 2006, 17:37
Lokalizacja: Piaski

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Łukasz_G »

Przepraszam Sebb że ciągle zasypuje cię pytaniami ale chciał bym się dowiedzieć jakiego kleju użuwasz ??

Pozdro
Iveco TurboStar - ukończony
Jelcz C-423 - w budowie
Awatar użytkownika
Sebb
Posty: 137
Rejestracja: sob cze 10 2006, 22:23
Lokalizacja: Radom/Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sebb »

Witam.
Do klejenia dłuższych krawędzi używam wikolu, a w miejscach szczególnie narażonych na uszkodzenie - super glue.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Sebb
Posty: 137
Rejestracja: sob cze 10 2006, 22:23
Lokalizacja: Radom/Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sebb »

Witam.
Wróciłem do klejenia Stara, ponieważ mam teraz więcej czasu.
Zaprojektowałem już całą cysternę z przyległościami.
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Sebb
Posty: 137
Rejestracja: sob cze 10 2006, 22:23
Lokalizacja: Radom/Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sebb »

Witam.
Postępów pracy nad tyłem pojazdu ciąg dalszy...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
P.S. Malowanie tyłu wychodzi mi gorzej niż przodu, ponieważ zmieniłem rozcieńczalnik modelarski na terpentynę, która chyba bardziej rozcieńcza farbę, co skutkuje z kolei większym prześwitywaniem papieru. Największą zaletą stosowania terpentyny jest natomiast to, że bardzo ładnie ona pachnie w porównaniu z rozpuszczalnikiem. :D
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Łukasz_G
Posty: 93
Rejestracja: czw sty 12 2006, 17:37
Lokalizacja: Piaski

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Łukasz_G »

Witaj !! Nareszcie się odezwałeś :D Już się martwiłem że nie dokończysz relacji ;) ale widzę że ruszyłeś z kopyta i wygląda to bardzo ładnie tylko czy ta cysterna naprawdę jest takich małych rozmiarów ?? bo wydaje mi się że jest stosunkowo mała ( nie chodzi mi o przeniesienie na skalę ) tylko czy one naprawdę były takie małe ??
Pozdrawiam.
Iveco TurboStar - ukończony
Jelcz C-423 - w budowie
Awatar użytkownika
Sebb
Posty: 137
Rejestracja: sob cze 10 2006, 22:23
Lokalizacja: Radom/Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sebb »

Witam.
Oto zdjęcia prawie gotowego Stara 660.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Cysterna rzeczywiście jest tak mała, co widać na załączonym zdjęciu:
Obrazek.
Widocznie nasze samochody pożarnicze z tamtych lat były takie nowoczesne, że nie potrzebowały ogromnych ilości wody do gaszenia. :D
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ