MAZ-543 (30-lat historii...)

technika, historia, dokumentacja, linki itp

Moderatorzy: kartonwork, kierownik

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
NobelEXC
Posty: 178
Rejestracja: czw wrz 30 2004, 20:02
Lokalizacja: Syców

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: NobelEXC »

Ten MZKT-7930 to mi Fauna przypomina, jak w morde strzelił...

Dawno nic sie tu nie dzialo..

Pozdr. Nobel
Warsztat:
Broshuis Trailer - 73% - prace wstrzymane
MB Actros 6x4 - 60 %
rado
Posty: 149
Rejestracja: czw lip 15 2004, 11:55
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: rado »

grzegorz pisze:
Rado dopominał się o system regulacji ciśnienia w oponach...

Jeśli będziecie mieć takie życzenie to szerzej opisze budowę i zasadę działania....
Dzięki Grzegorz za pamięć. Mnie też chodziło o sam "patent" na przeniesienie sprężonego powietrza z nieruchomego (bo związanego z ramą pojazdu) przewodu do obracającego się koła. Czyli: co się dzieje miedzy pozycją 9 a 10 na tym szkicu. Masz takie informacje?
Awatar użytkownika
grzegorz
Posty: 652
Rejestracja: pn lis 24 2003, 19:19
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grzegorz »

Oto Rado i cała tajemnica...
... element pomiędzy 9-10

Obrazek

:idea:
Ostatnio zmieniony ndz cze 26 2005, 22:45 przez grzegorz, łącznie zmieniany 1 raz.
Okonek
Posty: 1782
Rejestracja: śr mar 05 2003, 23:33
Lokalizacja: Meckenheim / BRD

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Okonek »

grzegorz pisze: Powtórzę też przy okazji jeszcze raz, że armia Radziecka, a później Rosyjska stacjonująca w zachodniej części układu Warszawskiego miała zakaz eksponowania znaków przynależności państwowej na wszelkich środkach transportowych i nośnikach uzbrojenia.....
Sorry Grzesiu a w jakich latach obowiazywal ten zakaz :?: Pytam dlatego bo widzialem wiele ich pojazdow na terenie DDR w 1990 z okraglym znaczkiem na ktorym widnial napis " CA " :cool:
Ostatnio zmieniony pt cze 24 2005, 0:15 przez Okonek, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
grzegorz
Posty: 652
Rejestracja: pn lis 24 2003, 19:19
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grzegorz »

Zakaz obowiązywał do nastania Gorbaczowa..... jednostki stacjonujące w tej części Europy tj., NRD, Polska itd. Były w tak zwanym Wojennym Pogotowiu... tzn. fizycznie były w stanie wojny...(mało tego były na tak zwanym wojennym rozliczeniu...)odstępstwa w oznakowaniu występowały tylko w czasie oficjalnych pokazów , prezentacji, defilad, świąt itp. .... W 1990 roku Garnizony na terenie NRD były zobowiązane do oznaczenia wszystkich środków transportu znakami , i oznaczeniami przynależności do odpowiednich formacji wojskowych.... Obligowała ich do tego umowa zjednoczeniowa, zawierająca sztywny opis zasad o wycofywaniu Armii Rosyjskiej z NRD... Przyczyna prozaiczna ... Niemcy zachodni i NATO skrzętnie liczyli co wyjeżdża na wschód..... ( a i tak poznikały całe wagony Rosyjskiej techniki....)
Awatar użytkownika
grzegorz
Posty: 652
Rejestracja: pn lis 24 2003, 19:19
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grzegorz »

Okonek... Co do malowania czegokolwiek, Rosjanie byli mistrzami w nie malowaniu... i nie chodziło tylko o utrudnienie rozpoznania przynależności państwowej. Najważniejszą dla nich sprawą było uniemożliwienie środkom obserwacji stwierdzenie z jaką jednostką ma potencjalny przeciwnik militarny do czynienia ( w tym przypadku NATO...). W sytuacji braku oznaczeń charakteryzujących poszczególne jednostki (Rosjanie często rezygnowali nawet z numerów bocznych...) nie można stwierdzić skąd są, jaką siłą naprawdę dysponują, czy są to jednostki z np. Polski czy z Węgier, czy walczyły lub nie...itp...itd.....

Tak naprawdę to większość modeli (uzbrojenia Układu Warszawskiego) jest ubarwiana dla uatrakcyjnienia ich formy... i poprawienia marketingu, przeciętny człowiek przyjmie za pewnik nawet jeśli na M-60 będzie gwiazda że to Rosyjski....czołg..... No i modelarzowi pozostaje wybór... albo buduje model z tak zwanej tuby propagandowej... ( na wysoki połysk z gamą oznaczeń jak na defiladzie... lub wybiera kamuflaż liniowy.... i ma do oznaczenia kilka cyfr... a czasami nawet tego nie......bo pojazd posiada tylko znaki taktyczne....

Jest to tak specyficzny zakres wiedzy o wojskowości, że czasami wręcz absurdalny... no ale cóż... niestety tak w Rosyjskiej armii jest i pewnie długo będzie...

Oznaczenie CA (malowane w okręgu podzielonym linią poziomą na dwa pola, górne kolor biały dolne kolor czerwony.... na białym tle mała stylizowana gwiazda, na czerwonym tle białe litery CA) symbol ten nie jest znakiem przynależności państwowej w formie znaku oficjalnego ( oczywiście po gwiazdce można się sugerować bo przecież w Europie nie było Chińskich oddziałów.....) i był używany przez „Samodzielny Berliński Pułk Pancerny” 6 Dywizji Zmechanizowanej Gwardii.

Obrazek

( W NRD w zasadzie wszystko było przypisane pod Berlińskie hihihihi)
Shere_Khan
Posty: 11
Rejestracja: wt lut 24 2004, 9:42
Lokalizacja: Toruń

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Shere_Khan »

A jak już jesteśmy przy systemach sprężonego powietrza w mazach to mam pytanie - co to za ustrojstwo? I gdzie to się dokładnie znajduje. W którym miejscu instalacji.

http://www.republika.pl/bart300872/blag ... liciel.jpg

Według mnie to urządzenie znajduje się gdzieś na instalacji hamulcowej sprężonego powietrza i służy do odolejania. Ale potrzebuję więcej szczegółów.

Pozdrawiam Bart
rado
Posty: 149
Rejestracja: czw lip 15 2004, 11:55
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: rado »

grzegorz pisze:Oto Rado i cała tajemnica...
... element pomiędzy 9-10
wydaje mi się, że się nie zrozumieliśmy i to nie jest element, o który mi chodzi. ten na skanie to jakiś zaworek po prostu a ja chciałbym zobaczyć część, która umożliwia transport powietrza na obracające się koło. w wątku o kolei pokazałeś BTR40, który ma niejako "zewnętrzny" system dostarczania powietrza do koła (ta śmieszna rurka), które to koło na swojej osi ma głowicę, umozliwiającą właśnie połączenie nieruchomej rurki z ruchomym kołem. a w MAZ-ie, czy innych samochodach, ma to też SKOT, jest system jakby "wewnętrzny" - zasilanie powietrzem wychodzi od strony mostu napędowego. ale jeśli to jest zbyt szczegółowy już problem to zostawmy sprawę, spróbuję gdzieś przydybać takie auto i oglądnę je sobie.
Awatar użytkownika
Poste
Posty: 113
Rejestracja: sob sty 31 2004, 1:13
Lokalizacja: Radom City

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Poste »

Witam!
To w takim razie oznaczenie (CA) było wykorzystywane przez DDR czy CCCP ?
W opracowaniu Kraza zrobiłem kilka wersji drzwi i między innymi z oznaczeniem (CA)
Z tym że nie wiem jak teraz to podpisać. Oznaczenie (CA) widziałem na Ruskiej cysternie jak i na Krazach 255B wydaje mi się ze jest to oznaczenie CCCP. Też takie oznaczenia można spotkać w Ruskim, plastykowym modeu jako kalkomania.
Obrazek

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Poste
Posty: 113
Rejestracja: sob sty 31 2004, 1:13
Lokalizacja: Radom City

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Poste »

Pewnie chodzi ci o to Rado, taki system posiada również Kraz 255 (centralny układ sterowania ciśnieniem w ogumieniu)

Obrazek
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ