Panther G / GPM + konwersje żywiczne/
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
- PITERPANZER
- Posty: 523
- Rejestracja: sob mar 19 2005, 18:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- x 1
Panther G / GPM + konwersje żywiczne/
Witajcie.
I na moją starą Panterę przyszła pora.Stała z boku i zbierała kurz ,aż coś mnie ruszyło.
Zimmerit wykonałem dawno temu,podobnie kamuflaż.Teraz doszły elementy żywiczne -wentylatory ,koła napędowe i gąsienice.Wieżyczka dowódcy także została skonwertowana w trakcie pierwszych przeróbek,ale ,że użyłem elementów z AH i King Tigera(już nie pamiętam którego) to nie uniknąłem błędu w postaci 6 peryskopów.Już nie chce mi się tego poprawiać.W stosunku do Pantery z Academy taśma gąsienicy okazała się o 3 ogniwa krótsza.Zimmerit to mieszanka szpachli Famodu i kleju Humbrol.Po nałożeniu i wyschnięciu szpachli nacięcia wykonywałem szpilką obsadzoną w nożu modelarskim.Mieszanka ta daje ciekawe możliwości ,jako ,że struktura jest dość krucha.Efekty odstrzelonego zimmeritu wyglądają tak:
Cała Pantera po pomalowaniu zmieniła się radykalnie
Do końca przebudowy zostało mi jeszcze trochę rzeczy do wykonania.
I na moją starą Panterę przyszła pora.Stała z boku i zbierała kurz ,aż coś mnie ruszyło.
Zimmerit wykonałem dawno temu,podobnie kamuflaż.Teraz doszły elementy żywiczne -wentylatory ,koła napędowe i gąsienice.Wieżyczka dowódcy także została skonwertowana w trakcie pierwszych przeróbek,ale ,że użyłem elementów z AH i King Tigera(już nie pamiętam którego) to nie uniknąłem błędu w postaci 6 peryskopów.Już nie chce mi się tego poprawiać.W stosunku do Pantery z Academy taśma gąsienicy okazała się o 3 ogniwa krótsza.Zimmerit to mieszanka szpachli Famodu i kleju Humbrol.Po nałożeniu i wyschnięciu szpachli nacięcia wykonywałem szpilką obsadzoną w nożu modelarskim.Mieszanka ta daje ciekawe możliwości ,jako ,że struktura jest dość krucha.Efekty odstrzelonego zimmeritu wyglądają tak:
Cała Pantera po pomalowaniu zmieniła się radykalnie
Do końca przebudowy zostało mi jeszcze trochę rzeczy do wykonania.
- PITERPANZER
- Posty: 523
- Rejestracja: sob mar 19 2005, 18:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- x 1
Zdecydowaniu nie mam weny do tego kota,ale cóż. Trochę już i tak spóżnionych fotek.
Koła poprawić mogę tylko z grubsza,a oklejanie kolejnych śrubkami nudne jak jak flaki.
Żywiczne wentylatory pokryte zostały siatkami z zestawu Abera,przy okazji dokonałem próbnych przymiarek siatek i grilli do modelu Pantery G z AH i...z niewielkim marginesem bezpieczeństwa mogę zeznać (przymiarka elementów odbyła się bez wycinania ich z ramki) ,że pasują bardzo dobrze.
Przednie "peryskopy"z wycinanki zostały wyrwane jak chwasty,ich miejsce zastąpiły "pancerne" osłony,nad otworami które wyciąłem wcześniej.Teraz w otwory zostaną wklejone żywiczne ,a może fototrawione peryskopy.
To co widzicie na fotkach u góry ,jest już powstępnym malowaniu,a kolejnym etapem jest katorga z lutowaniem łańcuszków do stelażu na zapasowe gąsienice.
I po co mi to było?Nie mogła nadal wyglądać tak ?
Koła poprawić mogę tylko z grubsza,a oklejanie kolejnych śrubkami nudne jak jak flaki.
Żywiczne wentylatory pokryte zostały siatkami z zestawu Abera,przy okazji dokonałem próbnych przymiarek siatek i grilli do modelu Pantery G z AH i...z niewielkim marginesem bezpieczeństwa mogę zeznać (przymiarka elementów odbyła się bez wycinania ich z ramki) ,że pasują bardzo dobrze.
Przednie "peryskopy"z wycinanki zostały wyrwane jak chwasty,ich miejsce zastąpiły "pancerne" osłony,nad otworami które wyciąłem wcześniej.Teraz w otwory zostaną wklejone żywiczne ,a może fototrawione peryskopy.
To co widzicie na fotkach u góry ,jest już powstępnym malowaniu,a kolejnym etapem jest katorga z lutowaniem łańcuszków do stelażu na zapasowe gąsienice.
I po co mi to było?Nie mogła nadal wyglądać tak ?
- PITERPANZER
- Posty: 523
- Rejestracja: sob mar 19 2005, 18:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- x 1
Ostatnia część przynudzania przed urlopem.Wyświetleń widzę trochę jest ,ale komentarzy wogóle.
Walcząc z tą złośliwą materią znalazłem sposób na poprawienie wewnętrznego rzędu kół.Kolejne etapy to ogolenie ośki ze starego dekla,
nowy dekiel z AH z wyciętym środkiem ,by nic nie haczyło ,
wycięty środek uformowany przy pomocy wyklętego przez Kolegów urządzonka,naklejenie śrubek,
wstępne malowanie.
Dziś przetestowałem sposób na śrubki z Draf by uciec od efektu obserwowanego na zdjęciach w zbliżeniu.Widać tu każdy kłaczek i rozdwojenie papieru.Test polegał na nasączeniu ramki z kartonowymi śrubami super glue od strony "wewnętrznej".Efekt wydaję się być raczej pozytywny porównując jakość śrubek na deklach i na zewnętrznym pierścieniu koła nośnego.
Przy okazji dodałem poręcz dowódcy by miał się czego trzymać.
Na koniec pomalowane wentylatory(O mały włos nie pociąłem dziś płyty silnikowej ,by jednak ją poprawić,ale obiecuję sobie ,że tego nie zrobię)
Tak i oto lewa strona skończona.Wszystkie dekielki i śruby wklejone z wyjątkiem śrub w wewnętrznym rzędzie kół nośnych.Zaoszczędziłem tu ,bo założyłem ,że i tak wszystko spowije warstwa błota.
Wszystko pomalowane H93 i H116,następnie nie wiem po co przetarte H53 i zabrudzone pomyjami H33 (i tak teraz wszystko zniknęło pod błotem).
A teraz kolejny patent ,który cieszy mnie od jakiegoś czasu-błoto w spary`u.
Naniosłem je na koła ,szczególnie na wewnętrzny rząd i na wannę.Nadmiar pościerałem pędzelkiem.
Na koniec nie mogłem sobie odmówić założenia gąsienicy i ustawienia małej scenki,sorry ,ale było to silniejsze.
A teraz pausa i na wakacje !
Walcząc z tą złośliwą materią znalazłem sposób na poprawienie wewnętrznego rzędu kół.Kolejne etapy to ogolenie ośki ze starego dekla,
nowy dekiel z AH z wyciętym środkiem ,by nic nie haczyło ,
wycięty środek uformowany przy pomocy wyklętego przez Kolegów urządzonka,naklejenie śrubek,
wstępne malowanie.
Dziś przetestowałem sposób na śrubki z Draf by uciec od efektu obserwowanego na zdjęciach w zbliżeniu.Widać tu każdy kłaczek i rozdwojenie papieru.Test polegał na nasączeniu ramki z kartonowymi śrubami super glue od strony "wewnętrznej".Efekt wydaję się być raczej pozytywny porównując jakość śrubek na deklach i na zewnętrznym pierścieniu koła nośnego.
Przy okazji dodałem poręcz dowódcy by miał się czego trzymać.
Na koniec pomalowane wentylatory(O mały włos nie pociąłem dziś płyty silnikowej ,by jednak ją poprawić,ale obiecuję sobie ,że tego nie zrobię)
Tak i oto lewa strona skończona.Wszystkie dekielki i śruby wklejone z wyjątkiem śrub w wewnętrznym rzędzie kół nośnych.Zaoszczędziłem tu ,bo założyłem ,że i tak wszystko spowije warstwa błota.
Wszystko pomalowane H93 i H116,następnie nie wiem po co przetarte H53 i zabrudzone pomyjami H33 (i tak teraz wszystko zniknęło pod błotem).
A teraz kolejny patent ,który cieszy mnie od jakiegoś czasu-błoto w spary`u.
Naniosłem je na koła ,szczególnie na wewnętrzny rząd i na wannę.Nadmiar pościerałem pędzelkiem.
Na koniec nie mogłem sobie odmówić założenia gąsienicy i ustawienia małej scenki,sorry ,ale było to silniejsze.
A teraz pausa i na wakacje !
- PITERPANZER
- Posty: 523
- Rejestracja: sob mar 19 2005, 18:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- x 1
Jeszcze przed urlopem zrobiłem próbne podpory błotników wzorując się na blaszce Abera.Okazało się ,że same błotniki mają złe wymiary.
Było to tylko kwestią czasu.....Usunąłem błotniki z wycinanki i użyłem błotników również wzorowanych na blaszce Abera.
Zdecydowałem ,że różnicę długości skoryguję na ostatnim elemencie ,w ten sposób będę mógł założyć ekrany takie jak w zestawie Abera.
Tu na zdjęciu plastikowa pantera Academy z błotnikami i ekranami Abera.
Było to tylko kwestią czasu.....Usunąłem błotniki z wycinanki i użyłem błotników również wzorowanych na blaszce Abera.
Zdecydowałem ,że różnicę długości skoryguję na ostatnim elemencie ,w ten sposób będę mógł założyć ekrany takie jak w zestawie Abera.
Tu na zdjęciu plastikowa pantera Academy z błotnikami i ekranami Abera.
- PITERPANZER
- Posty: 523
- Rejestracja: sob mar 19 2005, 18:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- x 1
Nowe błotniki już na miejscu.
Wywierciłem w błotnikach otwory ,będą służyły do centrowania podpór.
Same podpory wycięte w 2D i 3D.Otwory wybijałem wybijakiem,nastepnie nasączyłem brzegi super Glue.Teraz jeszcze tylko poprawka wiertłem i powędrują na swoje miejsce.
Prawa strona po wstępnym malowaniu.
Wywierciłem w błotnikach otwory ,będą służyły do centrowania podpór.
Same podpory wycięte w 2D i 3D.Otwory wybijałem wybijakiem,nastepnie nasączyłem brzegi super Glue.Teraz jeszcze tylko poprawka wiertłem i powędrują na swoje miejsce.
Prawa strona po wstępnym malowaniu.
- PITERPANZER
- Posty: 523
- Rejestracja: sob mar 19 2005, 18:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- x 1
Kontynuowałem prace nad tym przebrzydłym kotem i im bliżej końca, tym boleśniej doskwiera mi dylemat związany z wadliwą płytą silnikową.Ponowne jej wycięcie wraz z żaluzjami ,a teraz nasączone to wszystko jest cjanoakrylem ,może zakończyć się zniszczeniem pancerza bocznego,a więc i zimmeritu. Zrobiłem nawet przymiarkę płyty z AH ,ale ...... Myślałem nad dodatkowymi żaluzjami zakładanymi pod koniec wojny.
Poprosiłem Kolegów na 1-25SAF by poradzili coś m ą d r e g o ,a nie wymagającego kolejnej szerokiej operacji .
Dzisiaj jednak decyzja już zapadła,konsylium zdecydowało będę( ! ),muszę ( ! )operować.
Przygotowujemy pacjenta do zabiegu.........
Poprosiłem Kolegów na 1-25SAF by poradzili coś m ą d r e g o ,a nie wymagającego kolejnej szerokiej operacji .
Dzisiaj jednak decyzja już zapadła,konsylium zdecydowało będę( ! ),muszę ( ! )operować.
Przygotowujemy pacjenta do zabiegu.........
- PITERPANZER
- Posty: 523
- Rejestracja: sob mar 19 2005, 18:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- x 1
Kompletna społeczna znieczulica.Nikt nie zapytał (poza gg) jak czuje się pacjent ,więc sam powiem.Przeżył operację i dochodzi do siebie.Ma już nowe plecy,oddychać będzie przez wąskie wentylatory ,należne wersji G.Powoli także uzupełnia swoje niedobory w pozostałych miejscach.Fotki po zdjęciu opatrunków .
- PITERPANZER
- Posty: 523
- Rejestracja: sob mar 19 2005, 18:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- x 1
Pierwsze fotki z przebiegu operacji .
Wycięcie chorej tkanki nie spowodowało dramatycznych zniszczeń zimmeritu
Płytę silnikową zaadoptowałem z Pantery AH z niewielką modyfikacja ,polegajacą na obniżeniu żaluzji,tak aby siatka z Abera była po położeniu w płaszczyźnie pokrywy.
Wszystko spasowane "na sucho"
Wycięcie chorej tkanki nie spowodowało dramatycznych zniszczeń zimmeritu
Płytę silnikową zaadoptowałem z Pantery AH z niewielką modyfikacja ,polegajacą na obniżeniu żaluzji,tak aby siatka z Abera była po położeniu w płaszczyźnie pokrywy.
Wszystko spasowane "na sucho"